Տնտեսական

USD BUY - 483.00+1.00 USD SELL - 489.00+1.50
EUR BUY - 573.00+3.00 EUR SELL - 575.00+2.00
OIL:  BRENT - 75.41-0.30 WTI - 73.81+0.87
COMEX:  GOLD - 1816.90-0.66 SILVER - 25.55-0.39
COMEX:  PLATINUM - 1045.90-0.31
LME:  ALUMINIUM - 2619.00+2.89 COPPER - 9775.00-0.31
LME:  NICKEL - 19885.00+0.61 TIN - 34750.00-0.24
LME:  LEAD - 2385.00+1.04 ZINC - 3033.50+1.32
FOREX:  USD/JPY - 109.70+0.16 EUR/GBP - 1.187-0.06
FOREX:  EUR/USD - 1.187-0.06 GBP/USD - 1.3907-0.27
STOCKS RUS:  RTSI - 1625.76-0.83
STOCKS US: DOW JONES - 34935.47-0.42 NASDAQ - 14672.68-0.71
STOCKS US: S&P 500 - 4395.26-0.54
STOCKS JAPAN:  NIKKEI - 27283.59-1.80 TOPIX - 1901.08-1.37
STOCKS CHINA:  HANG SENG - 25961.03-1.35 SSEC - 3397.36-0.42
STOCKS EUR:  FTSE100 - 7032.30-0.65 CAC40 - 6612.76-0.32
STOCKS EUR:  DAX - 15544.39-0.61
30/07/2021  CBA:  USD - 486.24+1.88 GBP - 679.23+3.60
30/07/2021  CBA:  EURO - 578.33+3.25
30/07/2021  CBA:  GOLD - 28086.21+108.60 SILVER - 387.62+1.50
30/07/2021  CBA:  PLATINUM - 16383.36+63.34
engрус
Հուլիս, 2021
July 2021
M T W T F S S
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
Էյր Արաբիայի հետ նոր ստեղծվող ավիաընկերության մասին հաճախակի տրվող հարցեր
22/07/2021 16:02

Էյր Արաբիայի հետ նոր ստեղծվող ավիաընկերության մասին հաճախակի տրվող հարցեր

Հուլիսի 14ին Հայաստանի պետական հետաքրքրությունների ֆոնդը (այսուհետ՝ ԱՆԻՖ) և Էյր Արաբիա ընկերությունը ստորագրեցին հայկական նոր ազգային ավիաընկերության ստեղծման վերաբերյալ համաձայնագիր։  Ըստ համաձայնագրի՝ կստեղծվի անկախ համատեղ ուղևորափոխադրող ավիաընկերություն, որի բազան կհանդիսանա Երևանի «Զվարթնոց» միջազգային օդանավակայանը։

Միջոցառմանը հաջորդած մամուլի ասուլիսին հնչեցին հանրությանը հետաքրքրող մի շարք հարցերի պատասխաններ։ Ստորև ներկայացնում ենք այդ, ինչպես նաև հաջորդած օրերին մեզ ուղղված հաճախ տրվող հարցերի պատասխանները։

– Ի՞նչ նպատակ ուներ Էյր Արաբիա ընկերության հետ համատեղ ավիափոխադրող ընկերության ստեղծումը։

Անցած տասնամյակի ընթացքում Հայաստանը տպավորիչ հաջողություններ է գրանցել զբոսաշրջության ոլորտում: 2019թ.-ին զբոսաշրջության և տուրիզմի ոլորտները կազմել են ՀՆԱ-ի մոտ 11,8 և ընդհանուր զբաղվածության՝ 12,5 տոկոսը: Հայաստանի տուրիզմի էլ ավելի դինամիկ զարգացման ճանապարհին խոչընդոտներից մեկը միշտ եղել է ոլորտում սահմանափակ մրցակցությունը։ Նոր ազգային ավիափոխադրողի ստեղծումը նախ էական քայլ է Հայաստանի տուրիզմի մրցակցունակության բարձրացման ուղղությամբ։

