
ԹՈՒՐՔԻԱՆ, ԱԴՐԲԵՋԱՆԸ ԵՎ ՎՐԱՍՏԱՆԸ ՔՆՆԱՐԿԵԼ ԵՆ ԲԱՔՈՒ-ԹԲԻԼԻՍԻ-ԿԱՐՍ ԵՐԿԱԹՈՒՂՈՒ ԿԱՌՈՒՑՄԱՆ ԾՐԱԳԻՐԸ
Մայիսի 24-ին Թուրքիայում կայացած հանդիպման ժամանակ Թուրքիայի, Ադրբեջանի և Վրաստանի տրանսպորտի նախարարները քննարկել են Բաքու-Թբիլիսի-Կարս երկաթուղու կառուցման ծրագիրը: Նշենք, որ այս ծրագիրն առաջին անգամ է քննարկվել նախարարների մակարդակով: Մինչ այդ այս երկրների աշխատանքային խմբերը քննարկումներ են անցկացրել Բաքվում և Թբիլիսիում: Հիշեցնենք, որ Բաքու-Թբիլիսի-Ախլքալաք-Կարս երկաթուղու կառուցման միջպետական համաձայնագիրը Վրաստանի, Թուրքիայի և Ադրբեջանի կառավարությունների միջև կնքվել է 2007թ. փոտրվարի 7-ին: Համաձայնագիրը ենթադրում է Կարս-Ախլքալաք երկաթուղու կառուցում` 98 կմ ընդհանուր երկարությամբ, որից 68 կմ-ը կանցնի Թուրքիայի տարածքով, իսկ 30 կմ-ը` Վրաստանի: Նախատեսվում է նաև երկաթուղու Ախլքալաք-Թբիլիսի հատվածի վերանորոգում, որի նպատակով ադրբեջանական կողմը Վրաստանին կտրամադրի 200 մլն դոլար ընդհանուր արժողությամբ վարկ: Նախնական տվյալներով ծրագրի իրականացման շրջանակներում շինարարական աշխատանքների համար կպահանջվի 422 մլն դոլար, որից 202 մլն դոլարը կուղղվի Վրաստանի տարածքում նախատեսված շինանարարական աշխատանքների իրականացման համար, իսկ 220 մլն դոլարը`Թուրքիայում: Համապատասխան ենթակառուցվածքներով երկաթուղու շինարարության ընդհանուր արժեքը կգերազանցի 600 մլն դոլարը: Նախատեսվում է երկաթուղին շահագործման հանձնել 2011թ.:
Նշենք, որ Հայաստանի կառավարությունը դեմ է այս ծրագրի իրականացմանը, քանի որ արդեն գոյություն ունեցող երկաթուղով Հայաստանը կարող է իրականացնել տարածաշրջանում անհրաժեշտ բեռնափոխադրումները, որին խոչընդոտում է միայն Թուրքիայի կողմից շրջափակումը: