Ինչպե՞ս սկսվեց NFT տենդը և ինչի՞ հանգեցրեց այն
Հավաքելու կիրքը արմատացած էր դեռևս Հին Արևելքի, Հռոմի և Հունաստանի ժամանակներում: Հին Հռոմում արվեստի իմացությունն ու ըմբռնումը համարվում էր կրթության և բարձր մշակույթի նշան: Հետագայում տարբեր հավաքածուների տիրապետումը հարուստ բուրժուազիային թույլ տվեց ցույց տալ, որ նրանք չեն զիջում ազնվականությանը: Ժամանակի ընթացքում օբյեկտները փոխվեցին, նրանց շրջանակն ընդլայնվեց, բայց որոշակի դասի կամ սոցիալական խմբի պատկանելու հասկացությունը մնաց:
Բոլորովին վերջերս ամեն հնարավոր անկյունից մեզ պատմում էին խելագար միլիոնների մասին, որոնք հաջողակները ստանում են NFT-ների (ոչ փոխարինելի թոքեններ) վաճառքից:
Երբ ոգևորության ալիքը փոքր-ինչ հանդարտվեց, այժմ կարող ենք փորձել պարզել, թե ինչու են դրանք գրավել Web3-ը և ինչպես են նրանք դարձել նոր ժամանակների ամենապահանջված հավաքածուները:
Ինչպե՞ս ամեն ինչ սկսվեց
NFT-ն՝ որպես հայեցակարգ և ստանդարտ, նոր չէ։ Առաջին հանրաճանաչ հավաքածուները թվագրվում են 2017թ․։ CryptoPunks-ն ու CryptoKitties-ն թողարկվել են Ethereum-ում: Սրանցից բացի, կային շատ ուրիշներ, որոնց անունները web3.0-ի պատմության մեջ չմնացին։ Սակայն հետաքրքիր է մեկ այլ բան՝ բլոկչեյնի վրա թվային օբյեկտներ հավաքելը տարիներ անց իսկապես պոպուլյար դարձավ: Ո՞րն էր այս գործընթացի կատալիզատորը: Պատասխանը միանգամայն անսպասելի է՝ COVID-19-ը:
Հասարակական վայրերի զանգվածային փակումը, ազատ տեղաշարժի սահմանափակումները կամ արգելքները նվազագույնի են հասցրել ամենօրյա շփումները: Ամբողջ աշխարհում մարդիկ սկսեցին նոր հնարավորություններ փնտրել սոցիալական կապեր և հաղորդակցություն հաստատելու համար: Հետաքրքրության այդպիսի շրջանակներից էր գեներատիվ PFP (պրոֆիլի նկար) NFT-ների հավաքածուն: Հիմնական ցանցերը, որոնցում նոր հավաքածուները անձրևից հետո սնկերի պես աճեցին, Ethereum-ն ու Solana-ն էին: Ոչ բոլոր թողարկումները կարող են պարծենալ բարձր պատկերային մակարդակով, բայց ցլերի շուկան նույնիսկ դա ներում է. 10,000-անոց NFT-ների հավաքածուն վաճառվում էր նոր թխված տորթերի նման: Ուղիղ կապը, գների քննարկումը և «մաքուր» նկարի յուրահատկությունը հաջողությամբ շեղվեցին կորոնավիրուսի տարածման սարսափելի ցուցանիշներից, իսկ համայնքը մեծացավ։
Ինչպե՞ս է այդ ամենը մեծացել
Առաջին օգտատերերը, ովքեր jpeg-ներ էին գնում կոպեկներով, հանկարծ դարձան նոր միլիոնատերեր՝ վաճառելով նկարներ տասնյակ և հարյուր հազարավոր դոլարներով՝ համաշխարհային NFT գովազդի հետևանքով: «Սովորական օգտատերերը», ովքեր երբեք չեն հետաքրքրվել ոչ տեխնոլոգիաներով, ոչ նոր հնարավորություններով, որոնց համար ամբողջ կրիպտոարժույթը սկսվեց և ավարտվեց առեղծվածային «բիթքոյնով», հասան բլոկչեյններին: Նրանց հետ միասին մեդիա հերոսները սկսեցին մշակել ներկայիս միտումը՝ երաժիշտներ, բլոգերներ և կարծիքի առաջնորդներ: Հեշտ փողը գրավեց հսկայական թվով մարդկանց, ովքեր փնտրում էին արագ շահույթ՝ թեմայի վերաբերյալ նվազագույն գիտելիքներով:
Առասպելական հարստության բոլոր որսորդները, իհարկե, անմիջապես դուրս մղվեցին, իսկ մակընթացությունից հետո անմիջապես պարզ դարձավ՝ ով էր լողում առանց վարտիքի՝ երազելով մեկ գիշերում կրիպտոմիլիարդատեր դառնալ։ NFT-ի արժեքը արագացվեց մամուլով և FOMO (վախ բաց թողնելու) էֆեկտով. շատ սարսափելի էր բաց թողնել մեկ այլ հրթիռ, որը թռչում էր դեպի Լուսին: Բայց ոչ բոլոր հրթիռներն են թռչում դեպի վեր: Եվ, ասես կախարդանքով, կլոր գումարները վերածվեցին զրոյական արժեք ունեցող անիմաստ jpeg-ների։
