OIL:  BRENT - 62.58+2.34% WTI - 53.76+2.97%
COMEX:  GOLD - 1281.23-0.83% SILVER - 15.13-2.64%
COMEX:  PLATINUM - 798.00 -1.54%
LME:  ALUMINIUM - 1858.00+1.64% COPPER - 6045.00+1.34%
LME:  NICKEL - 11640.00+1.26% TIN - 20700.00+0.36%
LME:  LEAD - 1982.00+1.02% ZINC - 2569.00+3.05%
FOREX:  USD/JPY - 109.5690-0.20% EUR/GBP - 0.8840+0.14%
FOREX:  EUR/USD - 1.1377+0.06% GBP/USD - 1.2869-0.05%
STOCKS RUS:  MICEX - % RTSI - 1176.42 +1.67%
STOCKS US: DOW JONES - 24706.35+1.38% NASDAQ - 7157.23+1.03%
STOCKS US: S&P 500 - 2670.71 +1.32%
STOCKS JAPAN:  NIKKEI - 20666.07 +1.29% TOPIX - 1557.59 +0.93%
STOCKS CHINA:  HANG SENG - 27090.81 +1.25% SSEC - 2596.01 +1.42%
STOCKS EUR:  FTSE100 - 6968.33+1.95% CAC40 - 4875.93+1.70%
STOCKS EUR:  DAX - 11205.54+2.63%
18/01/2019  CBA:  USD - 485.42 AMD -0.39 GBP - 628.13 AMD +2.46
18/01/2019  CBA:  EURO - 553.38 AMD -0.05
18/01/2019  CBA:  GOLD - 20143.46 AMD -41.17 SILVER - 243.07 AMD +0.35
18/01/2019  CBA:  PLATINUM - 12563.32 AMD +68.00
17/05/2016  NASDAQ OMX ARMENIA:   USD/AVG - 477.75 AMD -2.70
Կարեն Ճշմարիտյան․ Հայաստանում չի կարող լինել «Տնտեսական զարգացման և գյուղատնտեսության նախարարություն»
13-01-2019 22:23 • 0.5K

Կարեն Ճշմարիտյան․ Հայաստանում չի կարող լինել «Տնտեսական զարգացման և գյուղատնտեսության նախարարություն»

:

Նշված դիրքորոշումը բազմաթիվ ու բազմատեսակ մասնագիտական հիմնավորումներ ունի` գյուղատնտեսության ոլորտի տարածաշրջանային մրցունակության ապահովմանն անհրաժեշտ առանձնահատկություններից սկսած մինչև սոցիալական ու տարաբնակեցման քաղաքականություն: Դրանց կարելի է ավելացնել նաև միավորվող կառույցների ճյուղային ու ֆունկցիոնալ ուղղվածությունների խիստ տարբերակվածությունը, սակայն շատ չծանրաբեռնելու նպատակով անդրադառնանք մեկ այլ կարևորագույն խնդրին` ոլորտների զարգացման քաղաքականություններին և կառավարման փիլիսոփայությանը:

Այս առումով` գյուղատնտեսության զարգացման քաղաքականությունը ի սկզբանե հակադրված է տնտեսական զարգացման նախարարության գործառույթներում ընդգրկված երկու տասնյակից ավելի ոլորտների զարգացման քաղաքականությունների հետ:

Առաջին մոտեցմամբ, անշուշտ` նպատակները արտաքինից նույնանման են և փոխլրացնող, սակայն գյուղատնտեսության ոլորտի զարգացման քաղաքականության մեջ ընդգրկված միջոցների և մեթոդների ամբողջությունը հակասության մեջ է «Տնտեսական զարգացման» նախարարության գործառույթների մեջ ընդգրկված մնացած ճյուղերի և ենթաճյուղերի զարգացմանն անհրաժեշտ միջոցների և մեթոդների ամբողջության հետ:

Ավելի պարզ` գյուղատնտեսության զարգացման քաղաքականությունը, հատկապես ճյուղի մրցունակության բարձրացման և ներառված փաստացի սոցիալական կշռի ապահովման իմաստով` դեռևս խիստ պահպանողական պետք է լինի: Այն անմիջականորեն հիմնված է մշտական պետական «հոգածության» վրա, և չի կարող գոյություն ունենալ առանց պետական ռեսուրսների ներգրավման ( ապահովագրություն, սուբսիդիաներ, լրավճարներ, փոխհատուցումներ, և այլն ), պետական խորհրդատվական գործունեության իրականացման և անընդհատ տեղական և միջազգային տեխնիկական աջակցության: Եթե վերը նշված այլ ճյուղերի և ենթաճյուղերի, ոլորտների դեպքում բավարար են պայմանների ստեղծման, կարգավորման, խթանման և խրախուսման մեթոդներն ու միջոցները, այսինքն` առավել ազատական մոտեցումը, ապա` գյուղատնտեսության պարագայում առանց պահպանողական մոտեցման անհնարին է քաղաքականության լիարժեք իրականացումը:

Իսկ մեկ կառավարման մարմնի մեջ երկակի, կամ` իրար հակասող ( լիբերալ և կոնսերվատիվ կառավարման մոդելների ) փիլիսոփայության կիրառումը.

