Տնտեսական

USD BUY - 381.50+0.00 USD SELL - 384.00+0.00
EUR BUY - 443.50-1.00 EUR SELL - 447.00-2.00
OIL:  BRENT - 65.95+0.38 WTI - 62.24+0.57
COMEX:  GOLD - 4037.20+1.03 SILVER - 48.17-0.48
COMEX:  PLATINUM - 1688.60+1.80
LME:  ALUMINIUM - 2692.50+0.00 COPPER - 10490.50+0.00
LME:  NICKEL - 15317.00+0.00 TIN - 36888.00+0.00
LME:  LEAD - 2024.00+0.00 ZINC - 3020.50+0.00
FOREX:  USD/JPY - 152.46+1.43 EUR/GBP - 1.162-0.73
FOREX:  EUR/USD - 1.162-0.73 GBP/USD - 1.3393-0.61
STOCKS RUS:  RTSI - 1026.02+2.07
STOCKS US: DOW JONES - 46602.98-0.20 NASDAQ - 22788.36-0.67
STOCKS US: S&P 500 - 6714.59-0.38
STOCKS JAPAN:  NIKKEI - 47734.99-0.45 TOPIX - 3235.66+0.24
STOCKS CHINA:  HANG SENG - 26829.46-0.48 SSEC - 3882.78+0.00
STOCKS EUR:  FTSE100 - 9483.58+0.05 CAC40 - 7974.85+0.04
STOCKS EUR:  DAX - 24385.78+0.03
08/10/2025  CBA:  USD - 382.75+0.12 GBP - 513.38-0.3
08/10/2025  CBA:  EURO - 445.29-1.32
08/10/2025  CBA:  GOLD - 48964+379 SILVER - 596.21-1.23
Ի՞նչ է ապրանքների դրոշմավորումը
14/12/2023 21:48
Կիսվել

Ի՞նչ է ապրանքների դրոշմավորումը

Դրոշմավորման ենթակա ապրանքները վաճառքից առաջ արտադրող կամ ներմուծող ընկերությունների կողմից դրոշմավորվում են DataMatrix ծածկագրով, որը փակցվում է ապրանքի փաթեթավորման վրա և անհատական է ապրանքի յուրաքանչյուր միավորի համար։ Ծածկագիրը գրանցվում է համակարգում և վերջնական սպառման ժամանակ սկանավորվում վաճառքի կետի դրամարկղում՝ համակարգին տեղեկացնելով ապրանքի շրջանառությունից դուրս գալու մասին։ Հայաստանը ԵԱՏՄ շրջանակում 2018 թվականի փետրվարի 2-ին ստորագրել է «Եվրասիական տնտեսական միությունում նույնականացման միջոցներով ապրանքների դրոշմավորման մասին» համաձայնագիրը։ ԵԱՏՄ շրջանակում hսկիչ (նույնականացման) նշաններով ապրանքների պարտադիր դրոշմավորումը Հայաստանում մեկնարկել է 2023 թվականից։

Ո՞րն է դրոշմավորման նպատակը

Հսկիչ (նույնականացման) նշաններով ապրանքների դրոշմավորման նպատակն է իրականացնել վերահսկողություն շրջանառությունում գտնվող յուրաքանչյուր ապրանքի նկատմամբ՝ արտադրությունից կամ ներմուծումից մինչև մանրածախ վաճառք։ Համակարգը տնտեսվարողին պաշտպանում է անբարեղիճ մրցակցությունից, սպառողին զերծ է պահում կեղծ ապրանքների օգտագործումից, իսկ պետության համար լրացուցիչ գործիք է հարկային վարչարարության բարելավման գործում։ Որակի վերահսկողությունն էլ գտնվում է սպառողի ձեռքում, քանի որ գնորդը կարող է սկանավորել ապրանքի DataMatrix ծածկագիրը և բջջային հավելվածների միջոցով ստուգել ապրանքի իսկությունն ու սպառման ժամկետը։

Ինչպե՞ս սկսել դրոշմավորման գործընթացը

ԵԱՏՄ շրջանակում հսկիչ (նույնականացման) նշաններով դրոշմավորումն իրականացնելու համար արտադրող կամ ներմուծող ընկերությանն անհրաժեշտ է գրանցվել ազգային օպերատորի համակարգում հետևյալ քայլերով.

  1. էլեկտրոնային եղանակով ներկայացնել գրանցման դիմում,
  2. կնքել պայմանագիր,
  3. ստանալ համակարգից օգտվելու հնարավորություն։

Ո՞ր ապրանքների վրա է կիրառվում և որո՞նց համար է նախատեսվում

2023 թվականի մարտի 15-ից հսկիչ (նույնականացման) նշաններով պարտադիր դրոշմավորվում են ծխախոտային արտադրանքը (ԱՏԳ ԱԱ 2402), իսկ հոկտեմբերի 15-ից` ալկոհոլային ապրանքները (ԱՏԳ ԱԱ 2204, 2205, 2206 00, 2207 և 2208)։ Այժմ իրագործվում են դյուրակիր համակարգիչների և հեռախոսների, ջրի դրոշմավորման փորձնական ծրագրերը, նախատեսվում են նաև գարեջրի և կաթի փորձնական ծրագրերը։

Ի՞նչ է փորձնական ծրագիրը և ինչու՞ է այն անհրաժեշտ

Բոլոր այն ապրանքերը, որոնք նախատեսվում է, որ պետք է դրոշմավորվեն հսկիչ (նույնականացման) նշաններով, անցնում են փորձնական դրոշմավորման փուլով, որի ժամանակ Պետական եկամուտների կոմիտեն և ազգային օպերատորն ակտիվ աշխատում են արտահանող, ներմուծող և արտադրող ընկերությունների հետ։ Փորձնական ծրագրերը նախատեսված են համակարգը և դրոշմավորման գործընթացը տնտեսվարողների համար ավելի դյուրին դարձնելու, օգտագործման ընթացքում առաջացած խնդիրները պարզաբանելու և նախքան պարտադիր որոշման ընդունումը դրանք կարգավորելու և ծրագրի արդյունավետությունը գնահատելու համար։

Ի՞նչ տեխնիկական հնարավորություններ պետք է ունենան վաճառքի կետերը դրոշմավորված ապրանքը վաճառելու համար

Վաճառքի կետերը պետք է ապահովված լինեն երկչափ շտրիխ կոդեր կարդացող սկաններներով։ Հսկիչ (նույնականացման) նշաններով դրոշմավորված ապրանքների վերջնական սպառման ժամանակ անհրաժեշտ է սկանավորել շտրիխ կոդը, որի տվյալը ՀԴՄ տվյալների հետ միասին կփոխանցվի ՊԵԿ տեղեկատվական շտեմարան։ Տեղեկատվությունը չփոխանցելը կդիտվի որպես ՀԴՄ-ի կիրառության կանոնների խախտում։

Ո՞րն է դրոշմավորման անհատական (սպառողական) և խմբային փաթեթավորման տարբերությունը

Գոյություն ունի ապրանքի անհատական (սպառողական) և խմբային փաթեթավորմամբ դրոշմավորում։ Անհատականի դեպքում դրոշմավորվում է յուրաքանչյուր ապրանք, իսկ խմբայինի դեպքում՝ բլոկը կամ արկղը։ Վաճառքի ժամանակ երկու տարբերակներն էլ սկանավորվում են նույն սկզբունքով։ Ավելին` բլոկի սկանավորման դեպքում կոդի տեղեկատվության մեջ երևում է նաև յուրաքանչյուր հատ ապրանքի կոդը ևս, այդիպիսի օրինակ է ծխախոտային արտադրանքը։

Հարցերի դեպքում դիմել՝ ԵԱՏՄ շրջանակում հսկիչ (նույնականացման) նշաններով դրոշմավորման, դրանց ձեռք բերման և այլ տեխնիկական հարցերի դեպքում անհրաժեշտ է դիմել ազգային օպերատոր ճանաչված E-Mark «Հեռանկարային տեխնոլոգիաների զարգացման կենտրոն-Արմենիա» ՍՊԸ-ին (www.e-mark.am, ք․ Երևան, Եզնիկ Կողբացի փ․ 83-1, հեռ։ +374 10 300 300):

08/10/2025
դրամ
Դոլար (USD)
382.75
+0.12
Եվրո (EUR)
445.29
-1.32
Ռուբլի (RUR)
4.6883
+0.0215
Լարի (GEL)
141.21
+0.09
48964
+379
Արծաթ
596.21
-1.23