Ազգային ժողովն ավարտել է քառօրյա նիստերի աշխատանքը
Խորհրդարանը փետրվարի 5-ին շարունակել է քառօրյա նիստերի աշխատանքը՝ քվեարկությամբ ընդունելով նախորդ օրը քննարկված օրինագծերը:
Պատգամավորները քննարկել են 2013 թվականի դեկտեմբերի 2-ին Երևանում ստորագրված «Հայաստանի Հանրապետության կառավարության և Ռուսաստանի Դաշնության կառավարության միջև զինվորական սուրհանդակափոստային կապի ոլորտում համագործակցության մասին» համաձայնագիրը, որը ներկայացրել է ՀՀ պաշտպանության նախարարի տեղակալ Արա Նազարյանը: Հիմնական զեկուցողը նշել է, որ համաձայնագրով կարգավորվում են մի կողմի պետության տարածքում տեղակայված զինվորական կազմավորումների համար մյուս կողմի պետության տարածքից զինվորական նամակագրության փոխանցման հետ կապված հարցերը: Համաձայնագրի դրույթներով նախատեսվում է, որ համաձայնագրին համապատասխան առաքվող զինվորական նամակագրությունը համարվում է անձեռնմխելի և ենթակա չէ մաքսային ու սահմանային հսկողության՝ բացառությամբ զինվորական սուրհանդակափոստային կապի ցանցով զինվորական նամակագրության առաքման կարգի մասին հրահանգով նախատեսված դեպքերի: Փոխնախարարի տեղեկացմամբ՝ կողմերի պետությունների լիազոր մարմինները տարին մեկ անգամ պետք է տեղեկություն փոխանակեն զինվորական նամակագրություն առաքող իրենց սուրհանդակների, ինչպես նաև դրանց հաշվեցուցակային զենքերի մասին:
Գլխադասային՝ ԱԺ արտաքին հարաբերությունների մշտական հանձնաժողովի դրական եզրակացությունը ներկայացրել է հանձնաժողովի նախագահ Արտակ Զաքարյանը: Նա, կարևորելով համաձայնագրի վավերացումը, նշել է, որ այն լրացնում է 1995 թ.-ից առ այսօր ՀՀ-ի և ՌԴ-ի միջև գոյություն ունեցող իրավապայմանագրային բազան:
ՀՀ ֆինանսների նախարարի տեղակալ Վախթանգ Միրումյանն առաջին ընթերցմամբ խորհրդարանի քննարկմանն է ներկայացրել «Շահութահարկի մասին» ՀՀ օրենքում լրացումներ և փոփոխություն կատարելու մասին» օրինագիծը: Առաջարկվում է շահութահարկի դրույքաչափը 20 տոկոսի փոխարեն սահմանել 2 տոկոս բոլոր այն կազմակերպությունների համար, որոնք կբավարարեն օրենքով սահմանված չափանիշները՝ այն է՝ տվյալ ռեզիդենտ կազմակերպությունը (շահութահարկ վճարողը) պետք է ունենա ՀՀ կառավարության հավանությանն արժանացած արտահանման ծրագիր, որի ամբողջ արժեքը պետք է կազմի առնվազն 50 մլրդ դրամ, հաջորդը՝ անհրաժեշտ է, որպեսզի տվյալ ռեզիդենտ կազմակերպության բանկային հաշիվներին արտահանման ծրագրից բխող մուտք արվի առնվազն 50 մլրդ դրամի համարժեք արտարժույթ և վերջին միաժամանակյա պայմանի համաձայն՝ տվյալ ռեզիդենտ կազմակերպությունը չպետք է ստանա ՀՀ տարածքում ապրանքների մատակարարումից կամ ծառայությունների մատուցումից ստացվող եկամուտներ: Ըստ հիմնական զեկուցողի՝ նախագծի ընդունման արդյունքում ակնկալվում է ընդլայնել ՀՀ տարածքից կատարվող արտահանման ծավալը? դրանով իսկ նպաստելով տնտեսական աճի տեմպերի խթանմանը:
Հարցի վերաբերյալ ԱԺ տնտեսական հարցերի մշտական հանձնաժողովի դրական եզրակացությունը ներկայացրել է Գարեգին Նուշիկյանը:
Նախագծի վերաբերյալ իրենց տեսակետներն են արտահայտել պատգամավորները
Թևան Պողոսյանի կարծիքով՝ արտահանման խթանման համար անհրաժեշտ է զարգացնել արտադրությունը: Հակոբ Հակոբյանը դրական է գնահատել նախագծի հիմնական՝ ներդրումներ ներգրավելու նպատակը՝ նշելով, որ այն դեռևս բարեփոխման կարիք ունի: Հովհաննես Մարգարյանը դեմ է արտահայտվել նախագծին, քանի որ, ըստ նրա, նախագծով անհավասար մրցակցային պայմաններ են առաջարկվում գործարարներին: Գործընկերոջ տեսակետի հետ համամիտ էր Խաչատուր Քոքոբելյանը, ով ևս կարծում էր, որ նախագիծն անհավասար մրցակցային պայմաններ է առաջարկում: Նրա կարծիքով՝ նախագիծը կխթանի մենաշնորհային քաղաքականությունը: Մհեր Շահգելդյանը ևս կարծում էր, որ նախագիծը ոչ այնքան կխրախուսի արտահանումը, որքան կմեծացնի արտահանման համակենտրոնացումը: Արծվիկ Մինասյանի խոսքով՝ նախագծի հիմնական գաղափարը հրաշալի է, սակայն խորքային չեն հիմնավորումները, կան թերի և մտահոգիչ դրույթներ: Ըստ նրա՝ մրցակցության առումով ևս նախագիծը խնդրահարույց է: Հեղինե Բիշարյանի կարծիքը նախագծի վերաբերյալ բացասական էր, նրա խոսքով՝ նախագիծը մտացածին է, որի ընդունման արդյունքում կստեղծվեն ընդամենն արտահանող գրասենյակներ: Նա տեղեկացրել է, որ ՕԵԿ խմբակցությունը դեմ է քվեարկելու նախագծին: Խոսրով Հարությունյանը գովելի է համարել նախագծի նպատակը, որն ուղղված է խրախուսելու արտահանումը: Նա առաջարկել է ոլորտ առ ոլորտ սահմանել շահութահարկի դրույքաչափեր և ապահովել հավասար մրցակցային դաշտ:
Օրինագծի վերաբերյալ իրենց տեսակետներն են արտահայտել ՀԱԿ և ՀՀԿ խմբակցությունների ներկայացուցիչները
ՀԱԿ խմբակցության անունից ելույթ ունենալով՝ Լևոն Զուրաբյանն անդրադարձել է օրինագծի հիմնադրույթներին և առաջարկվող փոփոխությունների տրամաբանությանը: Նա կարծում է, որ խնդրի ընդհանրական լուծում է առաջարկում կառավարությունը, ինչը ճիշտ չէ: Խմբակցության ղեկավարի գնահատմամբ՝ առաջարկվող փոփոխությունը կվնասի ՓՄՁ-ների գործունեությանը: Ըստ նրա՝ օրինագիծն անընդունելի է:
ՀՀԿ խմբակցության ղեկավար Վահրամ Բաղդասարյանը օրինագիծը տնտեսական քաղաքականության համատեքստում է դիտարկել և նշել է, որ ապագային միտված նախաձեռնություն է: Նրա կարծիքով՝ շահութահարկի տոկոսադրույքն իջեցնելու դեպքում մի քանի տարի հետո հնարավոր կլինի ավելի շատ մուտքեր ունենալ բյուջեում: Նա նշել է, որ օրենսդրական նախաձեռնությունը առաջինից երկրորդ ընթերցում ընկած ժամանակահատվածում կբարեփոխվի՝ չվնասելու համար արտահանմամբ զբաղվող տնտեսվարող սուբյեկտներին:
Եզրափակիչ ելույթներում ԱԺ տնտեսական հարցերի մշտական հանձնաժողովի անդամ Գարեգին Նուշիկյանը և ՀՀ ֆինանսների նախարարի տեղակալ Վախթանգ Միրումյանը շնորհակալություն են հայտնել խորհրդարանին հարցը մանրամասն քննարկելու համար և անդրադարձել պատգամավորների մտահոգություններին ու առաջարկներին: Նրանք առաջինից երկրորդ ընթերցում համագործակցելու և օրինագիծը լրամշակելու պատրաստակամություն են հայտնել:
Առաջարկվում է հիմնել մասնավոր գերեզմանատներ
«Երևան քաղաքում տեղական ինքնակառավարման մասին» ՀՀ օրենքում լրացումներ կատարելու մասին» և դրանով պայմանավորված մի շարք օրենքներում փոփոխություններ նախատեսող օրենսդրական փաթեթը քննարկվել է առաջին ընթերցումով:
Երևանի քաղաքապետի առաջին տեղակալ Կամո Արեյանը նշել է, որ գործող օրենսդրությունը հնարավորություն չի տալիս միասնական կարգավորմամբ ունենալու մասնավոր գերեզմանատներ, մինչդեռ պետական-համայնքային գերեզմանատները գերծանրաբեռնված են: Օրենքների նախագծերի կարգավորման նպատակն է կանոնակարգել հոգեհանգստի ծառայության իրականացման հետ կապված հարաբերությունները, սահմանել նշված ծառայության իրականացման համար համապատասխան թույլտվության տրամադրումը, մատուցվող ծառայությանը ներկայացվող պահանջները, իրականացման վայրերը և տեղական տուրք, ինչպես նաև վարչական պատասխանատվություն՝ առանց թույլտվության գործունեություն իրականացնելու դեպքերը կանխելու համար: Դրանց տեղակայման վայրերը և նշված ծառայություններին ներկայացվող պահանջները սահմանելու լիազորությունն առաջարկվում է վերապահել համայնքի ավագանուն: