Տնտեսական

USD BUY - 382.00+0.50 USD SELL - 384.00+0.00
EUR BUY - 438.00+0.00 EUR SELL - 441.00-0.50
OIL:  BRENT - 64.42-0.49 WTI - 60.49-0.67
COMEX:  GOLD - 3940.10-1.24 SILVER - 47.13-1.59
COMEX:  PLATINUM - 1541.90-1.91
LME:  ALUMINIUM - 2884.00+0.87 COPPER - 10887.50-0.68
LME:  NICKEL - 15226.00-0.88 TIN - 36086.00+0.79
LME:  LEAD - 2017.00+0.02 ZINC - 3055.50+0.99
FOREX:  USD/JPY - 153.35-0.45 EUR/GBP - 1.1487-0.23
FOREX:  EUR/USD - 1.1487-0.23 GBP/USD - 1.3015-0.86
STOCKS RUS:  RTSI - 1001.30+0.00
STOCKS US: DOW JONES - 47085.24-0.53 NASDAQ - 23348.64-2.04
STOCKS US: S&P 500 - 6771.55-1.17
STOCKS JAPAN:  NIKKEI - 50212.27-2.50 TOPIX - 3268.29-1.26
STOCKS CHINA:  HANG SENG - 25935.41-0.07 SSEC - 3969.25+0.23
STOCKS EUR:  FTSE100 - 9714.96+0.14 CAC40 - 8067.53-0.52
STOCKS EUR:  DAX - 23949.11-0.76
05/11/2025  CBA:  USD - 382.57+0.02 GBP - 498.34-1.81
05/11/2025  CBA:  EURO - 439.34-0.78
05/11/2025  CBA:  GOLD - 48598-910 SILVER - 587.44-12.46
ԱԺ-ում մեկնարկել է «Հայաստանի Հանրապետության 2018 թվականի պետական բյուջեի մասին» նախագծի վերջնական քննարկումը
06/12/2017 18:38
Կիսվել

ԱԺ-ում մեկնարկել է «Հայաստանի Հանրապետության 2018 թվականի պետական բյուջեի մասին» նախագծի վերջնական քննարկումը

ԱԺ-ում մեկնարկել է «Հայաստանի Հանրապետության 2018 թվականի պետական բյուջեի մասին» նախագծի վերջնական քննարկումը:

Հիմնական զեկուցող, ՀՀ ֆինանսների նախարար Վարդան Արամյանը հայտնել է, որ մեկ պատգամավորական խմբակցության և պատգամավորների կողմից ներկայացվել են 111 առաջարկություն, ինչպես նաև առաջարկություն է ներկայացրել ՀՀ կառավարությունը, որի հիմքում դրված են առաջին ընթերցումից հետո ի հայտ եկած նոր տեղեկություններ և հանգամանքներ:

Նախարար Վարդան Արամյանը, ներկայացնելով առաջարկները, նշել է, որ գերակշիռ մաս են կազմում երկրի սոցիալ-տնտեսական վիճակին և համայնքային նշանակության խնդիրներին վերաբերող առաջարկությունները, որոնց էլ կանդրադառնան ըստ առաջնահերթությունների՝ հաշվի առնելով առկա բյուջետային սահմանափակումները:

 Առաջարկությունների մյուս մասը, ըստ Արամյանի, ոլորտներում գումար ավելացնելու մասին են, որոնցում սակայն նախանշված չեն ծրագրային ուղղությունները: Արամյանի խոսքով՝ բյուջեն ձևավորվում է հստակ ծրագրային դրույթներով:

Մյուս ուղղությունը տնտեսական քաղաքականության վերաբերյալ տարբեր տեսակի առաջարկություններն են: Առաջարկներ են  եղել նաև  ուղղված են այս կամ այն ծրագրի  մասով գումար ավելացնելուն՝ առանց չափողականության: Արամյանը նշել է,  սակայն, որ խիստ չափողական պետք է լինեն յուրաքանչյուր ծրագրի համար նախատեսված գումարները:

«Եթե թվային առումով ասեմ, ապա ստացել ենք մեկ առաջարկ՝ 4,6 մլրդով ավելացնելու հարկերը, որը վերաբերում է ռոյալթիներին»,-ասել է նախարարը և հավելել, որ կարծում է՝ 23 մլրդ դրամը, որ ծրագրվել է 2018թ. բյուջեում, խիստ իրատեսական է:

Ծախսային մասով առաջարկները կազմել են 16,4 մլրդ դրամ:

ԱԺ պատգամավորների և պատգամավորական խմբակցության առաջարկները ներկայացնելուց հետո՝ ՀՀ ֆինանսների նախարարը ներկայացրել է նաև ՀՀ կառավարության առաջարկները, որոնք ընդհանուր ծավալային մասով կազմել են 15 մլրդ դրամ:

– Փոփոխությունների առաջին մասը կապված է փոխարժեքի հետ. 15 մլրդից շուրջ 1.5 մլրդ դրամը բաժին է ընկնում փոխարժեքի փոփոխությամբ պայմանավորված խնդրին: Ըստ «Բյուջետային համակարգի մասին» ՀՀ օրենքի՝ բյուջեի նախագիծն առաջին ընթերցման ժամանակ ներկայացվել է սեպտեմբերի 1-ի դրությամբ առկա փոխարժեքով: Երկրորդ ընթերցման ժամանակ, ըստ նույն օրենքի, որոշակի ճշգրտումներ են արվել՝ հիմքում դնելով նոյեմբերի 1-ի դրությամբ գործող փոխարժեքը: Դրամ/դոլար և դրամ/եվրո փոխարժեքները աճել են համապատասխանաբար 5 և 12 դրամով, ինչն էլ հանգեցրել է 1.5 մլրդ դրամի պահանջին:

– Երկրորդ խումբ փոփոխությունը վերաբերում Է «Հայաստան» զորախմբին: 1 մլրդ-ով ավելացել է զորախմբի ֆինանսավորումը, որը բխում է միջազգային պայմանագրով ստանձնած պարտավորություններից և սահմանային անվտանգության խնդիրներից:

– Երրորդ խոշոր բաղադրիչը Ջրային տնտեսության պետական կոմիտեի մասով 1 մլրդ 289 մլն դրամի չափով ծախսերի ավելացումն է՝ պայմանավորված 11 դրամով սակագնի բարձրացմամբ: «Մենք գնալու ենք փուլային տարբերակով. 2018 թվականին սուբսիդիան կտրամադրվի, որպեսզի այդ 11 դրամ բարձրացումը խնդիր չլինի, իսկ 2019 թվականի համար տնային աշխատանք ունենք անելու և ավելի թիրախավորված կաշխատենք: Սոցիալապես անապահովների համար հատուկ կարգ և մեխանիզմներ կսահմանվեն, որպեսզի սուբսիդավորումը տրվի կոնկրետ այդ խավին», -ասել է Արամյանը:

– Հաջորդ բաղադրիչը  1.7 մլրդով կառավարության աշխատակազմին տրվող ֆինանսավորումն է: Նախարար Արամյանը նշել է, որ սահմանադրական բարեփոխումների արդյունքում ի հայտ եկած փոփոխությունները ևս պետք է հաշվի առնել:

– Չորրորդը և ամենախոշորներից մեկը առողջապահության ոլորտում կատարված փոփոխությունն է: Աժ պատգամավորների կողմից այս մասով ներկայացվել են 19 առաջարկներ, որոնցից 10-ը ընդունվել են ամբողջությամբ, 6-ը՝ մասամբ, իսկ 3-ի վերաբերյալ ներկայացվել են պարզաբանումներ: Ավելացվել է 4 մլրդ դրամի ֆինանսավորում. շուրջ 1.9 մլրդ-ը նախատեսված է արտահիվանդանոցային ծառայությունների մասով, որից 1.5 մլրդը ընդհանուր բնույթի բժշկական ծառայությունների համար է նախատեսված (պոլիկլինիկական ծառայությունների գծով ծախսերն են): Նախարար Արամյանը հստակեցրել է, որ առաջինից երկրորդ ընթերցման ժամանակ տեսանելի են եղել ֆինանսնավորման այն աղբյուրները, որոնք էլ հնարավորություն են տվել այս փոփոխությունները կատարել և հավելել է, որ կառավարության որոշմամբ տեղի է ունենում էլեկտրոնային առողջապահության ներդրման և զարգացման գործընթացը, որը հնարավորություն Է տալիս ավելի ճիշտ նույնականացնել մատուցվող ծառայությունները բնակչության պահանջներին,  թիրախային և արդյունավետ դարձնել դրանք,  խուսափել հնարավոր որակական և այլ թերություններից: 

Շուրջ 179 մլն դրամ հատկացվել է մասնագիտական բժշկական ծառայություններին, որի հիմնական մասը նախանշված է հեմոդիալեզի համար տրվող ֆինանսավորմանը: 1 մլրդ դրամը բաժին է ընկել սոցիալապես անապահով և հատուկ խմբերում բժշկական օգնության ծառայությունների մատուցմանը:

Վարդան Արամյանը նաև տեղեկացրել է, որ շուրջ 4 մլրդ դրամով ավելացվել է պահուստային ֆոնդը, քանի որ սահմանադրական բարեփոխումների վերջնագծում կարող են առաջանալ լրացուցիչ ծախսեր, ինչպես նաև 2018 թվականին նախատեսվում են մի շարք կարևոր միջոցառումներ:

ՀՀ ֆինանսների նախարարն, ամփոփելով նախագծի վերաբերյալ զեկույցը, տեղեկացրել է, որ 2018թ. բյուջեի հիմքում դրվել են 6 հենասյուներ: Առաջին հենասյունը մակրոնտնտեսական կայունությունն է, որի հիմքում դրված է պետական պարտքի կայունությունը: Երկրորդն, ըստ նախարարի, անվտանգությունն է:  «Չեք գտնի աշխարհում մի երկիր, որտեղ կան անվտանգության հետ կապված ռիսկեր, և այնտեղ տեսնեք, որ մասնավորը ներդրում է կատարում, ստեղծում է աշխատատեղեր: Հետևաբար կարևոր հենասյունը անվտանգությանն ուղղված ծախսերի ավելացումն է, ինչ որ կառավարությունն իրականացրել է»,- նշել է նա: Երրորդ հենասյունը ենթակառուցվածքներում ներդրումներն են,   չորորդը՝ եկամուտների բալանսավորված հավաքագրումն է: Արամյանի խոսքով՝  եթե ցանկանում ենք 2 տարվա ընթացքում կուտակային  հարկեր/ՀՆԱ ցուցանիշը մեկ տոկոսային կետով բարելավել, մենք պետք է դա անենք խիստ հաշվեկշռված սկզբունքով: 5-րդ հենասյունը սոցիալական խնդիրների լուծումն է տնտեսական ակտիվության միջոցով, և 6-րդն, ըստ Արամյանի, ծախսերի ավելի նպատակային իրագործումն է:

2018թ. բյուջեի նախագծով ընդհանուր եկամուտները կկազմեն 1 տրիլիոն 308 մլրդ 284 հազար դրամ. հարկային եկամուտների և պետական տուրքի գծով ծրագրված է 1 տրիլիոն 248 մլրդ դրամ: Ծախսերը կկազմեն 1 տրիլիոն 307 մլրդ, իսկ պակասուրդը գրեթե անփոփոխ է՝ 156, 9 մլրդ դրամ:

05/11/2025
դրամ
Դոլար (USD)
382.57
+0.02
Եվրո (EUR)
439.34
-0.78
Ռուբլի (RUR)
4.7033
-0.0347
Լարի (GEL)
141.24
+0.05
48598
-910
Արծաթ
587.44
-12.46