Վրաստանում գինու սպառումը տասը տարվա ընթացքում նվազել է ավելի քան 60%-ով
Վրաստանում գինու սպառումը վերջին տասը տարիների ընթացքում նվազել է ավելի քան 60%-ով՝ 2016 թվականին գրեթե 79 մլն լիտրից հասնելով 2024 թվականին քիչ ավելի քան 31 մլն լիտրի։ Այս մասին նշվում է TBC Capital խորհրդատվական ընկերության զեկույցում։
Հետազոտության հեղինակները նշում են, որ այս նվազումն արտացոլում է ավելի ընտրովի սպառում և չի վկայում երկրում գինու նկատմամբ հետաքրքրության նվազման մասին։
«Սպառողները խմում են ավելի քիչ, սակայն հաճախ՝ ավելի որակյալ գինի։ Թեև սա նպաստում է որակի բարձրացմանը, այն սահմանափակում է ներքին շուկայում ծավալների աճը և ուժեղացնում է ոլորտի կախվածությունը արտահանումից՝ մասշտաբի և աճի ապահովման համար», – նշվում է ուսումնասիրությունում։
Հարցման տվյալներով՝ հարցվածների 43%-ը գինի է գնում ամիսը մեկ անգամ կամ ավելի հազվադեպ, 35%-ը՝ երբեք, իսկ 15%-ը՝ ամիսը մի քանի անգամ։ Սպառողների մեծ մասը նախընտրում է գինի խմել տանը (44%) կամ հյուրերի ընկերակցությամբ (36%), և միայն 20%-ն է այն օգտագործում ռեստորաններում և բարերում։
Չոր գինին ամենամեծ պահանջարկն ունի, հատկապես տղամարդկանց շրջանում, մինչդեռ կանայք հաճախ ընտրում են կիսաքաղցր և քաղցր տեսակները։ Գնորդների ավելի քան կեսը մեկ գնումով ձեռք է բերում 2-4 շիշ գինի։
Ներքին շուկայի վերլուծության համար ուսումնասիրությունը հիմնվել է 16 գինեգործական ընկերությունների տվյալների վրա, որոնք միասին ապահովում են ընդհանուր շրջանառության մոտ կեսը։ 2024 թվականին նրանք Վրաստանում իրացրել են շուրջ 7. 3 մլն շիշ գինի։
Վաճառքները շարունակում են զգալիորեն կախված մնալ գնից․ ծավալների 98-99%-ը բաժին է ընկնում 30 լարիից ցածր գնային կատեգորիային։ Միևնույն ժամանակ նկատվում է փոքր տեղաշարժ դեպի պրեմիում սեգմենտը։ Թեև այն բացարձակ թվերով դեռ փոքր է, ամենացածր պրեմիում միջակայքը (31-45 լարի) դադարում է գերակշռել, իսկ 46 լարիից բարձր գների գինիների վաճառքն աճում է։
Սպառման կառուցվածքում գերակշռում են կարմիր և սպիտակ գինիները, մինչդեռ վարդագույն գինիները շարունակում են երկրորդական դեր ունենալ։ Սուպերմարկետները մնում են վաճառքի հիմնական օղակը, որին հաջորդում է HoReCa հատվածը։
Վրաստանում շշալցված գինու ընդհանուր պոտենցիալ սպառման ծավալը գնահատվում է մոտ 42 մլն շիշ՝ ելնելով այն ենթադրությունից, որ տնային արտադրությունը ժամանակի ընթացքում կշարունակի նվազել, իսկ սպառումը աստիճանաբար կտեղափոխվի շշալցված գինու վրա։
