Տնտեսական

USD BUY - 386.00+0.00 USD SELL - 389.00+0.50
EUR BUY - 409.00-1.00 EUR SELL - 415.00+0.00
OIL:  BRENT - 72.07+0.50 WTI - 68.28+0.56
COMEX:  GOLD - 2617.30-0.30 SILVER - 31.09+1.40
COMEX:  PLATINUM - 959.50-0.50
LME:  ALUMINIUM - 2563.00-2.19 COPPER - 9142.00-3.19
LME:  NICKEL - 15897.00-3.05 TIN - 30208.00-4.55
LME:  LEAD - 2024.00+0.00 ZINC - 2938.00-1.39
FOREX:  USD/JPY - 154.83+0.85 EUR/GBP - 1.0618-0.23
FOREX:  EUR/USD - 1.0618-0.23 GBP/USD - 1.2738-0.79
STOCKS RUS:  RTSI - 915.60+0.00
STOCKS US: DOW JONES - 43910.98-0.86 NASDAQ - 19281.40-0.09
STOCKS US: S&P 500 - 5983.99-0.29
STOCKS JAPAN:  NIKKEI - 38721.66-1.66 TOPIX - 2708.42-1.21
STOCKS CHINA:  HANG SENG - 19823.45-0.12 SSEC - 3439.28+0.51
STOCKS EUR:  FTSE100 - 8025.77-1.22 CAC40 - 7226.98-2.69
STOCKS EUR:  DAX - 19033.64-2.13
13/11/2024  CBA:  USD - 387.65+0.14 GBP - 493.90-2.85
13/11/2024  CBA:  EURO - 411.49+0.03
13/11/2024  CBA:  GOLD - 32489.79-211.27 SILVER - 378.94-11.21
ՀՀ ԿԱՌԱՎԱՐՈՒԹՅՈՒՆ. ՀԱԿԱՃԳՆԱԺԱՄԱՅԻՆ – ՄԱԿՐՈՏՆՏԵՍԱԿԱՆ ՔԱՂԱՔԱԿԱՆՈՒԹՅՈՒՆ
15/06/2009 16:11
Կիսվել

ՀՀ ԿԱՌԱՎԱՐՈՒԹՅՈՒՆ. ՀԱԿԱՃԳՆԱԺԱՄԱՅԻՆ – ՄԱԿՐՈՏՆՏԵՍԱԿԱՆ ՔԱՂԱՔԱԿԱՆՈՒԹՅՈՒՆ

Ներկայումս ՀՀ կառավարության և ՀՀ ԿԲ-ի կողմից իրականացվող հարկաբյուջետային և դրամավարկային քաղաքականությունը հակացիկլիկ է, այն է՝ տնտեսության անկմանը հակազդելու համար ընդլայնում է ամբողջական պահանջարկը` նպաստելով գործարար միջավայրի աշխուժացմանը։ Այս գործընթացում խիստ կարևորվում է հիշյալ քաղաքականության արդյունավետ համակարգումը, ինչը, կարծում ենք, հաջողությամբ իրագործվում է ներկայումս։
Մասնավորապես, բանկերի ֆինանսական ռեսուրսները համալրելու, տնտեսության մեջ լրացուցիչ լիկվիդայնություն ներարկելու նպատակով, որը կբերի տոկոսադրույքների նվազմանը, ՀՀ ԿԲ-ն մայիսի վերջին 1.0 տոկոսային կետով իջեցրեց վերաֆինանսավորման տոկոսադրույքը՝ սահմանելով այն 6.25%, իսկ ներգրավված ավանդների եւ լոմբարդային վարկերի տոկոսադրույքները սահմանվեցին համապատասխանաբար՝ 3.25% և 9.25%։ Մյուս կողմից ԿԲ-ն ընդլայնեց միջոցների ներարկման դրամավարկային գործիքակազմը, որը ներառում է.

