Տնտեսական

USD BUY - 381.00+0.00 USD SELL - 383.50+0.00
EUR BUY - 443.00+0.00 EUR SELL - 447.00+0.00
OIL:  BRENT - 61.17+1.02 WTI - 57.19+1.19
COMEX:  GOLD - 4371.20+0.22 SILVER - 68.66+2.71
COMEX:  PLATINUM - 2097.70+3.92
LME:  ALUMINIUM - 2945.00+0.99 COPPER - 11881.50+0.88
LME:  NICKEL - 14803.00+1.11 TIN - 43227.00+0.70
LME:  LEAD - 1984.50+1.07 ZINC - 3072.50+0.28
FOREX:  USD/JPY - 157.37-0.24 EUR/GBP - 1.1714+0.05
FOREX:  EUR/USD - 1.1714+0.05 GBP/USD - 1.3393+0.13
STOCKS RUS:  RTSI - 1070.50-1.22
STOCKS US: DOW JONES - 48134.89+0.38 NASDAQ - 23307.62+1.31
STOCKS US: S&P 500 - 6834.50+0.88
STOCKS JAPAN:  NIKKEI - 50402.39+1.81 TOPIX - 3405.17+0.64
STOCKS CHINA:  HANG SENG - 25801.77+0.43 SSEC - 3917.36+0.69
STOCKS EUR:  FTSE100 - 9897.42+0.61 CAC40 - 8151.38+0.01
STOCKS EUR:  DAX - 24288.40+0.37
22/12/2025  CBA:  USD - 381.5+0.03 GBP - 512.43+1.98
22/12/2025  CBA:  EURO - 447.61+0.64
22/12/2025  CBA:  GOLD - 53203+56 SILVER - 806.89-1.9
Եվրոպական միության` «Պատրաստ առևտրի համար» ծրագրի շրջանակում հստակեցվել են Հայաստանում էլեկտրոնային առևտրի զարգացման հեռանկարները
18/12/2020 16:02
Կիսվել

Եվրոպական միության` «Պատրաստ առևտրի համար» ծրագրի շրջանակում հստակեցվել են Հայաստանում էլեկտրոնային առևտրի զարգացման հեռանկարները

Հայաստանում կորոնավիրուսային համավարակի տարածմամբ և ապա պատերազմական իրավիճակով պայմանավորված տնտեսական մարտահրավերների հաղթահարման ուղին անհնար է պատկերացնել առանց էլեկտրոնային առևտրի։ «Պատրաստ առևտրի համար» ծրագիրն օգնում է հայաստանյան արտադրողներին էլեկտրոնային առևտրի և այլ արդիական լուծումների միջոցով նպաստել տեղական արտադրանքի արտահանմանը։ Ծրագիրն իրականացնում է Առևտրի միջազգային կենտրոնը Եվրոպական միության աջակցությամբ։

Ծրագրի շրջանակում մի շարք շահառու կազմակերպություններ անհատական խորհրդատվություն ստանալու արդյունքում ձևավորել և զարգացրել են էլեկտրոնային առևտրի իրենց կարողությունները։  Այս գործում նրանց օգնել է Առևտրի միջազգային կենտրոնի փորձագետ դոկտոր Մոհամեդ Էս Ֆիհը, ով թվային ձեռներեցության ոլորտում շուրջ 20 տարվա փորձառություն ունի։ Փորձագետը շարունակական խորհրդատվության միջոցով անհատական լուծումներ է առաջարկել հայաստանյան ընկերություններին՝ օգնելով նրանց մուտք գործել արտահանման նոր շուկաներ էլեկտրոնային առևտրի ճկուն մոտեցումների միջոցով։

«Էլեկտրոնային առևտուրն անհրաժեշտություն է հատկապես ներկա պայմաններում, երբ իրական շփումը զգալիորեն նվազել է։ Այս գործում հաջողելու համար ընկերությունները պետք է լավ պատրաստված լինեն էլեկտրոնային վճարային ու լոգիստիկ ծառայությունների առումով։ Միջազգային վճարային համակարգերի մոտ 90%-ը հասանելի են դառնում՝  արտերկրում՝ օրինակ ԱՄՆ-ում, Միացյալ Թագավորությունում կամ Եվրոպական միությունում, ընկերություն գրանցելու միջոցով։ Հենց այս քայլին ենք դիմել ծրագրի շրջանակում՝ նպաստելով տեղական արտադրանքի արտահանմանը նոր շուկաներ»,- նշում է դոկտոր Էս Ֆիհը։

Փորձագետն ավելացնում է, որ էլեկտրոնային առևտուր իրականացնելու համար որոշ դեպքերում որպես արդյունավետ սկզբնական քայլ կարող է լինել պատվերի ձևաթուղթ կամ սոցիալական մեդիա հարթակներում՝ օրինակ Facebook-ում, Instagram-ում կամ LinkedIn-ում, էջ ունենալը։ Գործում են նաև մի շարք անվճար կամ օգտագործման համար մատչելի լուծումներ WordPress, Shopify.com և WooCommerce գործիքների միջոցով կայք պատրաստելու համար։

«Ինչպես մեզ, այնպես էլ բազմաթիվ այլ ընկերությունների համար բավականին բարդ է որոնողական համակարգերի միջոցով միջազգային շուկաներում գտնել գնորդների։ «Պատրաստ առևտրի համար» ծրագրի շրջանակում Linkedin-ում նոր հաշիվ ենք բացել, որը հատուկ մեխանիզմի միջոցով ավտոմատ գտնելու ու կապ է հաստատելու ներմուծողների հետ՝ օրական 100-200 պոտենցիալ գործընկերոջ հետ։ Մոհամեդի խորհրդով որպես առաջնային շուկա ընտրել ենք Գերմանիան, քանի որ այն աշխարհում առաջատար է բնական հյութի սպառման ցուցանիշով։ Այնուհետև, մտադիր ենք ընդլայնել աշխարհագրությունը՝ փորձելով էլեկտրոնային առևտրի միջոցով մուտք գործել նաև նոր շուկաներ»,- նշում է Սիս Նատուրալ ընկերության նոր շուկաների զարգացման ղեկավար Դավիթ Հակոբյանը։

«Ճիշտ է, բոլորիս համար բարդ ժամանակներ են, բայց հուսահատվել պետք չէ։ Միակ բանը, որ հիմա պետք է անել տասնապատիկ ավելի շատ աշխատելն է։ Ճգնաժամն ավելի դիմակայուն է դարձնում ընկերություններին՝ նպաստելով նրանց արտադրման ու արտահանման կարողությունների զարգացմանը», – ավելացնում է Դավիթը։

Դոկտոր Էս Ֆիհը նշում է, որ արդյունավետ էլեկտրոնային առևտուր իրականացնելու համար առանցքային է համապատասխանեցումը արտահանման շուկայի լոգիստիկ պահանջների ու Ինկոտերմսի բոլոր պայմանների հետ, ինչպես նաև նույնիսկ փոքր ծավալների համար մանրածախ արժեքի ներկայացումը, ինչը թույլ կտա ընկերություններին ավելի գրագետ բանակցել գնորդների հետ։ Փորձագետը խորհուրդ է տալիս նաև պատշաճ կերպով կազմակերպել ապրանքի նույնականացումը՝ բարկոդի ու պիտակավորման պահանջներին համապատասխան, ինչպես նաև նախապես մշակված պլան ունենալ ապրանքի վերադարձի դեպքում։ Վերջինս հատկապես կարևոր է փոքր բիզնեսների համար, որոնք փոքր ծավալներ են արտահանում։

Դոկտոր Էս Ֆիհը Հայաստանում էլեկտրոնյաին առևտրի զարգացման համար ընկերություններին խորհուրդ է տալիս համատեղել ջանքերն ու համագործակցության հարթակ ստեղծել միասին նույն ուղղությամբ շուկաներ արտահանելու դեպքում, ինչը կօգնի կրճատել լոգիստիկ ծախսերը։

Արդյունավետ էլեկտրոնային առևտուր իրականացնելու համար առանցքային են հաստատակամությունը, համագործակցությունը և պատրաստակամությունը նոր լուծումներ ներդնելու գործում։

Այս հրապարակումը պատրաստվել է Եվրոպական միության ֆինանսական աջակցությամբ: Բովանդակության համար պատասխանատվություն է կրում Առևտրի միջազգային կենտրոնը, և պարտադիր չէ, որ այն արտահայտի Եվրոպական միության տեսակետները:

22/12/2025
դրամ
Դոլար (USD)
381.5
+0.03
Եվրո (EUR)
447.61
+0.64
Ռուբլի (RUR)
4.8175
+0.0782
Լարի (GEL)
141.31
-0.27
53203
+56
Արծաթ
806.89
-1.9