Ի լրումն՝ Մերձավոր Արևելքի և Հյուսիսային Աֆրիկայի առաջին և ամենամեծ բյուջետային ավիափոխադրողի հետ համատեղ ընկերության ստեղծումը նաեւ ներդրումային մրցունակության տեսանկյունից կարևոր նշանակություն ունի։

– Ինչո՞ւ են պետական միջոցները ներդրվում օտարերկրյա ընկերության հետ համատեղ ծրագրում։ Արդյո՞ք դա պետական միջոցների արդյունավետ տեղաբաշխում է։

Կարծում ենք՝ առավել քան։ Աշխարհի առաջատար բյուջետային ավիափոխադրողներից մեկի հետ համատեղ ազգային ավիափոխադրող ընկերություն ստեղծելը շահեկան է թե’ բիզնես, թե’ ներդրումային հեղինակության տեսանկյունից։ Սա ծախս չէ, այլ ներդրում խոստումնալից բիզնես ծրագրի մեջ, որը լրացուցիչ տնտեսական արժեք է ստեղծելու։

– Արդյո՞ք ավելի արդյունավետ չէր լինիոր Հայաստանն առանց այլ ընկերության մասկացության տնօրիներ ազգային ավիափոխադրող ընկերությունը։

Այս հարցին բազմակողմանի պատասխան տալու համար խորությամբ ուսումնասիրվել է նախկին փորձը, արվել են բազմաթիվ մասնագիտական հաշվարկներ եւ մասնագետները եկել են այն եզրակացության, որ առավել արդյունավետ ֆորմատը ոլորտում երկարամյա փորձառություն ունեցող գործընկերոջ հետ համատեղ ծրագիրն է։ Էյր Արաբիան իր հետ բերում է թե’ արդյունավետ բիզնես մոդելից, թե’ ավիափոխադրման ոլորտում տարիների հաջողված փորձից օգտվելու բացառիկ հնարավորություն, ինչը նոր ազգային ավիափոխադրողի համար լուրջ մրցակցային առավելություն է։ Բացի այդ, նման համապարփակ փորձառություն ունեցող ընկերության հետ համագործակցությունը հնարավորություն է տալիս տուրիզմի ոլորտի համար բարդ շրջաններում, ինչպիսին, օրինակ, 2020 թվականն էր, ռիսկերի համատեղ, արդյունավետ կառավարման համար։

– Արդյո՞ք օտարերկրյա ընկերության մասնակցությամբ ձեռնարկությունը կարող է «ազգային ավիափոխադրող» կոչվել։ Արդյո՞ք սա պարզապես կոմերցիոն ավիափոխադրող չէ։

Իրավական տեսանկյունից որեւէ կարգավորում՝ «ազգային ավիափոխադրող» անվանումը չի ենթադրում, ո’չ միայն հայաստանյան այլեւ շատ երկրների օրենսդրությամբ։ Այդուհանդերձ, նոր ստեղծվող ընկերությունը միակ ավիափոխադրողն է, որի մասնաբաժնի մոտ կեսը տնօրինում է պետությունը՝ ԱՆԻՖ միջոցով։ Կարծում ենք, որ պետության նման զգալի մասնակցությունը ենթադրում է, որ նոր ընկերությունը հենց՝ «ազգային ավիափոխադրող» է։ Վստահ ենք, որ ցանկացած բիզնես նախաձեռնության հաջողության գրավականը մրցունակ բիզնես մոդելն է։ Նոր ընկերությունը չի ունենալու պետական հովանավորություն, կամ պետական դոտացիա։ Չենք կարծում, որ դոտացիան հարկատուների միջոցների արդյունավետ կիրառում է։ ԱՆԻՖ-ի միջոցով պետությունը ներդրում է արել կոմերցիոն տեսանկյունից խոստումնալից ծրագրում, որը ներդրման լավագույն ձեւն է։ Ազգային ավիափոխադրողը չպետք է բեռ լինի պետության համար, այլ հակառակը՝ պետք է հավելյալ տնտեսական արժեք ստեղծի։ Այդ առումով համատեղ ձեռնարկության այս ձեւաչափը առավել արդյունվետ է։