Երկարաժամկետ ռեպո գործառույթները.
· ժամկետայնությունը՝ 91 օր
· հաճախականությունը՝ ամսական
· տոկոսադրույքը՝ ֆիքսված (վերաֆինանսավորման տոկոսադրույք + մարժային տոկոսադրույք)
· ծավալը՝ անսահմանափակ (երկարաժամկետ ռեպո գործառնության ծավալը պետք է լինի այնքան, որ հիմնական ռեպո գործառնության ծավալը չնվազեցնի 20 մլրդ. դրամից)

Պետական պարտատոմսերի առք` հետևյալ պայմաններով.
· ժամկետայնությունը՝ բոլոր ժամկետայնության պարտատոմսեր, սակայն առավել մեծ ծավալի գործարքներ պետք է իրականացվեն այն ժամկետայնության պարտատոմսերով, որոնց եկամտաբերությունը առավել բարձր է,
· հաճախականությունը՝ ոչ կանոնավոր
· տոկոսադրույքը՝ տատանվող (սակարկվող)
· ծավալը՝ հիմնական ներարկման գործիք դիտարկել երկարաժամկետ ռեպո գործիքը, միևնույն ժամանակ պարտատոմսերի առքի ծավալը պետք է լինի այնքան, որ հիմնական ռեպո գործառնության ծավալը չնվազեցնի 20 մլրդ. դրամից

Արտարժույթի տրամադրման սվոփի կանոնները.
· ժամկետայնությունը՝ մինչև 7 օր
· հաճախականությունը՝ ոչ կանոնավոր
· տոկոսադրույքը՝ ֆիքսված (սվոփ տոկոսադրույքը պետք է հավասար լինի երկարաժամկետ ռեպո գործառնության տոկոսադրույքին)
· ծավալը՝ ոչ կանոնավոր

Համակարգային գործիքների կիրառում.
· բանկի բաժնետերերի կողմից կապիտալի համալրման դեպքում համալրման գումարի չափով բանկերին 5 տարի ժամկետով սուբորդինացված վարկերի տրամադրում
· բանկերի միաձուլումների դեպքում 3 տարի ժամկետով վարկերի տրամադրում մինչև կապիտալի 30%-ը։

2009թ. առաջին եռամսյակում հարկաբյուջետային քաղաքականությունն ուղղված է եղել համախառն պահանջարկի ընդլայնմանը։ Հարկաբյուջետային ազդակի ցուցանիշը հաշվետու եռամսյակում կազմել է 5.8 տոկոս ընդլայնող, ընդ որում` եկամուտների ազդակը` 8.2 տոկոս զսպող, իսկ ծախսերի ազդակը` 14 տոկոս ընդլայնող։ Եկամուտների ազդակի զսպող ազդեցությունը հիմնականում պայմավորված է պարտադիր սոցիալական ապահովագրության վճարների կայուն բարձր մակարդակի պահպանմամբ և ոչ հարկային եկամուտների հավաքման բարձր մակարդակով։ Մասնավորապես, ՀՆԱ-ի նկատմամբ սոցիալական ապահովագրության վճարների մակարդակը 2009թ. առաջին երեք ամիսներին կազմել է 4.6 տոկոս` պետական բյուջեի մասին օրենքով նախատեսված 3.1 տոկոսի փոխարեն։ Ոչ հարկային եկամուտների գծով փաստացի մուտքերը կազմել են ավելի քան 9 մլրդ դրամ` 3 անգամ գերազանցելով առաջին եռամսյակի համար նախատեսված մակարդակը։ Ծախսերի ընդլանող ազդեցությունը պայմանավորված է այն հանգամանքով, որ չնայած 6.1 տոկոս տնտեսական անկմանը, պետական բյուջեի ծախսերը, մասնավորապես, սոցիալական ծախսերն ու աշխատավարձի վճարումները կատարվել են օրենքով նախատեսված ծավալով` արդյունքում ապահովելով ՀՆԱ-ի նկատմամբ առավել բարձր մակարդակ։ Մասնավորապես, ընդամենը ծախսերը առաջին եռամսյակի տվյալներով կազմել է ՀՆԱ-ի 35.4 տոկոսը, այն դեպքում, երբ պետական բյուջեի մասին օրենքում ծախսեր/ՀՆԱ նպատակային ցուցանիշը նախատեսված է 22.7 տոկոս։

13/11/2024
դրամ
Դոլար (USD)
387.65
+0.14
Եվրո (EUR)
411.49
+0.03
Ռուբլի (RUR)
3.94
-0.01
Լարի (GEL)
141.94
+0.12
32489.79
-211.27
Արծաթ
378.94
-11.21