Ռուս ինժեներները շարժական թև են հավաքել գերմանևր ինքնաթիռների համար
Գաղափարը կնվազեցնի օդանավերի շահագործման ռիսկերը, դրանք կդառնան ավելի մանևրելի և թեթև, ինչպես նաև կբարձրացնի աերոդինամիկան:
Կենտրոնական աերոհիդրոդինամիկական ինստիտուտի ռուս ինժեներ-կոնստրուկտորները շարժական պատյանով թև են հավաքել ։ Տեխնոլոգիան կօգնի արտադրել ինքնաթիռներ և անօդաչու թռչող սարքեր, որոնք ոչ միայն կշարժվեն ցածր արագությամբ, այլև արագ մանևրելու հնարավորություն կունենան: Այս պահին մոդելն արդեն անցել է մի շարք փորձարկումներ, ուստի դրա բնութագրերը հաստատվել են։
Տեխնոլոգիան ենթադրում է թռիչքի ընթացքում թևի ձևի փոփոխություն։ Մեխանիզմը մակերեսը շարժվում է ուժային կառույցների շուրջ, ինչի պատճառով այն մնում է աերոդինամիկ։ Դա անելու համար ներսում կան շղթաներ, որոնք կապված են միմյանց հետ: Արժե փոխել մեկ օղակի դիրքը ՝ մնացածը կհարմարվեն դրան։ Պատյանը կթեքվի, բայց չի ձգվի։
Թեստերի արդյունքների համաձայն, քթի և պոչի հատվածների միջև կորության փոփոխությունը հասնում է 80°-ի: Այսպիսով, ինքնաթիռի արագությունը կարող է իջեցվել վայրկյանում մինչև 20 մետր: Նման զարգացումը թույլ կտա ինքնաթիռներին եւ անօդաչու թռչող սարքերին դանդաղել թռիչքի ժամանակ, սավառնել ոչ ավելի արագ, քան մեքենան, փոխել ուղղությունը հանգիստ ընթացքով, ինչպես նաեւ սահուն թռչել եւ նստել:
«Դիզայնը թույլ կտա միացնել թևերը, փեղկերը և օդափոխիչները, այսինքն՝ շարժվող և ամրացված մասերը։ Այս դեպքում հնարավոր կլինի արդյունավետ կերպով տեղադրել վառելիքի բաքեր, կրիչներ, լարեր և այլ անհրաժեշտ ինժեներական տեխնիկա: Թևը կլինի դիմացկուն և ֆունկցիոնալ»- ասել է «ЦАГИ»-ի ինժեներ Օլեգ Դրուժինինը։
Հարմարվողական թևի մեկ այլ նախատիպ
Հետաքրքիր է, որ շարժական երեսպատման տեխնոլոգիան հեռու է թռչող սարքի արագությունն ու մանևրելիությունը փոխելու համար սարք ստեղծելու առաջին փորձից ։ Այսպիսով, 4 տարի առաջ ռուս գյուտարարն արդեն առաջարկել էր բիոնիկ թևի տարբերակ, որը ոչ միայն կնվազեցնի վայրէջքի և թռիչքի հեռավորությունը, այլև մեծապես կնվազեցնի աղմուկի մակարդակը:
«Աերոդինամիկան բարելավելու համար մենք կկատարենք երեսպատում, ինչպիսին է պլաստմասե կշեռքը, բարակ թիթեղներից, որոնք համընկնում են: Նյութը ինքնին մենք մշակում ենք Վոլգոգրադի համալսարաններից մեկի պոլիմերների ամբիոնի հետ համատեղ: Վերևում, հնարավոր է, տեղադրվի էլաստոմերից պատրաստված բարակ պատյան»-ասել է ինժեներ-կոնստրուկտոր Ալեքսեյ Իվչենկոն։
Ինքնաթիռաշինությունն ընդհանուր առմամբ տեղում կանգնած չէ։ Ռուս-բելառուսական «Օսվեյ» ինքնաթիռի հավաքման փորձարկումները կսկսեն 2026 թվականի վերջին ։
Տեխնոլոգիական հրապարակումներն իրականացվում են Իդրամի աջակցությամբ։