Տնտեսական

USD BUY - 395.00+0.00 USD SELL - 397.00+0.00
EUR BUY - 408.00-1.00 EUR SELL - 417.00-1.00
OIL:  BRENT - 85.57-1.82 WTI - 80.34-1.25
COMEX:  GOLD - 1811.40-0.04 SILVER - 23.36+2.14
COMEX:  PLATINUM - 1025.30-2.65
LME:  ALUMINIUM - 2545.50+2.43 COPPER - 8450.00+1.37
LME:  NICKEL - 28862.00+4.57 TIN - 23255.00-0.33
LME:  LEAD - 2202.50+1.33 ZINC - 3079.00-0.02
FOREX:  USD/JPY - 134.30-0.64 EUR/GBP - 1.0538+0.17
FOREX:  EUR/USD - 1.0538+0.17 GBP/USD - 1.2287+0.35
STOCKS RUS:  RTSI - 1107.55-1.43
STOCKS US: DOW JONES - 34429.88+0.10 NASDAQ - 11461.50-0.18
STOCKS US: S&P 500 - 4071.70-0.12
STOCKS JAPAN:  NIKKEI - 27777.90-1.59 TOPIX - 1953.98-1.64
STOCKS CHINA:  HANG SENG - 18675.35-0.33 SSEC - 3156.14-0.29
STOCKS EUR:  FTSE100 - 7556.23-0.03 CAC40 - 6742.25-0.17
STOCKS EUR:  DAX - 14529.39+0.27
02/12/2022  CBA:  USD - 395.20-0.15 GBP - 485.11+5.08
02/12/2022  CBA:  EURO - 416.07+4.15
02/12/2022  CBA:  GOLD - 22910.78+622.40 SILVER - 281.25+7.21
engрус
Դեկտեմբեր, 2022
December 2022
M T W T F S S
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
Կարեն Ճշմարիտյան․ Հայաստանում չի կարող լինել «Տնտեսական զարգացման և գյուղատնտեսության նախարարություն»
13/01/2019 22:23

Կարեն Ճշմարիտյան․ Հայաստանում չի կարող լինել «Տնտեսական զարգացման և գյուղատնտեսության նախարարություն»

:

Նշված դիրքորոշումը բազմաթիվ ու բազմատեսակ մասնագիտական հիմնավորումներ ունի` գյուղատնտեսության ոլորտի տարածաշրջանային մրցունակության ապահովմանն անհրաժեշտ առանձնահատկություններից սկսած մինչև սոցիալական ու տարաբնակեցման քաղաքականություն: Դրանց կարելի է ավելացնել նաև միավորվող կառույցների ճյուղային ու ֆունկցիոնալ ուղղվածությունների խիստ տարբերակվածությունը, սակայն շատ չծանրաբեռնելու նպատակով անդրադառնանք մեկ այլ կարևորագույն խնդրին` ոլորտների զարգացման քաղաքականություններին և կառավարման փիլիսոփայությանը:

Այս առումով` գյուղատնտեսության զարգացման քաղաքականությունը ի սկզբանե հակադրված է տնտեսական զարգացման նախարարության գործառույթներում ընդգրկված երկու տասնյակից ավելի ոլորտների զարգացման քաղաքականությունների հետ:

Առաջին մոտեցմամբ, անշուշտ` նպատակները արտաքինից նույնանման են և փոխլրացնող, սակայն գյուղատնտեսության ոլորտի զարգացման քաղաքականության մեջ ընդգրկված միջոցների և մեթոդների ամբողջությունը հակասության մեջ է «Տնտեսական զարգացման» նախարարության գործառույթների մեջ ընդգրկված մնացած ճյուղերի և ենթաճյուղերի զարգացմանն անհրաժեշտ միջոցների և մեթոդների ամբողջության հետ:

Ավելի պարզ` գյուղատնտեսության զարգացման քաղաքականությունը, հատկապես ճյուղի մրցունակության բարձրացման և ներառված փաստացի սոցիալական կշռի ապահովման իմաստով` դեռևս խիստ պահպանողական պետք է լինի: Այն անմիջականորեն հիմնված է մշտական պետական «հոգածության» վրա, և չի կարող գոյություն ունենալ առանց պետական ռեսուրսների ներգրավման ( ապահովագրություն, սուբսիդիաներ, լրավճարներ, փոխհատուցումներ, և այլն ), պետական խորհրդատվական գործունեության իրականացման և անընդհատ տեղական և միջազգային տեխնիկական աջակցության: Եթե վերը նշված այլ ճյուղերի և ենթաճյուղերի, ոլորտների դեպքում բավարար են պայմանների ստեղծման, կարգավորման, խթանման և խրախուսման մեթոդներն ու միջոցները, այսինքն` առավել ազատական մոտեցումը, ապա` գյուղատնտեսության պարագայում առանց պահպանողական մոտեցման անհնարին է քաղաքականության լիարժեք իրականացումը:

Իսկ մեկ կառավարման մարմնի մեջ երկակի, կամ` իրար հակասող ( լիբերալ և կոնսերվատիվ կառավարման մոդելների ) փիլիսոփայության կիրառումը.

– տեսական առումով` սխալ է;

– գործնական առումով` անարդյունավետ;

– ծանրաբեռնվածության առումով` անիրագործելի:

Անընդունելի է նաև էներգետիկ ոլորտի ներառումը «Տնտեսական զարգացման նախարարության» մեջ:

Էներգետիկան դասական ենթակառուցվածքային ոլորտ է, և չի կարող ընդգրկվել իրական հատվածի համար պատասխանատու ֆունկցիոնալ կառույցում: Այս դեպքում էլ առկա է շահերի կոնֆլիկտ, որը կառավարման տեսության առումով` արդյունավետության ապահովման լուրջ խոչընդոտ է:

Ընդսմին`

«Տնտեսական զարգացման նախարարություն»,

«Գյուղատնտեսության նախարարություն»,

«Ենթակառուցվածքների զարգացման նախարարություն», կամ` «Տարածքային և ենթակառուցվածքների զարգացման նախարարություն» ( ներառելով` էներգետիկան, կապը, տրանսպորտը, ջրային համակարգը, քաղաքաշինությունը, և այլն ):

Խնդրահարույց կարող է լինել նաև`

«Բարձր տեխնոլոգիաների և ռազմարդյունաբերության» նախարարությունը

Այսպիսի դիրքորոշման բազմապիսի, բազմաբնույթ տեսական և գործնական այլ հիմնավորումներով չծանրաբեռնելու նպատակով դիտարկենք մեկ այլ առանցքային հարց` զուտ հասկացության տեսանկյունից:

Առաջարկված նմանատիպ կառույցների ստեղծման մոտեցման հիմքում սովորաբար ընկած է լինում «Բարձր տեխնոլոգիա», «Տեղեկատվական տեխնոլոգիա», «Տեղեկատվական հաղորդակցության տեխնոլոգիա» և «Բարձր տեխնոլոգիական արդյունաբերություն» հասկացությունների շփոթումը, երբեմն` նույնացումը, աղճատումը, խեղաթյուրումը նույնիսկ միջազգային կազմակերպությունների հարթակներում: Սա զուտ հայաստանյան երևույթ չէ:

Առանձնակի շփոթություն է առաջացնում «Բարձր տեխնոլոգիա» հասկացությունը: Բանն այն է, որ «Բարձր տեխնոլոգիա» հասկացության բառարանային մեկնաբանությամբ կիրառումը աղճատում է այդ հասկացությունը, սահմանափակում է այն, և հասցնում` տեխնոլոգիական լուծումների մեջ զուտ համակարգչային, մաթեմատիկական, կամ էլեկտրոնային առաջավոր սարքավորումների կիրառմանը: Այնինչ, իրականում և առավել խորքային դիտարկման դեպքում ակնհայտ է դառնում, որ այն շատ ավելի ընդգրկուն է, և ուղղակիորեն, անքակտելիորեն կապված է ոչ միայն մաթեմատիկայի, կամ հաշվողական տեխնոլոգիաների, այլ միահյուսված է բոլոր գիտությունների, և առանձնապես բնական գիտությունների հետ` քիմիա, կենսաբանություն, ֆիզիկա և այլն: Այդ առումով այն անբաժանելիորեն կապված է «Ինովացիոն քաղաքականության» հետ, որը ընդգրկում է մարդկային կենսագործունեության բոլոր ոլորտները: Իսկ վերջինս` «ինովացիոն քաղաքականության» մշակումը, ներդրումը և իրագործումը ուղղակի «Տնտեսական զարգացման» նախարարության խնդիրն է, և այլ տեղ լինել չի կարող: Այն ֆունկցիոնալ գործառույթ է, և չի կարող սահմանափակվել միայն պաշտպանական նպատակներով կիրառմամբ: Դրա համար այնտեղ ստեղծված են բոլոր ստորաբաժանումներն ու ենթակա օժանդակող գերատեսչությունները` ստանդարտացման, չափագիտության, մտավոր սեփականության պաշտպանության և այլն:

Ընդսմին`

Պաշտպանության նախարարության մեջ` «Ռազմարդյունաբերության կոմիտե», իսկ կառավարությունում` «Ռազմարդյունաբերության խորհուրդ»:

Տնտեսական զարգացման նախարարության մեջ`

« Տեղեկատվական տեխնոլոգիաների կոմիտե»,

«Ինովացիոն զարգացման կոմիտե»:

Հ. Գ. Մշակույթի և Սփյուռքի մասով թերևս շատ է քննարկվում, իսկ այս մասը կարծես տեսադաշտից դուրս էր մնացել:

Արտարժույթ
10:30 03/12 Առք Վաճառք
AMD / USD 395.00 397.00
AMD / EUR 408.00 417.00
AMD / RUR 6.27 6.55
դոլար
դոլար
ԿԲ Փոխարժեքներ
02/12/2022
Դոլար / Դրամ
395.20
-0.15
Եվրո / Դրամ
416.07
+4.15
Ռուբլի / Դրամ
6.39
-0.07
Ֆունտ / Դրամ
485.11
+5.08
ԿԲ Մետաղներ
02/12/2022
դրամ / գրամ
22910.78
+622.40
Արծաթ
281.25
+7.21
Կրիպտոարժույթներ
10:30 03/12
BTC/AMD
6,702,493
+0.00%
BTC/USD
16959.75
+0.04%
ETH/USD
1271.42
-0.31%
BCH/USD
111.10
+0.97%
BIT/USD
0.308931
+0.00%
XRP/USD
0.394477
+1.22%
LTC/USD
77.03
+0.52%
BNB/USD
290.46
+0.43%
DOGE/USD
0.099511
+0.19%
ETH/BTC
0.07496671
-0.35%
BCH/BTC
0.006550571
+0.93%
BIT/BTC
0.006550571
-0.03%
XRP/BTC
0.00002326
+1.19%
LTC/BTC
0.004541876
+0.48%
BNB/BTC
0.017126489
+0.39%
DOGE/BTC
0.000005867
+0.14%
Ոսկու հարգեր
02/12/2022
դրամ
999 հարգ
24k
22,910.78
958 հարգ
23k
21,956.16
916 հարգ
22k
21,001.55
720 հարգ
18k
17,183.09
625 հարգ
15k
14,319.24
585 հարգ
14k
13,364.62
500 հարգ
12k
11,455.39
417 հարգ
10k
9,546.16
375 հարգ
9k
8,591.54
FOREX
11:06 03/12
EUR/USD
1.0538
+0.17%
GBP/USD
1.2287
+0.35%
USD/JPY
134.30
-0.64%
EUR/GBP
0.857
-0.23%
Նավթ
11:06 03/12
դոլար / բարել
Brent
85.57
-1.82%
Light Sweet
80.34
-1.25%
COMEX
11:06 03/12
$ / տր. ունց.
Ոսկի
1811.40
-0.04%
Արծաթ
23.36
+2.14%
Պլատին
1025.30
-2.65%
LME / 3M
11:06 03/12
դոլար / տոննա
Ալյումին
2545.50
+2.43%
Պղինձ
8450.00
+1.37%
Նիկել
28862.00
+4.57%
Անագ
23255.00
-0.33%
Կապար
2202.50
+1.33%
Ցինկ
3079.00
-0.02%
Մոլիբդեն
44841.97
+1.09%
Կոբալտ
51955.00
+0.00%
Ինդեքսներ
11:06 03/12
կետ
Dow Jones
34429.88
+0.10%
S&P 500
4071.70
-0.12%
NASDAQ
11461.50
-0.18%
FTSE
7556.23
-0.03%
CAC 40
6742.25
-0.17%
DAX
14529.39
+0.27%
RTSI
1107.55
-1.43%
Nikkei
27777.90
-1.59%
Topix
1953.98
-1.64%
Hang Seng
18675.35
-0.33%
SSEC
3156.14
-0.29%
ԿԲ Տոկոսադրույքներ
02/12/2022
Վերաֆին. տոկ.
Վերաֆինանսավորման տոկոսադրույք
9.25
+0.00%
Լոմբ. ռեպո
Լոմբարդային ռեպո
10.75
+0.00%
Միջ. ներգր.
Դրամական միջողների ներգրավման տոկոսադրույք
7.75
+0.00%
Մակրոտնտեսական
10/2022
ՏԱՑ
Տնտեսական Ակտիվության Ցուցանիշ
+14.5%
ԱԱԾ 3
Արդյունաբերական Արտադրանքի Ծավալ
2,128.5
+9.9%
Արտահանում 1
Արտահանում
4,129.4
+71.2%
Ներմուծում 1
Ներմուծում
6,755.8
+63.5%
ՍԳԻ
Սպառողական Գների Ինդեքս
+8.70%
Աշխատ. 2
Միջին ամսական անվանական աշխատավարձը
226,621
+14.0%
Առևտուր 3
Առևտրի շրջանառություն
3,423.8
+15.50%
Գյուղտնտ. 3,4
Գյուղատնտեսության համախառն արտադրանքի ծավալ
672.82
-0.7%
Ծառայ. 3
Ծառայությունների ծավալ
2,074.3
+27.90%
Շին. 3
Շինարարության ծավալ
360,764
+14.4%
1 - մլն Դրամ, 2 - Դրամ, 3 - մլրդ Դրամ, 4 - եռամսյակային