Ցլերի շուկայի ընդհանուր վերելքը խլացրեց բանականության ձայնը, որ առանց DYOR-ի միայն ոչ մի տեղ տանող ճանապարհ հնարավոր է: Կրիպտոարժույթների անկայուն շուկան՝ զուգորդված Ponzi սխեմաների մեխանիզմների հետ, որոնք բնորոշ են NFT շատ նախագծերին, անպատրաստ մեծամասնությանը թողեցին պատմության լուսանցքում՝ իրենց գրպաններում անցքերով: Վայրի Արևմուտքը 21-րդ դարում: Այդ ժամանակից ի վեր, աշխարհիկ մարդկանց մտքերում, NFT-ները կապված են խարդախությունների և փողի երաշխավորված կորստի հետ:
Ինչի՞ է վերածվել այդ ամենը
Ինչպես և սպասվում էր, 2021թ. NFT էկոհամակարգում ակտիվության հեղափոխական աճը պետք է հանգեցներ էվոլյուցիոն զարգացման և իմաստալից (ոչ էմոցիոնալ կամ սպեկուլյատիվ) բաղադրիչի առաջացմանը: Մշակողները ներխուժեցին և սկսեցին փորձարկել NFT-ների իրական օգտագործումը սմարթ պայմանագրերի մակարդակում: DeFi-ը դարձել է NFT-ի օգտագործման տարբերակներից մեկը՝ օգտատիրոջ հասցեում քարտի առկայությունը թույլ է տալիս լրացուցիչ բոնուսներ ստանալ՝ APY-ի ավելացման տեսքով:
Մեկ այլ հետաքրքիր կիրառություն եղել է NFT-ների օգտագործումը որպես դրամահավաքի մաս: Դրամահատարանից հետո ստացված կամ երկրորդային շուկայում ձեռք բերված քարտերը կարող են ուղարկվել սթեյքինգի, որի համար կվճարվեն այս նախագծի քոյնները: Այսպես ամեն ինչ կարող է շատ գայթակղիչ թվալ, բայց մի մոռացեք, որ ձեզ կտրամադրեն կոնֆետի փաթաթաներ, որոնք կարող են ոչինչ չարժենալ։ Առանց թոքենոմիկայի մանրակրկիտ ուսումնասիրության, նման նախագծերը կարող են մուտք գործել միայն սպեկուլյատիվ նպատակներով:
Մշակողները փորձում են խաչել NFT տեխնոլոգիաները մեզ արդեն ծանոթ համակարգչային խաղերի հետ, հետևել մատակարարման շղթաներին քարտերով, անշարժ գույքը թոքենիզացնել, ինչպես նաև օգտագործել NFT՝ ստուգելու անցանց իրերի սեփականությունը: Նման նախագծերի թիվը դեռ փոքր է. տեխնոլոգիաների այս սիմբիոզը դեռ բավականին փորձնական է: Բայց մի բան պարզ է՝ շատ մոտ ապագայում, բացի անիմացիոն կենդանիներից, կտեսնենք նաև կիրառական մեծ գործեր։
Կրիպտոարժույթների ոլորտի հրապարակումներն իրականացվում են ByBit առաջատար կրիպտոբորսայի աջակցությամբ։
ByBit կրիպտոհարթակը գործարկվել է 2018թ․-ին և հանդիսանում է ամենանորարարական և առաջադեմ կրիպտոհարթակներից մեկը։ Ընկերության կենտրոնակայականը կգտնվում է ԱՄԷ Դուբայ քաղաքում։ Հարթակն ունի 6 միլիոնից ավել օգտատեր և գործարքների իրականացման արագությամբ զբաղեցնում է առաջատար դիրքեր։ 2021թ․-ին հարթակում իրականացվել է 8.7 տրլն դոլար ծավալով գործարքներ։ Մեկ օրում իրականացված գործարքների ռեկորդային ծավալը կազմել է 76 մլրդ դոլար։
Bybit նորարարական էկոհամակարգը բաղկացած է ժամանակակից կրիպտոհարթակներին բնորոշ մի շարք ենթամակարգերից, որոնք հաճախորդներին հնարավորություն են տալիս օգտվել ներդրումներ, փոխանցումներ և այլ գործարքներ իրականացնելու բազմաթիվ տարբերակներից։ Էկոհամակարգի հիմնական բաղադրիչներն են՝ Launchpad, P2P, NFT, Bybit Earn, Copytrading, Grid Bots: Կրիպտոարժույթներ գնելու կամ հաշիվը համալրելու համար սեղմեք այստեղ։