Տնտեսական

USD BUY - 387.50+0.00 USD SELL - 391.00+0.00
EUR BUY - 436.00+0.00 EUR SELL - 443.00+0.00
OIL:  BRENT - 61.29-2.09 WTI - 58.38-2.28
COMEX:  GOLD - 3247.40-0.54 SILVER - 32.06-1.75
COMEX:  PLATINUM - 966.80-1.51
LME:  ALUMINIUM - 2431.50+0.64 COPPER - 9365.50+1.73
LME:  NICKEL - 15480.00+1.49 TIN - 30698.00+3.05
LME:  LEAD - 1934.50-0.87 ZINC - 2607.50+1.16
FOREX:  USD/JPY - 144.93-0.28 EUR/GBP - 1.1295-0.10
FOREX:  EUR/USD - 1.1295-0.10 GBP/USD - 1.3271-0.25
STOCKS RUS:  RTSI - 1144.79+0.00
STOCKS US: DOW JONES - 41317.43+1.39 NASDAQ - 17977.73+1.51
STOCKS US: S&P 500 - 5686.67+1.47
STOCKS JAPAN:  NIKKEI - 36830.69+2.18 TOPIX - 2687.78+0.77
STOCKS CHINA:  HANG SENG - 22504.68+1.74 SSEC - 3279.03+0.00
STOCKS EUR:  FTSE100 - 8596.35+1.17 CAC40 - 7770.48+2.33
STOCKS EUR:  DAX - 23086.65+2.62
05/05/2025  CBA:  USD - 389.46+0.05 GBP - 518.41+0.81
05/05/2025  CBA:  EURO - 441.84+0.56
05/05/2025  CBA:  GOLD - 40691.00+443.00 SILVER - 405.26+3.06
Ի՞նչ է ապրանքների դրոշմավորումը
14/12/2023 21:48
Կիսվել

Ի՞նչ է ապրանքների դրոշմավորումը

Դրոշմավորման ենթակա ապրանքները վաճառքից առաջ արտադրող կամ ներմուծող ընկերությունների կողմից դրոշմավորվում են DataMatrix ծածկագրով, որը փակցվում է ապրանքի փաթեթավորման վրա և անհատական է ապրանքի յուրաքանչյուր միավորի համար։ Ծածկագիրը գրանցվում է համակարգում և վերջնական սպառման ժամանակ սկանավորվում վաճառքի կետի դրամարկղում՝ համակարգին տեղեկացնելով ապրանքի շրջանառությունից դուրս գալու մասին։ Հայաստանը ԵԱՏՄ շրջանակում 2018 թվականի փետրվարի 2-ին ստորագրել է «Եվրասիական տնտեսական միությունում նույնականացման միջոցներով ապրանքների դրոշմավորման մասին» համաձայնագիրը։ ԵԱՏՄ շրջանակում hսկիչ (նույնականացման) նշաններով ապրանքների պարտադիր դրոշմավորումը Հայաստանում մեկնարկել է 2023 թվականից։

Ո՞րն է դրոշմավորման նպատակը

Հսկիչ (նույնականացման) նշաններով ապրանքների դրոշմավորման նպատակն է իրականացնել վերահսկողություն շրջանառությունում գտնվող յուրաքանչյուր ապրանքի նկատմամբ՝ արտադրությունից կամ ներմուծումից մինչև մանրածախ վաճառք։ Համակարգը տնտեսվարողին պաշտպանում է անբարեղիճ մրցակցությունից, սպառողին զերծ է պահում կեղծ ապրանքների օգտագործումից, իսկ պետության համար լրացուցիչ գործիք է հարկային վարչարարության բարելավման գործում։ Որակի վերահսկողությունն էլ գտնվում է սպառողի ձեռքում, քանի որ գնորդը կարող է սկանավորել ապրանքի DataMatrix ծածկագիրը և բջջային հավելվածների միջոցով ստուգել ապրանքի իսկությունն ու սպառման ժամկետը։

Ինչպե՞ս սկսել դրոշմավորման գործընթացը

ԵԱՏՄ շրջանակում հսկիչ (նույնականացման) նշաններով դրոշմավորումն իրականացնելու համար արտադրող կամ ներմուծող ընկերությանն անհրաժեշտ է գրանցվել ազգային օպերատորի համակարգում հետևյալ քայլերով.

  1. էլեկտրոնային եղանակով ներկայացնել գրանցման դիմում,
  2. կնքել պայմանագիր,
  3. ստանալ համակարգից օգտվելու հնարավորություն։

Ո՞ր ապրանքների վրա է կիրառվում և որո՞նց համար է նախատեսվում

2023 թվականի մարտի 15-ից հսկիչ (նույնականացման) նշաններով պարտադիր դրոշմավորվում են ծխախոտային արտադրանքը (ԱՏԳ ԱԱ 2402), իսկ հոկտեմբերի 15-ից` ալկոհոլային ապրանքները (ԱՏԳ ԱԱ 2204, 2205, 2206 00, 2207 և 2208)։ Այժմ իրագործվում են դյուրակիր համակարգիչների և հեռախոսների, ջրի դրոշմավորման փորձնական ծրագրերը, նախատեսվում են նաև գարեջրի և կաթի փորձնական ծրագրերը։

Ի՞նչ է փորձնական ծրագիրը և ինչու՞ է այն անհրաժեշտ

Բոլոր այն ապրանքերը, որոնք նախատեսվում է, որ պետք է դրոշմավորվեն հսկիչ (նույնականացման) նշաններով, անցնում են փորձնական դրոշմավորման փուլով, որի ժամանակ Պետական եկամուտների կոմիտեն և ազգային օպերատորն ակտիվ աշխատում են արտահանող, ներմուծող և արտադրող ընկերությունների հետ։ Փորձնական ծրագրերը նախատեսված են համակարգը և դրոշմավորման գործընթացը տնտեսվարողների համար ավելի դյուրին դարձնելու, օգտագործման ընթացքում առաջացած խնդիրները պարզաբանելու և նախքան պարտադիր որոշման ընդունումը դրանք կարգավորելու և ծրագրի արդյունավետությունը գնահատելու համար։

Ի՞նչ տեխնիկական հնարավորություններ պետք է ունենան վաճառքի կետերը դրոշմավորված ապրանքը վաճառելու համար

Վաճառքի կետերը պետք է ապահովված լինեն երկչափ շտրիխ կոդեր կարդացող սկաններներով։ Հսկիչ (նույնականացման) նշաններով դրոշմավորված ապրանքների վերջնական սպառման ժամանակ անհրաժեշտ է սկանավորել շտրիխ կոդը, որի տվյալը ՀԴՄ տվյալների հետ միասին կփոխանցվի ՊԵԿ տեղեկատվական շտեմարան։ Տեղեկատվությունը չփոխանցելը կդիտվի որպես ՀԴՄ-ի կիրառության կանոնների խախտում։

Ո՞րն է դրոշմավորման անհատական (սպառողական) և խմբային փաթեթավորման տարբերությունը

Գոյություն ունի ապրանքի անհատական (սպառողական) և խմբային փաթեթավորմամբ դրոշմավորում։ Անհատականի դեպքում դրոշմավորվում է յուրաքանչյուր ապրանք, իսկ խմբայինի դեպքում՝ բլոկը կամ արկղը։ Վաճառքի ժամանակ երկու տարբերակներն էլ սկանավորվում են նույն սկզբունքով։ Ավելին` բլոկի սկանավորման դեպքում կոդի տեղեկատվության մեջ երևում է նաև յուրաքանչյուր հատ ապրանքի կոդը ևս, այդիպիսի օրինակ է ծխախոտային արտադրանքը։

Հարցերի դեպքում դիմել՝ ԵԱՏՄ շրջանակում հսկիչ (նույնականացման) նշաններով դրոշմավորման, դրանց ձեռք բերման և այլ տեխնիկական հարցերի դեպքում անհրաժեշտ է դիմել ազգային օպերատոր ճանաչված E-Mark «Հեռանկարային տեխնոլոգիաների զարգացման կենտրոն-Արմենիա» ՍՊԸ-ին (www.e-mark.am, ք․ Երևան, Եզնիկ Կողբացի փ․ 83-1, հեռ։ +374 10 300 300):

05/05/2025
դրամ
Դոլար (USD)
389.46
+0.05
Եվրո (EUR)
441.84
+0.56
Ռուբլի (RUR)
4.80
+0.09
Լարի (GEL)
141.88
+0.10
40691.00
+443.00
Արծաթ
405.26
+3.06