Բանկային գաղտնիք. Արտյուշ Խոդերյանը՝ ֆինանսական զեղծարարությունների և դրանցից խուսափելու մասին
«Բանկային գաղտնիք» նախագծի շրջանակում Ինեկոբանկի Ռիսկերի կառավարման ծառայության ղեկավար Արտյուշ Խոդերյանը խոսել է ֆինանսական և այլ զեղծարարություննեռի դեպքերի մասին և թե ինչպես ապահովագրել ձեր հաշիվները:
Հայկական բանկային շուկայում վերջին տարիներին հատկապես շատ են օնլայն մոբայլ հավելվածներով կատարվող զեղծարարությունները, եիբ զեղծարարներին հաջողվում է ստանալ հաճախորդի իրական մուտքային տվյալները, մուտք գործել ու տիրապետել ֆինանսական միջոցներին: Ընդ որում՝ այսպիսով հնարավոր է նաև վարկեր ձևակերպել և այլն:
Տարածված է նաև զեղծարարության մեկ այլ, բայց ավելի հին տեսակ՝ քարտայինը: Այս դեպքում, ասենք, կատարվում են վճարումներ գոյություն չունեցող ծառայությունների դիմաց:
«Զեղծարարության դեմ պայքարն արդյունավետ է, երբ բանկն ու հաճախորդը գործում են փոխհամաձայնեցված: Այսինքն, կա գործողությունների, պարտականությունների, խորհուրդների շարք, որը յուրաքանչյուր կողմ պետք է կատարի ժամանակին ու բավարար ծավալով», – ասում է մասնագետն ու նկատում՝ բանկն այդ հարցում ունի լայնածավալ գործիքակազմ:
Ցանկացած պարագայում հաճախորդի գործոնը մեծ է: Այստեղ կարևոր է հաճախորդի իրազեկվածության ու ֆինանսական գրագիտության մակարդակը:
«Հաճախորդներին մենք անընդհատ հուշում ենք, որ նույնականացման համար անհրաժեշտ անձնական ու բանկային տվյալները հասանելի չդարձնեն երրորդ անձին: Այս դեպքում մենք նկատի ունենք նույնիսկ նաև ընտանիքի անդամներին, որովհետև այս թվային աշխարհում բավարար է այդ տվյալների միջոցով տվյալ հաճախորդի անունով բացեն հաշիվներ, ձևակերպեն վարկեր, կատարվեն գործարքներ, որոնց համար ֆինանսական պատասխանատվությունը հետագայում ստանձնում է հաճախխորդը, որովհետև իրենք են այդ բացթողումը թույլ տվել»:
Ինեկոբանկի Ռիսկերի կառավարման ծառայության ղեկավար Արտյուշ Խոդերյանը հիշեցնում է, որ բանկը հաճախորդից երբեք չի պահանջում գաղտնաբառեր, հետևաբար որևէ գործարքի իրականացման համար: Նույնիսկ եթե զեղծարարը ներկայանում է որպես բանկի աշխատակից, միևնույնն է, պետք չէ տրամադրել այդպիսի տվյալներ, բայց անպայման պետք է կապվել բանկի հետ՝ կանխելու զեղծարարությունը: