Բիզնես

USD BUY - 386.00+1.00 USD SELL - 390.00+0.00
EUR BUY - 417.00+2.00 EUR SELL - 424.00+2.00
OIL:  BRENT - 78.98+1.53 WTI - 73.71+1.31
COMEX:  GOLD - 1967.50+0.36 SILVER - 23.35+0.73
COMEX:  PLATINUM - 967.80-1.17
LME:  ALUMINIUM - 2389.00+1.08 COPPER - 8978.00+0.16
LME:  NICKEL - 24074.00+0.97 TIN - 25770.00+1.37
LME:  LEAD - 2135.00+0.09 ZINC - 2936.50+0.84
FOREX:  USD/JPY - 131.69+0.87 EUR/GBP - 1.0835+0.23
FOREX:  EUR/USD - 1.0835+0.23 GBP/USD - 1.2321+0.06
STOCKS RUS:  RTSI - 999.83-0.21
STOCKS US: DOW JONES - 32394.25-0.12 NASDAQ - 11716.08-0.45
STOCKS US: S&P 500 - 3971.27-0.16
STOCKS JAPAN:  NIKKEI - 27883.78+1.33 TOPIX - 1995.48+1.46
STOCKS CHINA:  HANG SENG - 20192.40+2.06 SSEC - 3240.06-0.16
STOCKS EUR:  FTSE100 - 7484.25+0.17 CAC40 - 7088.34+0.14
STOCKS EUR:  DAX - 15142.02+0.09
29/03/2023  CBA:  USD - 388.21-0.08 GBP - 479.28+1.30
29/03/2023  CBA:  EURO - 421.48+1.27
29/03/2023  CBA:  GOLD - 24498.80+202.18 SILVER - 287.63+1.88
engрус
Մարտ, 2023
March 2023
M T W T F S S
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  
13 տարածված սխալ, որ կարելի է հանդիպել հայկական բիզնեսում
01/08/2019 18:56
Կիսվել

13 տարածված սխալ, որ կարելի է հանդիպել հայկական բիզնեսում

Յուրաքանչյուր բիզնեսում՝ անկախ ոլորտից, կառավարման ձևից, հանդիպում են սխալներ, որոնք հատկապես ակնառու են փորձագետի համար: Ստորև առանձնացված է 13 ամենատարածված սխալները, որոնց կարելի է հանդիպել հայկական տարբեր բիզնեսներում:

13 տարածված սխալ, որ կարելի հանդիպել հայկական բիզնեսում․

1. Բիզնես՝ կառուցված մեկ անձի վրա

Բիզնեսը, որը կառուցված է մեկ անձի վրա, առավել խոցելի է: Ինչու՞ է այդպես:

Քանի որ գործունեությունը կախված է մեկ անձի բիզնես հմտություններից, նրա մոտեցումներից կամ այսպես կոչված մեկ “դիրիժյորից”, ընդ որում, բոլորովին պարտադիր չէ, որ տվյալ անձը լինի ղեկավարը․ հայկական իրականության մեջ շատ հաճախ հանդիպում է նաև մենեջերի տարբերակը: Ի՞նչ ռիսկեր է պարունակում մեկ անձի վրա կառուցված բիզնեսը․ նախ անձի հեռանալուց հետո պարալիզացվում է ամբողջ համակարգը, խախտվում է բիզնես-գործընթացների բնականոն աշխատանքը, ի հայտ են գալիս խնդիրներ, որոնք ժամանակին ակնառու չէին և ծածկվում էին անձի կողմից:

2. Ինտուիտիվ կառավարում

Ինտուիտիվ կառավարումը բնորոշ է տարբեր մասշտաբի գործարարների, բայց այն դառնում է վտանգավոր, երբ ամբողջ գործունեությունը հիմնվում է ինտուիտիվ կառավարման վրա՝ առանց որևէ հաշվարկի, առանց վերլուծության, շուկայագիտական մոդելներով կանխատեսումների։

Բիզնեսն ինքնին պահանջում է սթափություն, նոր մտահղացումներ, կիրառված և հաջողված փորձի ուսումնասիրություններ: Իհարկե, ինտուիցիան երբեմն օգնում է, բայց ամբողջովին ինտուիցիայի վրա հիմնվելը հանգեցնում է վատ հետևանքների։ Անհրաժեշտ է պարբերաբար ընկերության տարբեր բաժիններում կատարել առանցքային վերլուծություններ, հասկանալ շուկայի տենդենցները, առաջարկել լուծումներ՝ հստակ աշխատող մեխանիզմներով:

3. Ստեղծել պրոդուկտ՝ առանց շուկայի ուսումնասիրության

Ստեղծել պրոդուկտ՝ առանց շուկայի ուսումնասիրության, տարածված սխալ է, որը թույլ են տալիս շատ տեղական ընկերություններ: Պրոդուկտի արտադրությունը կամ ներմուծումը՝ առանց տվյալ դաշտի բախման կետերին ծանոթանալու, առանց տվյալ ոլորտի սպառման ծավալներից տեղեկացված լինելու։ Նման մոտեցումը բիզնեսում հետագայում տանում է դեպի անկայունություն։

Յուրաքանչյուր պրոդուկտ կամ ծառայություն մինչև շուկա բաց թողնելը, տևական ժամանակահատված հարկավոր է թեստավորել, գնահատել շուկայի տարբեր աշխարհագրական հատվածներում գտնվող մրցակիցների աշխատանքը: Մեծ թվով ընկերություններ չէին կորցնի գումարներ, եթե ուսումնասիրեին շուկան, փորձեին հասկանալ իրենց սպառողի գնում կատարելու մոտիվները՝ մինչ պրոդուկտ ստեղծելը։

4. Շուկայում գերակա դիրք զբաղեցնելու դեպքում՝ մտածել, որ միշտ է լինելու այդպես

Տարածված խնդիր՝ հանդիպող բազմաթիվ հայկական բիզնեսներում: Գործարարը, մտածելով, որ շուկայում զբաղեցնում է գերակա դիրք, տևական ժամանակահատված ունենալով կայուն եկամուտ, կարծում է, որ միշտ է լինելու էդպես: Նման գաղափարով առաջնորդման հետևանքն է օրերից մի օր դիրքերի զիջումը: 

Իրականում, բիզնեսը սպառողի պահանջմունքներին համահունչ, օրգանիկ կերպով պետք է ենթարկվի փոփոխությունների։ Օրինակ՝ բազմաթիվ ռեստորատորներ հասկացել են այս իրողությունը և պարբերաբար ձևափոխում են ռեստորանի ինտերիերը, վերաթարմացնում մենյուն, վերանայում գնային քաղաքականությունը և այլն:

5. Ամբողջ գումարի ուղղում կամ ներդնում մեկ ուղղության մեջ

Ստանդարտ սխալ՝ հայտնի ոչ միայն լոկալ, այլ նաև գլոբալ շուկայում․ ամբողջ դրամական հոսքերի եկամուտների ուղղում մեկ կետի վրա: Նման դեպքում, սովորաբար գտնվելով անհաշվարկ՝ կորցնում են և՛ ներդրված գումարը, և՛ հետագայում զրկվում այլ զարգացող ուղղություններում ներդրումներ անելու հնարավորությունից: Օրինակ՝ ներմուծող կազմակերպությունը կարող է խոշոր գումար ներդնել մեկ անուն ապրանքի ներմուծման մեջ՝ առանց չափելու շուկայի հզորությունը կամ սպառողի ընկալումը:

6. Կարծել, որ մարքեթինգի վրա չարժե գումար ներդնել

Մեր օրերում դեռ կան կազմակերպություններ, որտեղ գտնում են, որ մարքեթինգի վրա չարժե գումար ներդնել: Վիճակագրությունը ցույց է տալիս, որ նման կազմակերպությունները չեն դիմակայում ժամանակի մարտահրավերներին և շատ շուտ կորցնում են նույնիսկ իրենց ձևավորված հաճախորդներին: Մարքեթինգը յուրաքանչյուր կազմակերպության սիրտն է, չընդաթվող աշխատանք՝ առանց որի ապառման ծավալի կամ հաճախորդների աճ սպասելը անօգուտ է: Սպառողն այսօր ունի ընտրության լայն հնարավորություն և օգտվում է այն ծառայությունից կամ պրոդուկտից, որի մասին լսում  կամ տեսնում է հաճախակի: Մարքեթինգի վրա ներդրված յուրաքանչյուր լումա ունենում է բումերանգի էֆեկտ․ սա ժամանակով ապացուցված փաստ է:

7. Թիմի կամ անձնակազմի բարձր որակների բացակայություն

Յուրաքանչյուր կազմակերպություն՝ անկախ իր ոլորտից, ուժեղ է իր անձնակազմով, նրա որակական հատկանիշներով և պատրաստվածությամբ: Անձնակազմի յուրաքանչյուր անդամը կազմակերպության դեմքն է, իսկ նրանց բարձր պատրաստվածությունը՝ կազմակերպության հեղինակությունը: Շատ գործարարներ այսօր հասկացել են դա և մեծ տեղ են տալիս անձնակազմի որակների բարելավմանը՝ ժամանակ առ ժամանակ վերապատրաստումներով, թրեյնինգներով լրացնելով այդ բացը: 

8. Միկրոմենեջմենթով չափազանց տարվել

Հայկական բիզնեսում հաճախակի հանդիպող խնդիր է ղեկավարի կողմից միկրոմենեջմենթով չափազանց տարվելը և տոտալ բոլոր տեսակի հարցերում մասնակցություն ունենալը:

Միկրոմենեջմենթով չափից դուրս չտարվելու հակադարձ ֆորմուլան է յուրաքանչյուր կրկնվող բիզնես-գործընթացում կոմպենտենտ անձի նշանակումը և գործառույթների բաշխումը այնպես, որ գործընթացները ֆիլտրվեն, սահմանվեն խնդիրների չափանիշներ, և վերադասին հասնեն միայն այն հարցերը, որոնք անձնակազմից նշանակված անձը իզորու չէր լուծելու:

9. Չունենալ «թարգեթ» կամ չճանաչել սպառողին

Յուրաքանչյուր ապրանքային խումբ կամ ծառայություն ունի իր սպառողի կատեգորիան, սեգմենտը: Հայտնի տարածված սխալ է պրոդուկտը ստեղծելուց հետո նոր ուսումնասիրել շուկան, սպառողին, սպառողի գնման մոտիվները կամ ստեղծելուց հետո նոր փնտրել իրացման կետեր: Իրականում ճիշտ հակառակն է պետք անել:

10. Պատրաստ չլինել բիզնեսի վաճառքին կամ գլոբալ շուկա դուրս գալուն

Այն դեպքում, երբ բիզնեսը սահուն քայլերով ընթանում է առաջ՝ ամրացնելով դիրքերը շուկայում, ռեգիոնալ տարածում է ստանում, ոլորտում զբաղեցնում է թոփ դիրքեր, ապա պետք է զուգահեռաբար մտածել բաժնեմասային հատվածներ սահմանելու, գլոբալ շուկա դուրս գալու և ընկերության զարգացմանը համընթաց ֆոնդային փաստաթղթաշրջանառությունը զարգացնելու մասին՝ պատրաստ լինելով ամեն պահի արժեթղթերի թողարկմանը կամ նոր սեփականատիրոջ փոխանցմանը: Բազում հայկական ընկերություններ, տեխնիկապես պատրաստ չլինելով վաճառքի կամ բիզնեսի ընդլայնմանը, կորցրել են տվյալ պահին գործունեությամբ հետաքրքրված ներդրողներին:

Չունենալ գնահատված բիզնես, չիմանալ բիզնեսի արժեքը թվերով նոնսենս է, որին կարելի է հանդիպել շատ տեղական ընկերությունների մոտ:

11. Տեսլականի բացակայություն

Տեսլականի կամ “Vision”- ի բացակայությունը հանդիպում է հիմնականում փոքր և միջին ընկերությունների մոտ: Տեսլականից բխում է կարճաժամկետ և երկարաժամկետ ռազմավարությունը, հստակեցվում են քայլերը, որոնցով պայմանավորված է հաջողությունը:

12. Անկառավարելի ֆինանսներ կամ ֆինանսիստի բացակայություն

Տոտալ հանդիպող խնդիր․ գործարարը կամ ընկերությունը, ունենալով հաշվապահ, որը հիմնականում աշխատում է հեռահար, կարծում է, թե ողջ ֆինանսական հոսքերը կառավարվում են: Իրականում հաշվապահը հիմնականում կարգավորում է օրենքով սահմանված հաշվարկները և գրանցումները, իսկ ֆինանսիսիտի առկայությունը և նրա կողմից պարբերաբար խորհրդատվությունը միայն ուժեղացնում է գործարարին:

13. Զերծ մնալ «սմարթ» լուծումների կիրառումից

Յուրաքանչյուր կազմակերպությունում հնարավոր է ավտոմատացնել բազմաթիվ գործառույթներ, որոնք նախկինում խլում էին ժամանակ, օրինակ՝ հաշվետվությունները, թվերի համեմատումը, հաճախորդների հոսքերի կառավարումը, ապրանքների պատվերների հավաքագրումը և այլն: Այսօր բիզնեսը դարձել է առավել ավտոմատացված, և շնորհիվ բազմաթիվ գործիքների հնարավոր է անգամ սմարթֆոնով հեռահար կառավարում իրականացնել: Օրինակ՝ CRM համակարգի միջոցով․ այն տրամադրում է թե՛ ավտոմատացման, թե՛ կառավարչական լայն հնարավորություններ և դարձել է ժամանակակից բիզնեսի արդյունավետ աշխատանքի բաղկացուցիչ մասը:

Հոդվածն ամբողջությամբ պատրաստեց մարքեթոլոգ, կորպորատիվ վաճառքների և բիզնեսի զարգացման մասնագետ Արթուր Խաչատրյանը, ով հիմնել է երեք գործող կազմակերպություն, կոորդինացրել 20-ից ավելի կազմակերպության մարքեթինգն ու վաճառքները:

Արտարժույթ
10:50 29/03 Առք Վաճառք
AMD / USD 387.00 390.00
AMD / EUR 418.00 424.00
AMD / RUR 5.00 5.11
դոլար
դոլար
ԿԲ Փոխարժեքներ
29/03/2023
Դոլար / Դրամ
388.21
-0.08
Եվրո / Դրամ
421.48
+1.27
Ռուբլի / Դրամ
5.04
-0.03
Ֆունտ / Դրամ
479.28
+1.30
ԿԲ Մետաղներ
29/03/2023
դրամ / գրամ
24498.80
+202.18
Արծաթ
287.63
+1.88
Կրիպտոարժույթներ
10:50 29/03
BTC/AMD
10,711,018
+1.74%
BTC/USD
27585.10
+1.80%
ETH/USD
1791.31
+3.36%
BCH/USD
121.96
+0.03%
BIT/USD
0.524853
+1.68%
XRP/USD
0.541500
+11.70%
LTC/USD
90.71
+3.91%
BNB/USD
313.53
+0.85%
DOGE/USD
0.075231
+3.26%
ETH/BTC
0.064885682
+1.48%
BCH/BTC
0.004417797
-1.78%
BIT/BTC
0.004417797
-0.16%
XRP/BTC
0.000019614
+9.67%
LTC/BTC
0.003285562
+2.02%
BNB/BTC
0.011356704
-0.98%
DOGE/BTC
0.000002725
+1.38%
Ոսկու հարգեր
29/03/2023
դրամ
999 հարգ
24k
24,498.80
958 հարգ
23k
23,478.02
916 հարգ
22k
22,457.23
720 հարգ
18k
18,374.10
625 հարգ
15k
15,311.75
585 հարգ
14k
14,290.97
500 հարգ
12k
12,249.40
417 հարգ
10k
10,207.83
375 հարգ
9k
9,187.05
FOREX
10:50 29/03
EUR/USD
1.0835
+0.23%
GBP/USD
1.2321
+0.06%
USD/JPY
131.69
+0.87%
EUR/GBP
0.8791
+0.17%
Նավթ
10:50 29/03
դոլար / բարել
Brent
78.98
+1.53%
Light Sweet
73.71
+1.31%
COMEX
10:50 29/03
$ / տր. ունց.
Ոսկի
1967.50
+0.36%
Արծաթ
23.35
+0.73%
Պլատին
967.80
-1.17%
LME / 3M
10:50 29/03
դոլար / տոննա
Ալյումին
2389.00
+1.08%
Պղինձ
8978.00
+0.16%
Նիկել
24074.00
+0.97%
Անագ
25770.00
+1.37%
Կապար
2135.00
+0.09%
Ցինկ
2936.50
+0.84%
Մոլիբդեն
57871.28
-3.49%
Կոբալտ
34430.00
+0.73%
Ինդեքսներ
10:50 29/03
կետ
Dow Jones
32394.25
-0.12%
S&P 500
3971.27
-0.16%
NASDAQ
11716.08
-0.45%
FTSE
7484.25
+0.17%
CAC 40
7088.34
+0.14%
DAX
15142.02
+0.09%
RTSI
999.83
-0.21%
Nikkei
27883.78
+1.33%
Topix
1995.48
+1.46%
Hang Seng
20192.40
+2.06%
SSEC
3240.06
-0.16%
ԿԲ Տոկոսադրույքներ
29/03/2023
Վերաֆին. տոկ.
Վերաֆինանսավորման տոկոսադրույք
10.75
+0.00%
Լոմբ. ռեպո
Լոմբարդային ռեպո
12.25
+0.00%
Միջ. ներգր.
Դրամական միջողների ներգրավման տոկոսադրույք
9.25
+0.00%
Մակրոտնտեսական
01/2023
ՏԱՑ
Տնտեսական Ակտիվության Ցուցանիշ
+10.5%
ԱԱԾ 3
Արդյունաբերական Արտադրանքի Ծավալ
177.7
+1.40%
Արտահանում 1
Արտահանում
572.8
+130.0%
Ներմուծում 1
Ներմուծում
727.1
+72.5%
ՍԳԻ
Սպառողական Գների Ինդեքս
+8.10%
Աշխատ. 2
Միջին ամսական անվանական աշխատավարձը
249,278
+22.0%
Առևտուր 3
Առևտրի շրջանառություն
292.9
+17.7%
Գյուղտնտ. 3,4
Գյուղատնտեսության համախառն արտադրանքի ծավալ
1,021.4
+0.4%
Ծառայ. 3
Ծառայությունների ծավալ
216.0
+25.9%
Շին. 3
Շինարարության ծավալ
16.0
+12.2%
1 - մլրդ դոլար, 2 - դրամ, 3 - մլրդ դրամ, 4 - եռամսյակային