Տնտեսական

USD BUY - 396.00+0.00 USD SELL - 398.50-0.50
EUR BUY - 404.00-6.00 EUR SELL - 412.00-7.00
OIL:  BRENT - 75.55-1.53 WTI - 72.34-2.47
COMEX:  GOLD - 2851.90+1.18 SILVER - 32.43+1.28
COMEX:  PLATINUM - 1004.20-2.18
LME:  ALUMINIUM - 2594.00-1.24 COPPER - 9048.00-0.88
LME:  NICKEL - 15210.00-1.20 TIN - 30102.00-0.55
LME:  LEAD - 1949.50-0.91 ZINC - 2742.00-1.84
FOREX:  USD/JPY - 155.23+0.03 EUR/GBP - 1.031-0.50
FOREX:  EUR/USD - 1.031-0.50 GBP/USD - 1.2411+0.17
STOCKS RUS:  RTSI - 915.60+0.00
STOCKS US: DOW JONES - 44421.91-0.28 NASDAQ - 19391.96-1.20
STOCKS US: S&P 500 - 5994.57-0.76
STOCKS JAPAN:  NIKKEI - 38520.09-2.66 TOPIX - 2720.39-2.45
STOCKS CHINA:  HANG SENG - 20217.26-0.04 SSEC - 3250.60+0.00
STOCKS EUR:  FTSE100 - 8583.56-1.04 CAC40 - 7854.92-1.20
STOCKS EUR:  DAX - 21428.24-1.40
03/02/2025  CBA:  USD - 396.99-0.36 GBP - 488.85-4.46
03/02/2025  CBA:  EURO - 406.68-5.57
03/02/2025  CBA:  GOLD - 35892.00+285.00 SILVER - 403.39+7.43
«Հարավկովկասյան երկաթուղի» ընկերությունում բացահայտվել են մի շարք խոշոր խախտումներ
13/03/2015 23:19
Կիսվել

«Հարավկովկասյան երկաթուղի» ընկերությունում բացահայտվել են մի շարք խոշոր խախտումներ

ՀՀ Տնտեսական մրցակցության պաշտպանության պետական հանձնաժողովը (ՏՄՊՊՀ) ավարտել է «Հարավկովկասյան երկաթուղի» ընկերությունում կատարված ուսումնասիրությունները:  Ընկերությունը երկաթուղային փոխադրումների ոլորտում ունի մենաշնորհային դիրք. Հանձնաժողովի ուսումնասիրության նպատակը մենաշնորհային դիրքի չարաշահման փաստերը բացահայտելն է: Տեղեկացնենք, որ ընկերությունը վերջին 3 տարիներին բարձրացրել է միջպետական և ներպետական բեռնափոխադրումների գները, ինչի հետ կապված ՏՄՊՊՀ մասնագետները համապատասխան գնագոյացման հաշվարկներ են իրականացրել:

Ինչպես տեղեկացնում են ՏՄՊՊՀ Մամուլի ծառայությունից՝  սկսած 2011 թվականից «Հարավկովկասյան երկաթուղին» պարբերաբար բարձրացնում է բեռնափոխադրման գները: Ընդհանուր առմամբ ներպետական բեռնափոխադրումների գները 2011-2014 թվականներին ավելացել են 5-17 տոկոսով, իսկ միջպետականի դեպքում՝ մինչև 17 տոկոս: Պարզվել է նաև, որ ընկերության կողմից կատարված գնային բարձրացումները ոչ միշտ են համահունչ ծախսերին: Այսպես.  2012 թվականին նախորդ տարվա համեմատ ընկերության ծախսերը 1 տոննա/կմ-ի հաշվով ավելացել են 5,4 տոկոսով, գինը՝ 4,8 տոկոսով: 2013-ին ծախսերը ավելացել են 2,5, իսկ բեռնափոխադրման գինը՝ 4,3 տոկոսով: Այսինքն եթե 2012-ին բեռնափոխադրման գները  0,6 տոկոսով քիչ են բարձրացվել, ապա, փոխարենը 2013-ին 1,8 տոկոսով ավելի թանկ գին է սահմանվել:

ՏՄՊՊՀ-ի կողմից կատարված լայնածավալ ուսումնասիրության ընթացքում ստուգվել է նաև ընկերության կողմից գործող օրենսդրության պահանջների կատարման փաստը: Պարզվել է, որ 2010 թվականից ի վեր, «Հարավկովկասյան երկաթուղին» չի համաձայնեցրել և չի հրապարակել ենթակառուցվածքների վերաբերյալ տեղեկատվությունը, ինչը, օրենքով սահմանված կարգով  պարտավոր էր անել: Ընդ որում այդ տեղեկատվությունը ներառում է բազմաթիվ կարևորագույն տվյալներ, այդ թվում նաև ռազմավարական նշանակության ապրանքների՝ ցորենի, նավթամթերքի, երկաթուղային բեռնափոխադրումների առավելագույն սակագները, որոնք այս պարագայում չեն համաձայնեցվել: Բացի այդ, որոշ դեպքերում  «ՀԿԵ» ներկայացուցիչները, առանց ՀՀ Տրանսպորտի և կապի նախարարության համապատասխան լիազորագրերի, մասնակցել են ԱՊՀ անդամ երկրների միջև կնքվող երկաթուղային բեռնափոխադրումների սակագնային քաղաքականությունների սահմանման համաժողովներին:

Ոսումնասիրության արդյունքում պարզվել է նաև, որ «Հարավկովկասյան երկաթուղու» հասույթի հիմնական մասը՝ մոտ 95%-ը ձևավորվում է ընդամենը 3 ապրանքների բեռնափոխադրումներից՝ հացահատիկ, նավթամթերք և հանքանյութ: Հանձնաժողովն արձանագրել է նաև, որ ընկերության կուտակած վնասը կազմում է 9,3 մլրդ դրամ, որն էլ ըստ ընկերության կողմից Հանձնաժողովին ներկայացրած պարզաբանումների եղել է գնային բարձրացումների հիմնական պատճառը: Հանձնաժողովը ստուգել է նաև կուտակված վնասի առաջացման պատճառներն ու հիմնավորվածությունը և պարզել, որ նման ծավալի վնասը  կոնցեսիոն պայմանագրով նախատեսված և ընկերության կողմից մինչ օրս կատարված շուրջ 91 մլրդ դրամի ներդրումների  հետևանք է: Ստացվում է, որ ներդրումների աճին զուգահեռ ավելանում  է նաև ընկերության վնասի չափը:

Նկատի ունենալով վերոնշյալ հանգամանքը, ՏՄՊՊՀ նախագահ Ա. Շաբոյանը հանձնարարել է շարունակել ուսումնասիրությունները  ընկերության կողմից կատարված ներդրումների արդյունավետությունը պարզելու նպատակով:  Բացի այդ, կուսումնասիրվի նաև գնումների կազմակերպման գործընթացը, քանի որ «Հարավկովկասյան երկաթուղին» ազատ է իր գնումների քաղաքականությունը որոշելու հարցում և ինքնուրույն է տնօրինում, թե երբ, ումից  և ինչ գնով ձեռքբերում իրականացի:

Հաշվի առնելով ընկերությունում ձևավորված խոշոր վնասի առկայության փաստը, Հանձնաժողովը որոշել է տալ նախազգուշացում  և պահանջել, որպեսզի այսուհետ «Հարավկովկասյան երկաթուղին»  հետևի մրցակցային օրենսդրության պահանջներին և զերծ մնա  չարաշահումներից: Քանի որ բացահայտումների հիմնական մասը գտնվում է ոլորտը կարգավորող  մարմնի` ՀՀ Տրանսպորտի և կապի նախարարության դաշտում, ուստի Հանձնաժողովի որոշմամբ ուսումնասիրությունների ողջ փաթեթը կուղարկվի նախարարություն: Բացի այդ, ոլորտի կարգավորման, ինչպես նաև  ընկերության գործունեության կանոնակարգման նպատակով Հանձնաժողովը ձևավորել է ստեղծված իրավիճակի շտկման առաջարկություններ, որոնք ևս կտրամադրի շահագրգիռ կողմերին:

03/02/2025
դրամ
Դոլար (USD)
396.99
-0.36
Եվրո (EUR)
406.68
-5.57
Ռուբլի (RUR)
3.99
-0.05
Լարի (GEL)
139.91
+0.85
35892.00
+285.00
Արծաթ
403.39
+7.43