- տեսական առումով` սխալ է;

- գործնական առումով` անարդյունավետ;

- ծանրաբեռնվածության առումով` անիրագործելի:

Անընդունելի է նաև էներգետիկ ոլորտի ներառումը «Տնտեսական զարգացման նախարարության» մեջ:

Էներգետիկան դասական ենթակառուցվածքային ոլորտ է, և չի կարող ընդգրկվել իրական հատվածի համար պատասխանատու ֆունկցիոնալ կառույցում: Այս դեպքում էլ առկա է շահերի կոնֆլիկտ, որը կառավարման տեսության առումով` արդյունավետության ապահովման լուրջ խոչընդոտ է:

Ընդսմին`

«Տնտեսական զարգացման նախարարություն»,

«Գյուղատնտեսության նախարարություն»,

«Ենթակառուցվածքների զարգացման նախարարություն», կամ` «Տարածքային և ենթակառուցվածքների զարգացման նախարարություն» ( ներառելով` էներգետիկան, կապը, տրանսպորտը, ջրային համակարգը, քաղաքաշինությունը, և այլն ):

Խնդրահարույց կարող է լինել նաև`

«Բարձր տեխնոլոգիաների և ռազմարդյունաբերության» նախարարությունը

Այսպիսի դիրքորոշման բազմապիսի, բազմաբնույթ տեսական և գործնական այլ հիմնավորումներով չծանրաբեռնելու նպատակով դիտարկենք մեկ այլ առանցքային հարց` զուտ հասկացության տեսանկյունից:

Առաջարկված նմանատիպ կառույցների ստեղծման մոտեցման հիմքում սովորաբար ընկած է լինում «Բարձր տեխնոլոգիա», «Տեղեկատվական տեխնոլոգիա», «Տեղեկատվական հաղորդակցության տեխնոլոգիա» և «Բարձր տեխնոլոգիական արդյունաբերություն» հասկացությունների շփոթումը, երբեմն` նույնացումը, աղճատումը, խեղաթյուրումը նույնիսկ միջազգային կազմակերպությունների հարթակներում: Սա զուտ հայաստանյան երևույթ չէ:

Առանձնակի շփոթություն է առաջացնում «Բարձր տեխնոլոգիա» հասկացությունը: Բանն այն է, որ «Բարձր տեխնոլոգիա» հասկացության բառարանային մեկնաբանությամբ կիրառումը աղճատում է այդ հասկացությունը, սահմանափակում է այն, և հասցնում` տեխնոլոգիական լուծումների մեջ զուտ համակարգչային, մաթեմատիկական, կամ էլեկտրոնային առաջավոր սարքավորումների կիրառմանը: Այնինչ, իրականում և առավել խորքային դիտարկման դեպքում ակնհայտ է դառնում, որ այն շատ ավելի ընդգրկուն է, և ուղղակիորեն, անքակտելիորեն կապված է ոչ միայն մաթեմատիկայի, կամ հաշվողական տեխնոլոգիաների, այլ միահյուսված է բոլոր գիտությունների, և առանձնապես բնական գիտությունների հետ` քիմիա, կենսաբանություն, ֆիզիկա և այլն: Այդ առումով այն անբաժանելիորեն կապված է «Ինովացիոն քաղաքականության» հետ, որը ընդգրկում է մարդկային կենսագործունեության բոլոր ոլորտները: Իսկ վերջինս` «ինովացիոն քաղաքականության» մշակումը, ներդրումը և իրագործումը ուղղակի «Տնտեսական զարգացման» նախարարության խնդիրն է, և այլ տեղ լինել չի կարող: Այն ֆունկցիոնալ գործառույթ է, և չի կարող սահմանափակվել միայն պաշտպանական նպատակներով կիրառմամբ: Դրա համար այնտեղ ստեղծված են բոլոր ստորաբաժանումներն ու ենթակա օժանդակող գերատեսչությունները` ստանդարտացման, չափագիտության, մտավոր սեփականության պաշտպանության և այլն:

Ընդսմին`

Պաշտպանության նախարարության մեջ` «Ռազմարդյունաբերության կոմիտե», իսկ կառավարությունում` «Ռազմարդյունաբերության խորհուրդ»:

Տնտեսական զարգացման նախարարության մեջ`

« Տեղեկատվական տեխնոլոգիաների կոմիտե»,

«Ինովացիոն զարգացման կոմիտե»:

Հ. Գ. Մշակույթի և Սփյուռքի մասով թերևս շատ է քննարկվում, իսկ այս մասը կարծես տեսադաշտից դուրս էր մնացել:

Ucom - Լայնաշերտ ինտերնետ՝ սկսած 6000 դրամից:
Լրահոս
Արտարժույթ
10:00 19/01 Առք Վաճառք
AMD / USD 484.00 486.00
AMD / EUR 550.00 554.00
AMD / RUR 7.28 7.37
դոլար
դոլար
ԿԲ Փոխարժեքներ
18/01/2019
Դոլար / Դրամ
485.42
-0.39
Եվրո / Դրամ
553.38
-0.05
Ռուբլի / Դրամ
7.31
+0.01
Ֆունտ / Դրամ
628.13
+2.46
ԿԲ Մետաղներ
18/01/2019
դրամ / գրամ
Ոսկի
20143.46
-41.17
Արծաթ
243.07
+0.35
Պլատին
12563.32
+68.00
Ոսկու գին
18/01/2019
դրամ
999 հարգ
24k
20,143.46
958 հարգ
23k
19,304.15
916 հարգ
22k
18,464.84
720 հարգ
18k
15,107.60
625 հարգ
15k
12,589.66
585 հարգ
14k
11,750.35
500 հարգ
12k
10,071.73
417 հարգ
10k
8,393.11
375 հարգ
9k
7,553.80
Forex
10:00 19/01
EUR/USD
1.1377
+0.06%
GBP/USD
1.2869
-0.05%
USD/JPY
109.5690
-0.20%
EUR/GBP
0.8840
+0.14%
Նավթ
10:00 19/01
դոլար / բարել
Brent
62.58
+2.34%
Light Sweet
53.76
+2.97%
Comex
10:00 19/01
$ / տր. ունց.
Ոսկի
1281.23
-0.83%
Արծաթ
15.13
-2.64%
Պլատին
798.00
-1.54%
LME / 3M
10:00 19/01
դոլար / տոննա
Ալյումին
1858.00
+1.64%
Պղինձ
6045.00
+1.34%
Նիկել
11640.00
+1.26%
Անագ
20700.00
+0.36%
Կապար
1982.00
+1.02%
Ցինկ
2569.00
+3.05%
Մոլիբդեն
26000.00
+0.00%
Կոբալտ
38000.00
+0.00%
Ինդեքսներ
10:00 19/01
կետ
Dow Jones
24706.35
+1.38%
S&P 500
2670.71
+1.32%
NASDAQ
7157.23
+1.03%
FTSE
6968.33
+1.95%
CAC 40
4875.93
+1.70%
DAX
11205.54
+2.63%
RTSI
1176.42
+1.67%
Nikkei
20666.07
+1.29%
Topix
1557.59
+0.93%
Hang Seng
27090.81
+1.25%
SSEC
2596.01
+1.42%
Թվային արժույթներ
10:50 21/01
BTC/AMD
1,746,535
-4.18%
BTC/USD
3597.98814948
-4.18%
ETH/USD
117.501982593
-6.67%
BCH/USD
123.057929469
-6.42%
XRP/USD
0.3210647932
-3.78%
LTC/USD
31.2210078667
-5.60%
ԿԱՊԻՏԱԼԻԶԱՑԻԱ
BTC
62,938,750,378
-4.16%
ETH
12,277,506,131
-6.64%
BCH
2,163,092,287
-6.40%
XRP
13,176,629,174
-3.78%
LTC
1,876,736,156
-5.56%
ԿԲ Տոկոսադրույքներ
18/01/2019
Վերաֆին.
Վերաֆինանսավորման տոկոսադրույք
6.00
+0.00
Լոմբ. ռեպո
Լոմբարդային ռեպո
7.50
+0.00
Միջ. ներգր.
Դրամական միջողների ներգրավման տոկոսադրույք
4.50
+0.00
Մակրոտնտեսական
11/2018
ՏԱՑ
Տնտեսական Ակտիվության Ցուցանիշ
+5.70%
ԱԱԾ 3
Արդյունաբերական Արտադրանքի Ծավալ
1,563.398
+4.10%
Արտահանում 1
Արտահանում
2,202.3
+9.80%
Ներմուծում 1
Ներմուծում
4,521.3
+24.20%
ՍԳԻ
Սպառողական Գների Ինդեքս
+2.60%
Միջին աշխ. 2
Միջին ամսական անվանական աշխատավարձը
168,799
+3.90%
Առևտրի շրջ. 3
Առևտրի շրջանառություն
2,570.594
+9.20%
Գյուղատնտ. 3
Գյուղատնտեսության համախառն արտադրանքի ծավալ
795,319.5
-8.10%
Ծառայութ. 3
Ծառայությունների ծավալ
1,583.272
+18.40%
Շինարար. 3
Շինարարության ծավալ
335,746
+5.50%
1 - միլիոն դոլար, 2 - դրամ, 3 - միլիարդ դրամ