Տնտեսական

USD BUY - 380.50+0.00 USD SELL - 383.50-0.50
EUR BUY - 441.00-2.00 EUR SELL - 447.00-3.00
OIL:  BRENT - 68.51+1.15 WTI - 64.49+1.13
COMEX:  GOLD - 3420.80+0.11 SILVER - 38.73-0.39
COMEX:  PLATINUM - 1342.60-1.56
LME:  ALUMINIUM - 2624.50+1.53 COPPER - 9796.50+0.74
LME:  NICKEL - 15100.00+1.15 TIN - 33809.00+1.16
LME:  LEAD - 1995.00+1.27 ZINC - 2818.00+1.90
FOREX:  USD/JPY - 147.8+0.59 EUR/GBP - 1.1622-0.79
FOREX:  EUR/USD - 1.1622-0.79 GBP/USD - 1.345-0.53
STOCKS RUS:  RTSI - 1127.29-0.25
STOCKS US: DOW JONES - 45282.47-0.77 NASDAQ - 21449.29-0.22
STOCKS US: S&P 500 - 6439.32-0.43
STOCKS JAPAN:  NIKKEI - 42394.40-0.97 TOPIX - 3071.99-1.08
STOCKS CHINA:  HANG SENG - 25524.92-1.18 SSEC - 3868.38-0.39
STOCKS EUR:  FTSE100 - 9321.40+0.00 CAC40 - 7843.04-1.59
STOCKS EUR:  DAX - 24273.12-0.37
26/08/2025  CBA:  USD - 382.51-0.31 GBP - 515.51-0.91
26/08/2025  CBA:  EURO - 445.43-2.01
26/08/2025  CBA:  GOLD - 41005-33 SILVER - 467.38-0.38
ՀՀ ԿԱՌԱՎԱՐՈՒԹՅՈՒՆ. ՀԱԿԱՃԳՆԱԺԱՄԱՅԻՆ – ՄԱԿՐՈՏՆՏԵՍԱԿԱՆ ՔԱՂԱՔԱԿԱՆՈՒԹՅՈՒՆ
15/06/2009 16:11
Կիսվել

ՀՀ ԿԱՌԱՎԱՐՈՒԹՅՈՒՆ. ՀԱԿԱՃԳՆԱԺԱՄԱՅԻՆ – ՄԱԿՐՈՏՆՏԵՍԱԿԱՆ ՔԱՂԱՔԱԿԱՆՈՒԹՅՈՒՆ

Ներկայումս ՀՀ կառավարության և ՀՀ ԿԲ-ի կողմից իրականացվող հարկաբյուջետային և դրամավարկային քաղաքականությունը հակացիկլիկ է, այն է՝ տնտեսության անկմանը հակազդելու համար ընդլայնում է ամբողջական պահանջարկը` նպաստելով գործարար միջավայրի աշխուժացմանը։ Այս գործընթացում խիստ կարևորվում է հիշյալ քաղաքականության արդյունավետ համակարգումը, ինչը, կարծում ենք, հաջողությամբ իրագործվում է ներկայումս։
Մասնավորապես, բանկերի ֆինանսական ռեսուրսները համալրելու, տնտեսության մեջ լրացուցիչ լիկվիդայնություն ներարկելու նպատակով, որը կբերի տոկոսադրույքների նվազմանը, ՀՀ ԿԲ-ն մայիսի վերջին 1.0 տոկոսային կետով իջեցրեց վերաֆինանսավորման տոկոսադրույքը՝ սահմանելով այն 6.25%, իսկ ներգրավված ավանդների եւ լոմբարդային վարկերի տոկոսադրույքները սահմանվեցին համապատասխանաբար՝ 3.25% և 9.25%։ Մյուս կողմից ԿԲ-ն ընդլայնեց միջոցների ներարկման դրամավարկային գործիքակազմը, որը ներառում է.

Երկարաժամկետ ռեպո գործառույթները.
· ժամկետայնությունը՝ 91 օր
· հաճախականությունը՝ ամսական
· տոկոսադրույքը՝ ֆիքսված (վերաֆինանսավորման տոկոսադրույք + մարժային տոկոսադրույք)
· ծավալը՝ անսահմանափակ (երկարաժամկետ ռեպո գործառնության ծավալը պետք է լինի այնքան, որ հիմնական ռեպո գործառնության ծավալը չնվազեցնի 20 մլրդ. դրամից)

Պետական պարտատոմսերի առք` հետևյալ պայմաններով.
· ժամկետայնությունը՝ բոլոր ժամկետայնության պարտատոմսեր, սակայն առավել մեծ ծավալի գործարքներ պետք է իրականացվեն այն ժամկետայնության պարտատոմսերով, որոնց եկամտաբերությունը առավել բարձր է,
· հաճախականությունը՝ ոչ կանոնավոր
· տոկոսադրույքը՝ տատանվող (սակարկվող)
· ծավալը՝ հիմնական ներարկման գործիք դիտարկել երկարաժամկետ ռեպո գործիքը, միևնույն ժամանակ պարտատոմսերի առքի ծավալը պետք է լինի այնքան, որ հիմնական ռեպո գործառնության ծավալը չնվազեցնի 20 մլրդ. դրամից

Արտարժույթի տրամադրման սվոփի կանոնները.
· ժամկետայնությունը՝ մինչև 7 օր
· հաճախականությունը՝ ոչ կանոնավոր
· տոկոսադրույքը՝ ֆիքսված (սվոփ տոկոսադրույքը պետք է հավասար լինի երկարաժամկետ ռեպո գործառնության տոկոսադրույքին)
· ծավալը՝ ոչ կանոնավոր

Համակարգային գործիքների կիրառում.
· բանկի բաժնետերերի կողմից կապիտալի համալրման դեպքում համալրման գումարի չափով բանկերին 5 տարի ժամկետով սուբորդինացված վարկերի տրամադրում
· բանկերի միաձուլումների դեպքում 3 տարի ժամկետով վարկերի տրամադրում մինչև կապիտալի 30%-ը։

2009թ. առաջին եռամսյակում հարկաբյուջետային քաղաքականությունն ուղղված է եղել համախառն պահանջարկի ընդլայնմանը։ Հարկաբյուջետային ազդակի ցուցանիշը հաշվետու եռամսյակում կազմել է 5.8 տոկոս ընդլայնող, ընդ որում` եկամուտների ազդակը` 8.2 տոկոս զսպող, իսկ ծախսերի ազդակը` 14 տոկոս ընդլայնող։ Եկամուտների ազդակի զսպող ազդեցությունը հիմնականում պայմավորված է պարտադիր սոցիալական ապահովագրության վճարների կայուն բարձր մակարդակի պահպանմամբ և ոչ հարկային եկամուտների հավաքման բարձր մակարդակով։ Մասնավորապես, ՀՆԱ-ի նկատմամբ սոցիալական ապահովագրության վճարների մակարդակը 2009թ. առաջին երեք ամիսներին կազմել է 4.6 տոկոս` պետական բյուջեի մասին օրենքով նախատեսված 3.1 տոկոսի փոխարեն։ Ոչ հարկային եկամուտների գծով փաստացի մուտքերը կազմել են ավելի քան 9 մլրդ դրամ` 3 անգամ գերազանցելով առաջին եռամսյակի համար նախատեսված մակարդակը։ Ծախսերի ընդլանող ազդեցությունը պայմանավորված է այն հանգամանքով, որ չնայած 6.1 տոկոս տնտեսական անկմանը, պետական բյուջեի ծախսերը, մասնավորապես, սոցիալական ծախսերն ու աշխատավարձի վճարումները կատարվել են օրենքով նախատեսված ծավալով` արդյունքում ապահովելով ՀՆԱ-ի նկատմամբ առավել բարձր մակարդակ։ Մասնավորապես, ընդամենը ծախսերը առաջին եռամսյակի տվյալներով կազմել է ՀՆԱ-ի 35.4 տոկոսը, այն դեպքում, երբ պետական բյուջեի մասին օրենքում ծախսեր/ՀՆԱ նպատակային ցուցանիշը նախատեսված է 22.7 տոկոս։

26/08/2025
դրամ
Դոլար (USD)
382.51
-0.31
Եվրո (EUR)
445.43
-2.01
Ռուբլի (RUR)
4.7582
+0.0139
Լարի (GEL)
141.88
+0.01
41005
-33
Արծաթ
467.38
-0.38