– Որքա՞ն է կազմում յուրաքանչյուր կողմի բաժնեմասնակցությունը։

Բաժնետոմսերը մոտավորապես հավասար են, բայց մեծամասնությունը տնօրինում է հայկական կողմը։

Մենք առաջնորդվել ենք գործընկերային տեսանկյունից արդարացված այն սկզբունքով, որ այն գործընկերը՝ տվյալ դեպքում՝ Էյր Արաբիան, որն ունի ծրագրի ամբողջական կառավարման ու իրականացման կարողությունն ու փորձը պետք է ունենա գործառնական որոշակի լծակներ՝ օրինակ՝ նշանակի ընկերության ղեկավար կազմ, իհարկե նաեւ մեր կողմի համաձայնությամբ։

– Ի՞նչպես է կառավարվելու ընկերությունըի՞նչ մոդելով է աշխատելուարդյոք «բյուջետային» նշանակում էոր տոմսերը լինելու են մատչելի։

Նոր ավիաընկերությունը ղեկավարվելու է տնօրենների խորհրդի կողմից, որը նշանակվելու է Էյր Արաբիայի եւ ԱՆԻՖի համատեղ որոշմամբ։ Ընկերությունը կշահագործվի Էյր Արաբիայի կողմից շահագործվող բյուջետային բիզնես մոդելով: Ընկերությունը կիրառելու է բյուջետային ավիաընկերություններին հատուկ դինամիկ, մրցունակ գնային քաղաքականություն։

– Արդյո՞ք ընկերության անձնակազմում կլինեն հայ մասնագետներօդաչուներ։ Ինչպե՞ս է իրականացվելու կադրային քաղաքականությունը։

Նոր՝ համատեղ ավիաընկերության հենակետը լինելու է Երեւանը, ընկերության ղեկավար անձնակազմը նշանակվելու է համատեղ որոշման արդյունքում, իսկ հետագա անձնակազմի համալրումը իրականցնելու է արդեն նոր ընկերության ղեկավարությունը։ Ընկերության նպատակներից մեկն է նոր աշխատատեղերի ստեղծումը եւ այո՝ ներգրավվելու են հայ օդաչուներ, ինժեներներ, անձնակազմ։   

– Ինչո՞ւ է ընկերության անվանակոչությունը որոշվել իրականացնել քաղաքացիների առաջարկությունների միջոցով։ 

Իսկ ինչո՞ւ՝ ոչ։ ԱՆԻՖ-ը ցանկացած բիզնես ծրագրի մասնակցում է պետության անունից եւ հնարավորության դեպքում հանրության ուղղակի ներգրավումը մեզ համար կարեւոր է։ Ազգային ավիափոխադրողի անվանումը ընտրելը հենց նման ներգրավման հնարավորություն է։ Արդեն ունենք ավելի քան 300 առաջարկ ու հանրության շատ ակտիվ մասնակցություն։ Մրցույթը կամփոփվի 3 շաբաթից։

– Ե՞րբ է սկսելու գործել ավիաընկերությունը։

Շուտով կտրվեն Օդանավ շահագործողի վկայականի ստացման աշխատանքները, ինչը թույլ կտա մեկնարկել ավիաընկերության գործունեությունը: Գործարկման ամսաթվի, անձնակազմի և ուղղությունների մասին լրացուցիչ մանրամասները կհայտարարվեն առաջիկայում:

Ucom - Լայնաշերտ ինտերնետ՝ սկսած 6000 դրամից:
Արտարժույթ
10:50 31/07 Առք Վաճառք
AMD / USD 483.00 489.00
AMD / EUR 573.00 575.00
AMD / RUR 6.59 6.74
դոլար
դոլար
ԿԲ Փոխարժեքներ
30/07/2021
Դոլար / Դրամ
486.24
+1.88
Եվրո / Դրամ
578.33
+3.25
Ռուբլի / Դրամ
6.66
+0.04
Ֆունտ / Դրամ
679.23
+3.60
ԿԲ Մետաղներ
30/07/2021
դրամ / գրամ
Ոսկի
28086.21
+108.60
Արծաթ
387.62
+1.50
Պլատին
16383.36
+63.34
Ոսկու գին
30/07/2021
դրամ
999 հարգ
24k
28,086.21
958 հարգ
23k
26,915.95
916 հարգ
22k
25,745.69
720 հարգ
18k
21,064.66
625 հարգ
15k
17,553.88
585 հարգ
14k
16,383.62
500 հարգ
12k
14,043.11
417 հարգ
10k
11,702.59
375 հարգ
9k
10,532.33
FOREX
10:46 31/07
EUR/USD
1.187
-0.06%
GBP/USD
1.3907
-0.27%
USD/JPY
109.70
+0.16%
EUR/GBP
0.8532
+0.18%
Նավթ
10:46 31/07
դոլար / բարել
Brent
75.41
-0.30%
Light Sweet
73.81
+0.87%
COMEX
10:46 31/07
$ / տր. ունց.
Ոսկի
1816.90
-0.66%
Արծաթ
25.55
-0.39%
Պլատին
1045.90
-0.31%
LME / 3M
10:46 31/07
դոլար / տոննա
Ալյումին
2619.00
+2.89%
Պղինձ
9775.00
-0.31%
Նիկել
19885.00
+0.61%
Անագ
34750.00
-0.24%
Կապար
2385.00
+1.04%
Ցինկ
3033.50
+1.32%
Մոլիբդեն
39970.00
+0.39%
Կոբալտ
52500.00
+0.00%
Ինդեքսներ
10:46 31/07
կետ
Dow Jones
34935.47
-0.42%
S&P 500
4395.26
-0.54%
NASDAQ
14672.68
-0.71%
FTSE
7032.30
-0.65%
CAC 40
6612.76
-0.32%
DAX
15544.39
-0.61%
RTSI
1625.76
-0.83%
Nikkei
27283.59
-1.80%
Topix
1901.08
-1.37%
Hang Seng
25961.03
-1.35%
SSEC
3397.36
-0.42%
Թվային արժույթներ
10:50 31/07
Կրիպտոարժույթներ
BTC/AMD
20,146,110
+4.50%
BTC/USD
41432.44
+3.66%
ETH/USD
2425.37
+5.60%
BCH/USD
540.97
+6.62%
XRP/USD
0.74
+4.23%
LTC/USD
142.92
+2.53%
BNB/USD
318.09
+1.47%
DOGE/USD
0.21
+5.00%
ETH/BTC
0.05849334
+1.77%
BCH/BTC
0.01303834
+2.96%
XRP/BTC
0.00001789
+1.25%
LTC/BTC
0.00344504
-1.27%
BNB/BTC
0.00767394
-2.24%
DOGE/BTC
0.00000500
-4.03%
ԿԲ Տոկոսադրույքներ
30/07/2021
Վերաֆին. տոկ.
Վերաֆինանսավորման տոկոսադրույք
6.00
+0.00%
Լոմբ. ռեպո
Լոմբարդային ռեպո
7.50
+0.00%
Միջ. ներգր.
Դրամական միջողների ներգրավման տոկոսադրույք
4.50
+0.00%
Մակրոտնտեսական
06/2021
ՏԱՑ
Տնտեսական Ակտիվության Ցուցանիշ
+5.0%
ԱԱԾ 3
Արդյունաբերական Արտադրանքի Ծավալ
1,036.5
+2.10%
Արտահանում 1
Արտահանում
1,379.5
+23.3%
Ներմուծում 1
Ներմուծում
2,192.2
+7.90%
ՍԳԻ
Սպառողական Գների Ինդեքս
+5.70%
Աշխատ. 2
Միջին ամսական անվանական աշխատավարձը
195,452
+4.4%
Առևտուր 3
Առևտրի շրջանառություն
1,471.2
+8.0%
Գյուղտնտ. 3,4
Գյուղատնտեսության համախառն արտադրանքի ծավալ
277.99
+6.80%
Ծառայ. 3
Ծառայությունների ծավալ
861.74
+2.70%
Շին. 3
Շինարարության ծավալ
125.60
+10.80%
1 - մլն Դրամ, 2 - Դրամ, 3 - մլրդ Դրամ, 4 - եռամսյակային