OIL:  BRENT - 73.06+2.04% WTI - 68.98+2.03%
COMEX:  GOLD - 1227.63+0.11% SILVER - 15.56-0.06%
COMEX:  PLATINUM - 819.00 +0.18%
LME:  ALUMINIUM - 2025.00-1.94% COPPER - 6097.00-1.27%
LME:  NICKEL - 13445.00-0.81% TIN - 19425.00+0.10%
LME:  LEAD - 2138.00-2.11% ZINC - 2557.50+1.41%
FOREX:  USD/JPY - 112.8380-0.05% EUR/GBP - 0.8906+0.17%
FOREX:  EUR/USD - 1.1646-0.11% GBP/USD - 1.3049-0.47%
STOCKS RUS:  MICEX - % RTSI - 1144.72 -1.75%
STOCKS US: DOW JONES - 25199.29+0.32% NASDAQ - 7854.44-0.01%
STOCKS US: S&P 500 - 2815.62 +0.22%
STOCKS JAPAN:  NIKKEI - 22764.68 -0.13% TOPIX - 1749.59 -0.09%
STOCKS CHINA:  HANG SENG - 28010.86 -0.38% SSEC - 2772.55 -0.53%
STOCKS EUR:  FTSE100 - 7676.28+0.65% CAC40 - 5447.44+0.46%
STOCKS EUR:  DAX - 12765.94+0.82%
19/07/2018  CBA:  USD - 480.60 AMD +0.30 GBP - 624.64 AMD -1.38
19/07/2018  CBA:  EURO - 557.74 AMD -0.75
19/07/2018  CBA:  GOLD - 18920.54 AMD -116.36 SILVER - 238.57 AMD -4.95
19/07/2018  CBA:  PLATINUM - 12515.83 AMD -223.82
17/05/2016  NASDAQ OMX ARMENIA:   USD/AVG - 477.75 AMD -2.70
Արման Ալոյան. hիպոթեկային շուկան կդառնա առավել թափանցիկ ու կանխատեսելի
08-12-2016 12:20 • 1.0K

Արման Ալոյան. hիպոթեկային շուկան կդառնա առավել թափանցիկ ու կանխատեսելի

Բնակարանային հիփոթեքային կրեդիտավորման գործընթացին առնչվող օրենսդրական փաթեթով սահմանվում են մի շարք կանոններ, որոնք ուղղված են hիփոթեքային կրեդիտներ ստացող անձանց իրավունքների և օրինական շահերի պաշտպանության մակարդակը բարձրացնելուն և ֆինանսական համակարգի նկատմամբ սպառողների վստահությունն ամրապնդելուն: Կենտրոնական բանկի իրավաբանական վարչության իրավական խորհրդատվության և զարգացման բաժնի պետ Արման Ալոյանը «Արմենպրես»-ի հետ զրույցում ներկայացնում է օրենսդրական փաթեթի մանրամասները:

-Պարոն Ալոյան, կառավարության նիստում Կենտրոնական բանկի կողմից ներկայացվեց բնակարանային հիփոթեքային կրեդիտավորման գործընթացին առնչվող օրենսդրական փաթեթ: Նշվում էր, որ դրա նպատակն է պաշտպանել հիպոթեքային վարկառուների շահերը: Կխնդրեմ ներկայացնել, թե  ի՞նչ է դա ենթադրում, ի՞նչ փոփոխություններ են նախատեսված նոր օրինագծով:

-Այսօր օրենքը սահմանում է բնակարանային հիփոթեքի մասին ընդհանուր դրույթներ: Առաջարկվող օրենսդրական փաթեթն անդրադառնում է հենց բնակարանային հիպոթեքի առանձնահատկություններին, ինչի արդյունքում քաղաքացիները կկարողանան օգտվել առավել թափանցիկ ու պաշտպանված բնակարանային հիփոթեքային վարկերից: Առաջինը, որ այս նախագծով կարգավորվում է, սպառողի տեղեկացված լինելու իրավունքն է: Օրենքի նախագիծը սահմանում է, որ կրեդիտավորողները` բանկերը, վարկային կազմակերպությունները, որոնք հիպոթեկային վարկեր են առաջարկում, հաճախորդին տրամադրեն տեղեկատվական ամփոփագիր կոչվող փաստաթուղթ: Ընդ որում, այդ փաստաթուղթը տրամադրվելու է անվճար: Դրանից  բացի այն տեղադրվելու է կրեդիտավորողի կայքում: Այսինքն` այդ փաստաթուղթը պետք է հասանելի  լինի հաճախորդին:

-Ամփոփագիր փաստաթուղթն ի՞նչ տեղեկատվություն է պարունակելու:

-Այդ ամփոփագիրն իր մեջ ընդգրկուն ինֆորմացիա է պարունակում, այն է՝ վարկի արդյունավետ տոկոսադրույքը, այն ծախսերը, որոնք քաղաքացին պետք է կատարի վարկ վերցնելիս, վարկը ժամկետից շուտ մարելու հնարավորությունը, դրա իրականացման կարգն ու հետևանքները, վարկի մարման կանոնները, որոնք են վարկը պատշաճ չմարելու հետևանքները և այլն: Հետևաբար` սպառողը, լինելով առավել տեղեկացված, հնարավորություն կունենա վարկատուի հետ բանակցել իր համար նախընտրելի պայմաններով, ժամկետով և տոկոսադրույքով վարկի ձեռքբերման հարցի շուրջ:

Մի կարևոր դրույթի մասին, որը վերաբերում է կրեդիտավորման պայմանագրի կնքմանը. նախագծով կրեդիտավորման պայմանագիր կնքելու առաջարկ ստացող քաղաքացու համար օրենքով սահմանվել է 7 աշխատանքային օր մտածելու համար: Կրեդիտավորողն, իհարկե, կարող է ավելի երկար մտածելու ժամանակ տրամադրել: Այդ առաջարկը 7 աշխատանքային օրվա ընթացքում կրեդիտառուի համար ուժի մեջ է մնում: Մտածելու ժամանակը կրեդիտառուի հնարավորությունն ու իրավունքն է գնահատելու, արդյոք առաջարկն իր համար ընդունելի է, թե ոչ: Եթե ընդունելի է, ապա մինչև այդ ժամկետի ավարտը ցանկացած պահի կարող է կնքել պայմանագիրը: Կարևորն այն է, որ եթե քաղաքացին հրաժարվի պայմանագիրը կնքելուց, ապա իր համար բացասական հետևանքներ չեն առաջանում:

Նախագծով սահմանվելու են նաև բնակարանային հիփոթեքի պայմանագրի նվազագույն պայմանները: Մասնավորապես՝տարեկան փաստացի տոկոսադրույքի չափը, կրեդիտի մարման ժամանակացույցը, կրեդիտառուի կողմից վարկը պատշաճ ու ժամանակին չմարելու  հետևանքները: Պայմանագիրն արտացոլելու է նաև կրեդիտավորողի ու սպառողի միջև հաղորդակցման, կարգը:

Ի դեպ, նախագիծը ապահովում է, որ կրեդիտավորողը տեղեկացված լինի նաև պայմանագրի կնքումից հետո՝ դրա գործողության ամբողջ ընթացքում: Մասնավորապես, կրեդիտավորողը պարտավոր է կրեդիտառուին պարբերաբար տրամադրել անվճար քաղվածք, որտեղ արտացոլվում է, թե որքան է կրեդիտի մնացորդը, երբ պետք է հաջորդ վճարումը լինի և այլն: Կարևոր է, որ կրեդիտառուն ինքն է որոշում թե ինչպես ու ինչ եղանակով է ցանկանում ստանալ այս տեղեկատվությունը:

-Օրենքի նախագիծը նաև որոշակի կարգավորումներ է առաջ քաշում կապված վարկի վաղաժամկետ մարման և անշարժ գույքի գնահատման հետ: Ի՞նչ կարգավորումների մասին է խոսքը:

-Այո, հաջորդ կարևոր հարցը վերաբերում է վարկի վաղաժամկետ մարման գործընթացին: Որպես ընդհանուր կանոն նախատեսվում է, որ քաղաքացին միշտ կարող է վարկի գումարը կամ դրա մի մասը վաղաժամկետ մարել: Կրեդիտավորողը չի կարող կրեդիտի գումարի կամ դրա մի մասի վաղաժամկետ մարման համար կրեդիտառուից գանձել որևէ փոխհատուցում կամ կրեդիտառուի համար այլ անբարենպաստ պայմաններ սահմանել: Բացառություն է միայն, եթե վաղաժամկետ մարումը տեղի է ունենում պայմանագրի գործողության առաջին 3 տարիների ընթացքում և եթե մեկ տարվա ընթացքում կրեդիտի վաղաժամկետ մարվող գումարի չափը գերազանցում է այն գումարը, որը կստացվի կրեդիտի սկզբնական գումարը կրեդիտի սկզբնական տարիների վրա բաժանելու արդյունքում:

Անշարժ գույքի գնահատողների մասով՝ նախագիծը հստակ սահմանում է մի քանի կանոն, որոնցով պետք է առաջնորդվեն կրեդիտավորողներն անշարժ գույքի գնահատողների հետ համագործակցելիս: Նախ` կրեդիտավորողն իր համար ընդունելի գնահատողների ցանկում պետք է ներառի առնվազն 4 գնահատողի: Հաջորդ պայմանն այն է, որ այդ գնահատողները ներառված լինեն ԿԱ Անշարժ գույքի կադաստրի պետական կոմիտեի կողմից հրապարակված անշարժ գույքի գնահատման գործունեություն իրականացնելու իրավունք ունեցող անձանց անվանացանկում:  Դրանից բացի, այդ 4 գնահատողները չպետք է փոխկապակցված լինեն միմյանց հետ և չպետք է փոխկապակցված լինեն կրեդիտավորողի կամ նրա ղեկավարների հետ:

-Դուք խոսեցիք վարկ վերցնող քաղաքացիներին պատշաճ տեղեկացնելու մասին, փորձը ի՞նչ է ցույց տալիս, մինչ այժմ այդ ամենը պատշաճ կարգով չէ՞ր իրականացվում բանկերի, վարկային կազմակերպությունների կողմից:

-Կարող եմ ասել, որ առաջին անգամ  օրենքի մակարդակով սահմանվելու է, թե բնակարանային հիփոթեքային կրեդիտավորման ոլորտում կրեդիտավորողը սպառողին ինչ ծավալի տեղեկատվություն ու ինչ եղանակով պետք է տրամադրի:

Նոր օրենքի նախագծով սահմանվում են միասնական ու ստանդարտ կանոններ որոնք թույլ կտան սպառողին հասկանալ իր ակնկալիքը, իսկ կրեդիտավորողին հասկանալ, թե ինչ ու ինչպես պետք է անել սպառողի համար պատշաճ տեղեկացումը ապահովելու համար:

Սպառողի տեղեկացված լինելու հանգամանքը բնակարանային հիփոթեքի շուկան կդարձնի առավել թափանցիկ ու կբարձրացնի սպառողների վստահությունը:

-Եթե բանկը կամ վարկատու կազմակերպությունը, չի կատարում այս գործընթացները, ի՞նչ լծակներ կան օրենսդրությամբ նախատեսված:

-Նախագիծը նախատեսում է պատասխանատվության մի քանի մեխանիզմներ: Նախ Կենտրոնական բանկը, որպես ֆինանսական համակարգի կարգավորող ու վերահսկող, ունի կարգավորիչ ազդեցության գործիքներ, ապահովելու համար օրենքի պահանջների կատարումը, այդ թվում, պատասխանատվության միջոցներ, որոնք կիրառում է կրեդիտավորողների նկատմամբ, եթե նրանք կխախտեն օրենքի պահանջները: Բացի դրանից, նախագիծը սահմանում է կրեդիտառուի առաջ կրեդիտավորողի պատասխանատվության մեխանիզմ, երբ կրեդիտառուն, ով կարծում է, թե կրեդիտավորողը խախտել է իր որևէ իրավունք, կարող է դիմել դատարան կամ Ֆինանսական համակարգի հաշտարարին կամ առևտրային արբիտրաժ:

Ընդ որում, կրեդիտավորողի ծառայություններից օգտվող կրեդիտառուի իրավունքների խախտման փաստը հաստատվելու դեպքում դատարանի վճռով, առևտրային արբիտրաժի կամ Ֆինանսական համակարգի հաշտարարի որոշմամբ հօգուտ կրեդիտառուի, օրենքով սահմանված դեպքերում ու կարգով կարող է բռնագանձվել երեք հարյուր հազար դրամ:

-Այս օրենսդրական փաթեթը ե՞րբ կմտնի ուժի մեջ:

-Ինչպես գիտեք Բնակարանային հիփոթեքային կրեդիտավորման մասին օրենսդրական փաթեթը Կառավարության կողմից արդեն հավանության է արժանացել սույն թվականի դեկտեմբերի 1-ին և պետք է ներկայացվի Ազգային ժողով: Խորհրդարանի կողմից ընդունվելուց ու հրապարակվելուց հետո ուժի մեջ կմտնի մեկ տարի անց, որպես անցումային փուլ, որպեսզի կրեդիտավորողներն իրենց ընթացակարգերն ու վարքագիծը համապատասխանեցնեն օրենքի պահանջներին:           

Աննա Գզիրյան

Ucom - Լայնաշերտ ինտերնետ՝ սկսած 6000 դրամից:
Լրահոս
Արտարժույթ
08:44 19/07 Առք Վաճառք
AMD / USD 479.50 481.50
AMD / EUR 557.00 562.00
AMD / RUR 7.59 7.69
դոլար
դոլար
ԿԲ Փոխարժեքներ
19/07/2018
Դոլար / Դրամ
480.60
+0.30
Եվրո / Դրամ
557.74
-0.75
Ռուբլի / Դրամ
7.57
-0.05
Ֆունտ / Դրամ
624.64
-1.38
ԿԲ Մետաղներ
19/07/2018
դրամ / գրամ
Ոսկի
18920.54
-116.36
Արծաթ
238.57
-4.95
Պլատին
12515.83
-223.82
Forex
08:44 19/07
EUR/USD
1.1646
-0.11%
GBP/USD
1.3049
-0.47%
USD/JPY
112.8380
-0.05%
EUR/GBP
0.8906
+0.17%
Նավթ
08:44 19/07
դոլար / բարել
Brent
73.06
+2.04%
Light Sweet
68.98
+2.03%
Comex
08:44 19/07
$ / տր. ունց.
Ոսկի
1227.63
+0.11%
Արծաթ
15.56
-0.06%
Պլատին
819.00
+0.18%
LME / 3M
08:44 19/07
դոլար / տոննա
Ալյումին
2025.00
-1.94%
Պղինձ
6097.00
-1.27%
Նիկել
13445.00
-0.81%
Անագ
19425.00
+0.10%
Կապար
2138.00
-2.11%
Ցինկ
2557.50
+1.41%
Մոլիբդեն
26000.00
+0.00%
Կոբալտ
70000.00
+0.00%
Ինդեքսներ
08:44 19/07
կետ
Dow Jones
25199.29
+0.32%
S&P 500
2815.62
+0.22%
NASDAQ
7854.44
-0.01%
FTSE
7676.28
+0.65%
CAC 40
5447.44
+0.46%
DAX
12765.94
+0.82%
RTSI
1144.72
-1.75%
Nikkei
22764.68
-0.13%
Topix
1749.59
-0.09%
Hang Seng
28010.86
-0.38%
SSEC
2772.55
-0.53%
Թվային արժույթներ
10:50 20/07
BTC/AMD
3,530,171
+0.31%
BTC/USD
7349.93
+0.31%
ETH/USD
478.776
+0.52%
BCH/USD
819.436
+0.33%
XRP/USD
0.482917
+0.87%
LTC/USD
87.5299
+0.63%
ԿԱՊԻՏԱԼԻԶԱՑԻԱ
BTC
126,105,042,188
+0.31%
ETH
48,251,766,974
+0.52%
BCH
14,131,358,193
+0.33%
XRP
18,960,502,015
+0.87%
LTC
5,030,416,182
+0.63%
ԿԲ Տոկոսադրույքներ
19/07/2018
Վերաֆին.
Վերաֆինանսավորման տոկոսադրույք
6.00
+0.00
Լոմբ. ռեպո
Լոմբարդային ռեպո
7.50
+0.00
Միջ. ներգր.
Դրամական միջողների ներգրավման տոկոսադրույք
4.50
+0.00
Մակրոտնտեսական
04/2018
ՏԱՑ
Տնտեսական Ակտիվության Ցուցանիշ
+9.70%
ԱԱԾ 3
Արդյունաբերական Արտադրանքի Ծավալ
522.115
+5.20%
Արտահանում 1
Արտահանում
764.50
+25.50%
Ներմուծում 1
Ներմուծում
1,457.3
+34.30%
ՍԳԻ
Սպառողական Գների Ինդեքս
+3.10%
Միջին աշխ. 2
Միջին ամսական անվանական աշխատավարձը
166,150
+3.50%
Առևտրի շրջ. 3
Առևտրի շրջանառություն
787.571
+10.3%
Գյուղատնտ. 3
Գյուղատնտեսության համախառն արտադրանքի ծավալ
129.455
+2.20%
Ծառայութ. 3
Ծառայությունների ծավալ
487.108
+17.60%
Շինարար. 3
Շինարարության ծավալ
64.760
+21.80%
1 - միլիոն դոլար, 2 - դրամ, 3 - միլիարդ դրամ