ԵՐԻՏԱՍԱՐԴ ՁԵՌՆԵՐԵՑՆԵՐԸ ՊԱՏՐԱՍՏ ԵՆ ԿՅԱՆՔԻ ԿՈՉԵԼ ԻՐԵՆՑ ԲԻԶՆԵՍ ԳԱՂԱՓԱՐՆԵՐԸ
Հայաստանում «StartUp Cup» մրցույթի եզրափակիչ փուլ անցած թիմերը մասնակցել են ձեռներեցության զարգացմանն ուղղված հատուկ ծրագրի, որը վարել են Ձեռներեցության և ղեկավարների վերապատրաստման կենտրոնի (CEED) փորձագետները՝ ԱՄՆ Միջազգային զարգացման գործակալության Ձեռնարկությունների զարգացման և շուկայի մրցունակության ծրագրի («Ի-Դի-Էմ-Սի») օժանդակությամբ:
Մեկ ամսվա ընթացքում երիտասարդ ձեռներեցները Հայաստանում «StartUp Cup» մրցույցի ժամանակ իրենց մշակած բիզնես մոդելների գաղափարները վերածել են կենսունակ և մրցունակ բիզնես նախագծերի՝ դրանց ֆինանսական պլաններով, շուկայական հետազոտություններով, մարքեթինգային ռազմավարությամբ և այլ անհրաժեշտ տարրերով: Յուրաքանչյուր բիզնես գաղափարի համար թիմը գնահատել է ինքնարժեքը և իր պրոդուկտների/ծառայությունների գինը, մշակել շուկայի հետազոտության վրա հիմնված մարքեթինգային ռազմավարություն, կանխատեսել բիզնեսների ֆինանսական հոսքերը և շահութաբերությունը և այդ ամենը ի մի բերել՝ որպես իրատեսական բիզնես նախագիծ: Թիմերն այժմ պատրաստ են իրենց պրոդուկտները/ծառայությունները շուկա հանել և դիմել նորաստեղծ ընկերությունների համար նախատեսված վարկերի:
TECTVM-ը (tectum), որը Հայաստանում «StartUp Cup» մրցույթում զբաղեցրել էր առաջին տեղը, ավելի մանրամասն մշակել է իր՝ այծի պանրի արտադրության տեխնոլոգիայի գաղափարի ֆինանսական և շուկայավարման կողմերը: Ծրագրի արդյունքում TECTVM-ը բիզնես վարելու հստակ մոդել է մշակել, որի օգնությամբ հետագայում կհամագործակցի այծի պանիր արտադրող ընկերությունների հետ և կապահովի եկամուտ:
ArmAudioBooks թիմը, որը «StartUp Cup» մրցույթում զբաղեցրել էր երկրորդ տեղը՝ «Ձայնային տաղանդի ամբողջական ձայնագրման ստուդիայի» նախագծի համար, կատարելագործել է իր մարքեթինգային ռազմավարությունը հատուկ Սփյուռքի շուկաների համար, ինչպես նաև վերանայել է ինքնարժեքի հետ կապված ու ֆինանսական այլ հարցեր: Վերապատրաստման արդյունքում թիմը կարողացել է մեկ այլ բիզնես գաղափար առաջ քաշել, որը մերսման ծառայություններ կառաջարկի տեսողության խնդիրներ ունեցող մարդկանց կողմից՝ դրանով իսկ նպաստելով հատուկ կարիք ունեցող մարդկանց համար աշխատատեղերի ստեղծմանը և եկամուտների ապահովմանը:
Երրորդ տեղը զբաղեցրած Innovative Greenhouse թիմը, որը հանդես էր եկել ավտոգազալցակայաններում կորչող էներգիան օգտագործելու և ջերմոցներ կառուցելու գաղափարով, աշխատել է նախագծի մարքեթինգի և այլ դետալների վրա:
Մյուս թիմերը, օրինակ՝ Looker-ը, վերապատրաստման արդյունքում բիզնես նախագիծ է մշակել իր՝ մասնավոր մանկապարտեզներում և խնամքի տներում տեսադիտարկման և արխիվացիայի գաղափարը կիրառելու համար: Biohumus թիմը մշակել է բիոհումուս արտադրելու բիզնես պլան, որը մշակաբույսերի աճեցման համար կալիֆոռնիական կարմիր որդերի օգտագործմամբ բարելավում է հողի որակը:
Նշենք, որ «Startup Cup»-ը տեղական բիզնես մոդելների համաշխարհային ցանց է, որը բաց է ցանկացած տեսակի բիզնես գաղափարի համար: Այն կենսունակ բիզնեսներ ու նոր աշխատատեղեր ստեղծելու և ձեռնարկատիրական էկոհամակարգերը զարգացնելու փորձված մոդել է:
ԱՄՆ Միջազգային զարգացման գործակալության «Ձեռնարկությունների զարգացման և շուկայի մրցունակության» («Ի-Դի-Էմ-Սի») ծրագիրն ուղղված է Հայաստանում բիզնես միջավայրի բարելավմանն ու փոքր և միջին ձեռնարկությունների (ՓՄՁ) զարգացմանն աջակցելուն: Հնգամյա այս ծրագրի նպատակն է Հայաստանում բարձրացնել զբաղվածության և եկամուտների մակարդակը` խթանելով աճը արտահանման մեծ ներուժ ունեցող ընտրված արժեքի շղթաներում, որոնք են բարձր տեխնոլոգիաները, դեղագործությունը/բիոտեխնոլոգիաները, պտուղ-բանջարեղենի վերամշակումն ու զբոսաշրջությունը: