ՏՄՊՊՀ – «ՊՐԵՍՍ ՍՏԵՆԴԸ» ԵՎ «ՀԱՅՓՈՍՏԸ» ՄԱՄՈՒԼԻ ՏԱՐԱԾՄԱՆ ՇՈՒԿԱՅԻ ԳԵՐԻՇԽՈՂՆԵՐ
ՀՀ տնտեսական մրցակցության պաշտպանության պետական հանձնաժողովից «Բիզնես 24»-ին տեղեկացնում են, որ հանձնաժողովն ուսումնասիրել է մամուլի տարածման շուկայի այն օղակը, որտեղ իրականացվում է տպագիր մամուլի տարածման գործընթացը` դեպի մանրածախ իրացման ցանց: Հայաստանում տպագիր մամուլի` դեպի մանրածախ իրացման ցանց տարածմամբ զբաղվում է 9 տնտեսվարող սուբյեկտ: Ներկայումս տպագիր մամուլը Հայաստանի տարածքում իրացվում է (մանրածախ) բաժանորդագրությամբ, կրպակների, «Հայփոստ» ընկերության բաժանմունքների, ինչպես նաեւ տեղադրված ստենդների միջոցով: Ուսումնասիրվող ոլորտում առանձնացվել է 3 ապրանքային շուկա` «Լրատվական թերթերի տարածում», «Հեռուստածրագրերի տարածում» եւ «Ամսագրերի, հանդեսների տարածում»: Ուսումնասիրությունը կատարվել է 2008 թ. երկրորդ կիսամյակի տվյալներով:
Լրատվական թերթերի տարածման շուկայի ծավալը կազմել է 4 184 862 հատ թերթ: Առաջատար դիրք է զբաղեցնում «Պրեսս Ստենդ» ՍՊԸ-ն, որը զբաղեցնում է շուկայի 55,4 տոկոսը, հետեւաբար համարվում է գերիշխող դիրք ունեցող. որպես իրացնող իրացման ծավալներով գրավում է տվյալ շուկայի ավելի քան մեկ/երրորդը: Տարածման ծավալներով հաջորդ երկու խոշորներն են «Էքսպրես պլյուս» (15,7 %) եւ «Հայփոստ» (10.6%) ընկերությունները:
Ուսումնասիրվող ժամանակահատվածում տարածված թերթերից 3 375 550 հատը (80,7 տոկոս) տարածվել է Երեւանում, իսկ 809 312 հատը (19,3 տոկոս)` մարզերում: Ընդ որում, թերթերի տարածման ընդհանուր ծավալի 46,8 տոկոսը (1956540 թերթ) իրականացվում է դեպի «Պրեսս Ստենդ» ընկերության մանրածախ ցանց` կրպակներ:
Լրատվական թերթերի բաժանորդագրության ծավալը կազմել է 1 177 093 հատ: Այսինքն, մանրածախ ցանցում շրջանառվող լրատվական թերթերի ընդհանուր քանակը կազմում է 5 361 955 հատ (բաժանորդագրությունը 22 տոկոսն է կազմում):
Հեռուստածրագրերի տարածման շուկայի ընդհանուր ծավալը կազմել է 1 906 874 հատ, որի 43,1 տոկոսը տարածվել է Երեւանում, իսկ 56,9 տոկոսը` մարզերում: Հեռուստածրագրերի բաժանորդագրության ծավալը կազմել է ընդամենը 10 143 հատ: Այսինքն, մանրածախ ցանցում շրջանառվող հեռուստածրագրեր տպագրող թերթերի ընդհանուր քանակը կազմում է 1 917 017 հատ, որտեղ բաժանորդագրությունը կազմում է 0,5 տոկոս: Հեռուստածրագրերի տարածման շուկայում ծավալներով առաջատար է «Հայփոստը»` 71,4 տոկոս եւ համարվում է գերիշխող դիրք ունեցող: Հաջորդը «Պրեսս Ստենդն» է` 19,8 տոկոս բաժնով:
Ամսագրերի, հանդեսների տարածման շուկայի ընդհանուր ծավալը կազմել է 987 000 հատ: Շուկայում առաջատարը «Հայփոստն» է` 78,5 տոկոս, գերիշխող դիրք ունի: Հաջորդը «Վիրպրեսսն» է` 9,1 տոկոս բաժնով, որը ներմուծող ընկերություն է:
Ամսագրերի, հանդեսների ընդհանուր ծավալի 34,6 տոկոսը տարածվել է Երեւանում, 65,4 տոկոսը` մարզերում: Ամսագրերի, հանդեսների բաժանորդագրության ծավալը կազմել է ընդամենը 15 244 հատ:
Համաձայն օրենքի, այսօր Հանձնաժողովը լրատվական թերթերի տարածման շուկայում «Պրեսս Ստենդ» ընկերությանը, հեռուստածրագրերի եւ ամսագրերի, հանդեսների տարածման շուկաներում` «Հայփոստ» ընկերությանը համարեց գերիշխող դիրք ունեցող եւ գրանցեց գերիշխողների գրանցամատյանում: