OIL:  BRENT - 62.72+2.45% WTI - 56.55+2.24%
COMEX:  GOLD - 1296.50+1.04% SILVER - 17.37+1.58%
COMEX:  PLATINUM - 951.93 +1.59%
LME:  ALUMINIUM - 2095.50-1.32% COPPER - 6770.00-0.41%
LME:  NICKEL - 11520.00-1.12% TIN - 19455.00-0.87%
LME:  LEAD - 2420.00-0.58% ZINC - 3158.50-0.21%
FOREX:  USD/JPY - 112.10-0.36% EUR/GBP - 0.8923-0.01%
FOREX:  EUR/USD - 1.1790-0.15% GBP/USD - 1.3215-0.12%
STOCKS RUS:  MICEX - 2131.91-0.03% RTSI - 1131.44 +0.46%
STOCKS US: DOW JONES - 23358.24-0.43% NASDAQ - 6782.79-0.15%
STOCKS US: S&P 500 - 2578.85 -0.26%
STOCKS JAPAN:  NIKKEI - 22396.80 +0.20% TOPIX - 1763.76 +0.12%
STOCKS CHINA:  HANG SENG - 29199.04 +0.62% SSEC - 3382.91 -0.48%
STOCKS EUR:  FTSE100 - 7380.68-0.08% CAC40 - 5319.17-0.32%
STOCKS EUR:  DAX - 12993.73-0.41%
17/11/2017  CBA:  USD - 486.78 AMD -0.64 GBP - 644.89 AMD +2.08
17/11/2017  CBA:  EURO - 574.01 AMD +0.22
17/11/2017  CBA:  GOLD - 20032.43 AMD -60.82 SILVER - 266.68 AMD -1.53
17/11/2017  CBA:  PLATINUM - 14570.47 AMD -113.18
17/05/2016  NASDAQ OMX ARMENIA:   USD/AVG - 477.75 AMD -2.70
ԻՆՏԵՐՆԵՏԸ ՀԱՅԱՍՏԱՆՈՒՄ - ՄԱՐՏ 2010
21/04/2010 20:24

ԻՆՏԵՐՆԵՏԸ ՀԱՅԱՍՏԱՆՈՒՄ - ՄԱՐՏ 2010

«Ինտերնետը Հայաստանում» երկրորդ զեկույցի մեջ ամփոփվել են հայկական ինտերնետում մարտ ամսին գրանցված ցուցանիշները: Զեկույցը բաղկացած է «Ընդհանուր տվյալներ», «Հայաստանի առաջատար պրովայդերներ», «Հայկական առաջատար կայքեր» և «Գովազդը հայկական ինտերնետում» բաժիններից: Զեկույցի համահեղինակներն են «Circle.am» (www.circle.am) և «Բիզնես 24» (www.b24.am) նախագծերը:

Զեկույցի տվյալներից օգտվելու դեպքում հղումը «Circle.am»-ին և «Բիզնես 24»-ին (www.b24.am) (ինտերնետում` ակտիվ հղում` (..a href=..))պարտադիր է:

Մենք շնորհակալ ենք բոլոր այն առաջարկությունների և կարծիքների համար, որոնք ստացել ենք առաջին զեկույցի հրապարակումից հետո:

Զեկույցի հիմքում ընկած մեթոդաբանության մեջ փոփոխություններ չկան: 

ԸՆԴՀԱՆՈՒՐ ՏՎՅԱԼՆԵՐ

«Circle.am»-ում գրանցված կայքերի այցելությունների քանակը մարտ ամսին կազմել է 10,08 միլիոն, իսկ էջերի դիտումներինը` 51,74 միլիոն: Երկու ցուցանիշներով էլ փետրվար ամսվա նկատմամբ գրանցվել է աճ. այցելություններ` 15,3%, էջերի դիտումներ` 13,4%:

Հետազոտությունները և հաշվարկները ցույց են տալիս, որ արձանագրված աճը հիմնականում պայմանավորված է երկու հանգամանքով` «Circle.am»-ում գրանցված նոր կայքեր և Հայոց Մեծ Եղեռնի ճանաչման գործընթաց ԱՄՆ-ում:

Ա) Մարտ ամսվա ընթացքում «Circle.am»-ում գրանցված կայքերի քանակն աճել է 12%-ով (120 կայք): Ավելացած կայքերի գերակշռող մեծամասնությունն, իհարկե, այցելությունների մեծ քանակություն չունի, սակայն կան նաև նախագծեր, որոնք արդեն հասցրել են հայտնվել առաջատար 100 կայքերի ցուցակում:

Բ) Բնական է, որ Հայաստանի արտաքին քաղաքական գլխավոր հիմնախնդիրների շուրջ ակտիվացումները միշտ բերում են լրատվական կայքերի այցելությունների թվի աճի: Մարտի 4-ի լույս 5-ի գիշերը ԱՄՆ Կոնգրեսի արտաքին հարաբերությունների հանձնաժողովում Հայոց ցեղասպանությունը ճանաչող թիվ 252 բանաձեւի նախագծի ընդունումը և դրանից հետո ծավալված բուռն քննարկումները զգալիորեն ավելացրեցին լրատվական կայքերի այցելությունների ցուցանիշները: Առաջին հերթին խոսքը վերաբերում է այն ինտերնետային լրատվական նախագծերին, որոնք ներկայացված են Google News-ում: Լրատվական կայքերի այցելությունների աճի մեծ մասը բաժին է ընկնում արտասահմանին:

Հայաստանյան այցելություններ

Մարտ ամսին «Cicle.am»-ում գրանցված հայաստանյան այցելությունների քանակը 3.95 միլիոն է, ինչը կազմել է ընդհանուր այցելությունների թվի (10.08 միլիոն) 39%-ը: Փետրվար ամսվա տվյալների համեմատ` հայաստանյան այցելությունների քանակը նվազել է 2 տոկոսային կետով: Վերոնշյալ Բ) գործոնը լիովին բացատրում են հայաստանյան այցելությունների մասնաբաժնի կրճատման պատճառները:

Հայաստանյան այցելությունների մասնաբաժիններն ըստ «Circle.am»-ի ենթաբաժինների.

Art, Culture and History - Հայաստան` 75,012 (24.69%), ամբողջը` 303,819: Business, Finance and Career - Հայաստան`  721,535 (76.58%), ամբողջը` 942,218: Computers and Internet -  Հայաստան` 138,795 (57.96%), ամբողջը` 239,461: Education and Science - Հայաստան` 137,451 (61.72%), ամբողջը` 222,702: Entertainment and Rest - 710,751 (29.59%), ամբողջը`   2,402,327: Government and Organizations - Հայաստան` 135,014 (63.49%), ամբողջը` 212,641: News, Media and Reference - Հայաստան` 1,445,460 (41.69%), ամբողջը` 3,467,412: People, Blogs and Personal - Հայաստան` 115,366 (43.45%), ամբողջը` 265,502: Recreation, Sport and Health - Հայաստան` 153,530 (52.36%), ամբողջը` 293,199: Diaspora and Embassies abroad - 6,371 (6.06%), ամբողջը` 105,197: Home and Real Estate - Հայաստան` 11,728 (56.68%), ամբողջը` 20,690: Kids and Teens - Հայաստան` 10,940 (73.24%), ամբողջը` 14,937: Portals, Forums and Special - Հայաստան` 288,895 (18.14%), ամբողջը` 1,592,444:

Այսպես, հայաստանյան այցելությունների ամենամեծ տոկոսն արձանագրվել է «Business, Finance and Career» ենթաբաժնում` 76%, իսկ ամենափոքր տոկոսը` 6%, «Diaspora and Embassies abroad» ենթաբաժնում: Այս ամենի բացատրությունը շատ պարզ է: Հայկական բիզնեսով հետաքրքրվողների մեծամասնությունը Հայաստանից են, իսկ սփյուռքի կայքեր հիմնականում այցելում են արտասահմանում բնակվող մեր հայրենակիցները: Պետք է նշել, որ որոշ ենթաբաժիններում հայաստանյան այցելությունների ցուցանիշը մեծ կախվածություն ունի տվյալ ենթաբաժնում ներկայացված որոշ կայքերից: Օրինակ` առաջատար «Hamovhotov.com» կայքը կտրուկ փոխում է «Portals, Forums and Special» ենթաբաժնի Հայաստան/Աշխարհ այցելությունների պատկերը:

Արտասահմանյան տրաֆիկի հիմնական աղբյուրներ են.

ա) Սփյուռքահայերի այցելություններ,
բ)  Ոչ հայկական այցելություններ` այցելուներ, որոնք հետաքրքրված են Հայաստանով և հայերով,
գ)  Ոչ հայկական այցելություններ` դեպի ոչ–հայկական պարունակություն (content), պատահական կամ «գնված» այցելուներ:


ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ԱՌԱՋԱՏԱՐ ՊՐՈՎԱՅԴԵՐՆԵՐ

Հայաստանի առաջատար 10 ինտերնետ պրովայդերների ցուցանիշները որոշվում են սույն պրովայդերների և AMNet ցանցին միացած այլ ընկերությունների IP-ներից` վերջին մեկ ամսվա ընթացքում Circle.am-ում գրանցված այցելությունների հիման վրա:

Մարտի ընթացքում Հայաստանի առաջատար 10 պրովայդերների ցուցակում դասակարգման առումով փոփոխություններ չեն եղել: Ցուցակը կրկին մեծ առավելությամբ գլխավորում է «Beeline»-ը, որի մասնաբաժինն աճել է 0,08 տոկոսային կետով և կազմել 38,56%: Երկրորդ տեղում «Օրանժ Արմենիա»-ն է` 12,38%, աճ 0,11 տոկոսային կետով: Մարտի ընթացքում զգալիորեն` 0,96 տոկոսային կետով, նվազել է «Վիվասել-ՄՏՍ»-ի մասնաբաժինը և կազմել 10,73%: «ADC» ընկերության մասնաբաժինը նվազել է 0,02 տոկոսային կետով և կազմել 7,74%: 5-րդ տեղը զբաղեցնող «Arminco» ընկերության մասնաբաժինն աճել է 0,51 տոկոսային կետով և կազմել 7,34%: «Cornet AM»-ի ցուցանիշն աճել է` 0,1 տոկոսային կետով և կազմել 5,09%: iCON-ի ցուցանիշը չի փոխվել` 4,29%: «Ucom»-ի մասնաբաժինը մարտ ամսվա ընթացքում աճել է 0,1 տոկոսային կետով և կազմել 2,48%: 0,1 տոկոսային կետով աճել է նաև «Web»-ի ցուցանիշը և կազմել 1,67%: Առաջին տասնյակը եզրափակող «Bionet» ընկերության ցուցանիշն աճել է 0,03 տոկոսային կետով և կազմել 1,39%:

Ընդհանուր առմամբ առաջին 10 պրովայդերներին բաժին է ընկնում այցելությունների 91,7%-ը, ինչն անցյալ ամսվա ցուցանիշին զիջում է 0,03%-ով:

Մեր կողմից ստացված տվյալների համաձայն «Fibernet» ընկերության IP հասցեներով գրանցվել է ընդհանուր այցելությունների 1.73%, սակայն մենք, ինչպես և փետրվարին, չենք ընդգրկել սույն ընկերությունը մեր կողմից կազմված պրովայդերների առաջատար տասնյակում, քանի որ «Firbernet» ընկերությունը չի զբաղվում մանրածախ ինտերնետի վաճառքով, և, հետևաբար, սույն այցելությունների ծավալը կարող է պատկանել մանրածախ ինտերնետի վաճառքով զբաղվող զանազան ընկերությունների, որոնք օգտվում են «Fibernet»-ին պատկանող IP-հասցեներից:

Մրցակցությունը սրվում է

Մոտ ապագայում Հայաստանի մանրածախ ինտերնետի շուկայում աճի տեմպերն, ընդհանուր առմամբ, կլինեն ցածր: Ակնհայտ է, որ անցյալ տարվա վերջին և այս տարվա սկզբին արձանագրված կտրուկ աճի տեմպերը չեն պահպանվում: Այս իսկ պատճառով պրովայդերները հիմնականում զբաղված կլինեն մրցակիցների հաճախորդների «որսով»: Առաջին թիրախը, բնականաբար, կլինի «Beeline»-ը` մասնավորապես Hi-Line ծառայության Երևանյան հաճախորդները:

Մարտ ամսվա ընթացքում միանգամից մի քանի պրովայդերներ հայտարարեցին լայնամասշտաբ ակցիաների և իրենց ծառայությունների աշխարհագրության ընդլայնման մասին: Այսպես, iCON-ը պատրաստվում է ծածկույթ ապահովել ամբողջ քաղաքում: ADC-ի էլեկտրական լարերի միջոցով ինտերնետ մատուցող Fastclick ծառայությունը նույնպես բավական գրավիչ է: Մարտի տվյալները ցույց են տալիս, որ բավական լավ վիճակում է գտնվում Arminco-ն, որն արագ և, ինչպես տեսնում ենք, հաջող կերպով ընդլայնում է իր օպտիկամանրաթելային ցանցը: Իսկ Ucom-ի կտրուկ առաջընթացի հնարավորություններն ամենամեծն են թվում: Նորաբաց պրովայդերն արդեն այսօր աննախադեպ գնով ինտերնետ է տրամադրում: Դրան գումարած` ինտերակտիվ հեռուստատեսության և ֆիքսված հեռախոսակապի ծառայությունները շահեկան առավելություն են տալիս ընկերությանը: Այստեղ հարցը միայն նրանում է, թե որքան արագ Ucom-ը կտարածի իր ցանցը:

Beeline-ի համար լուրջ խնդիրներ կարող են առաջացնել նաև հաճախորդների դժգոհությունները, որոնք վերջին շրջանում ավելի հաճախակի բնույթ են  կրում: Ամեն դեպքում, ընդգծված առաջատարի իր դիրքերը պահպանելու համար Beeline-ը դեռևս մեծ ռեսուրսներ ունի: Անգամ այսօր Երևանի որոշ շրջաններում Hi-Line-ը մնում է նորմալ ինտերնետ ունենալու միակ մատչելի միջոցը, և քանի դեռ հիմնական մրցակիցները չեն կարողանում գոնե Երևանի ամբողջ տարածքում նույն կարգի ծառայություններ մատուցել, առաջատարը չի շտապում կտրուկ միջոցներ ձեռնարկել և սահմանափակվում է անվճար գրանցմամբ և մոդեմների տրամադրմամբ, այս ամենը, իհարկե, մեկ տարվա պայմանագրի առկայության դեպքում: Նշենք նաև, որ Beeline-ի դիրքերի ամրապնդմանը կնպաստի նաև մարտ ամսից Հայաստանի բոլոր մարզերում Hi-Line-ի գործարկումը:

Բջջային ինտերնետ

Մարտի վերջին և ապրիլի սկզբին Հայաստանում բջջային ինտերնետի հետագա զարգացումը նախանշող կարևոր իրադարձություններ տեղի ունեցան: Նախ «Օրանժ Արմենիա»-ն սկսեց iPhone 3GS հեռախոսների պաշտոնական վաճառքը, իսկ օրեր անց Վիվասել-ՄՏՍ-ը հայտարարեց HTC ընկերության հետ պայմանագրի կնքման մասին, որի արդյունքում Հայաստանում կներկայացվեն Google-ի բջջային հեռախոսների համար նախատեսված Android օպերացիոն համակարգով աշխատող HTC հեռախոսները: Այս ամենը, բնականաբար, վկայում է Հայաստանում բջջային ինտերնետի ևս մեկ կարևոր բաղկացուցիչ մասի մեկնարկի մասին:

Բջջային ինտերնետը Հայաստանում դեռևս բավական թանկ է, գումարած դրան` բոլորը չէ, որ իրենց կարող են թույլ տալ iPhone կամ HTC հեռախոսներ: Հետևաբար, չի կարելի սպասել, որ օպերատորների նորամուծությունները միանգամից մեծ տարածում կստանան, սակայն այստեղ կարևորն այն է, որ հայկական ինտերնետում ստեղծվում է զարգացման նոր ուղղություն, ինչը ժամանակի ընթացքում կարտահայտվի կայքերի բջջային տարբերակների և բջջային ինտերնետին բնորոշ այլ ծառայությունների գործարկմամբ:

Հուսանք, որ օպերատորների տեսքով կունենանք շահագրգռված մարմիններ, որոնք կարող են մեծապես նպաստել բջջային օպերացիոն համակարգերում հայերենի ներդրմանը և նոր հարակից ծրագրերի մշակմանը:

ՀԱՅԿԱԿԱՆ ԱՌԱՋԱՏԱՐ 100 ԿԱՅՔԵՐԸ

2010թ.-ի մարտ ամսվա տվյալների համաձայն Circle.am-ում գրանցված հայկական կայքերի առաջին տասնյակում ներկայացված կայքերը նույնն են ինչ փետրվարին, սակայն զբաղեցրած հորիզոնականների առումով տեղի են ունեցել որոշ փոփոխություններ:

Այսպես, մարտ ամսվա արդյունքներով, ինչպես և փետրվարին, ցուցակը գլխավորում է Hamovhotov.com վիդեո պորտալը (այցելությունների քանակը` 781 983 (-59 797)): Girsher.ru վիդեո-պորտալը երկրորդ տեղից հայտնվել է երրորդ տեղում` գրանցելով այցելությունների քանակի զգալի անկում (592 222 (-161 012)): Չնայած այցելությունների քանակի նվազմանը` երրորդ տեղից երկրորդ տեղ է բարձրացել Armenia-Online.ru սոցիալական ցանցը (665 702 (-7 163)): Առաջին տասնյակում տեղ զբաղեցրած մյուս սոցիալական կայքի մոտ հակառակ պատկերն է: Մասնավորապես, Hayland.am**-ի այցելությունների քանակն աճել է (361 241 (+10 717)) իսկ կայքը ցուցակի 5-րդ տեղից հայտնվել է 7-րդ տեղում:

Առաջին տասնյակի մնացած 6 տեղերը զբաղեցնող 6 լրատվական նախագծերի այցելությունների քանակները զգալիորեն աճել են: Ինչպես և փետրվարին` 4-րդ հորիզոնականում է News.am լրատվական նախագիծը (556 524 (+131 912)): Մեկական տեղով իրենց դիրքերը բարելավել են A1plus.am (392 200 (+57 343)) և Tert.am (382 003 (+79 245)) լրատվական կայքերը: Երկրորդ ամիսն անընմեջ 8-րդ տեղում է ArmeniaToday.info լրատվական նախագիծը (268 511 (+77 995)): Newsarmenia.ru (187 690 (+33 089)) լրատվական նախագիծը 10-րդ տեղից բարձրացել է 9-րդ տեղ, իսկ Aravot.am (175 811 (+10 469)) կայքը 9-րդ տեղից հայտնվել է 10-րդ տեղում: Առաջին տասնյակին ընդհուպ մոտեցել է ևս մեկ լրատվական նախագիծ` Panorama.am-ը (166 890 (+23 400)):

Մարտ ամսին «Circle.am»-ի առաջատար 100 կայքերի ցուցակից դուրս են մղվել 8 կայքեր` Armlove.ru, Edram.am, Taxinfo.am, Azdagir.am, Paparazzi.am, Radioaga.com, Voice.am, NewArmenia.net: Միևնույն ժամանակ, ցուցակում են հայտնվել Kuku.am, Armedu.am, Armeniaonline.ru, Realmadrid.am, Mobile.am, ahousekeeper.livejournal.com, Kangaroo.am և Khachmeruk.com կայքերը:

Հատկանշական է, որ առաջատար 100 կայքերի ցուցակում լրատվական նախագծերի գերակայությունը պահպանվում է: Մարտ ամսվա ընթացքում զգալի աճ են ապահովել առաջատար 100 կայքերի մեջ ներկայացված գրեթե բոլոր լրատվական նախագծերը (պատճառների մասին «Ընդհանուր տեղեկություններ» բաժնում):

Հակառակ պատկերն է գրանցվել վիդեո (մեդիա) պորտալների մոտ` բացարձակ մեծամասնության այցելությունների քանակները փետրվարի նկատմամբ նվազել են: Պատճառները կարող են տարբեր լինել: Այստեղ ակնհայտ է կապը հեռուստատեսության հետ` որևէ հայտնի նախագծի կամ սերիալի ավարտը (ժամանակավոր դադարեցումը) կարող է զգալիորեն ազդել նմանատիպ նախագծերի այցելությունների քանակի վրա:

Ամսվա առաջընթաց - Rate.am` այցելությունների քանակը` 104 397 (+60 092), +28 հորիզոնական, և Kuku.am` այցելությունների քանակը` 38 836 (նորեկ), միանգամից հայտնվել է 50-րդ հորիզոնականում:

Տեխնիկական տվյալներ

Մարտ ամսվա տվյալների համաձայն «Circle.am»-ում գրանցված կայքերի 77%-ի հոսթինգը գտնվում է Հայաստանից դուրս: Փետրվարի տվյալների համեմատ Հայաստանում տեղակայված հոսթինգների ցուցանիշը նվազել է 1 տոկոսային կետով: Սա հիմնականում պայմանավորված է «Circle.am»-ում գրանցված նոր կայքերով և, մասնավորապես, «նորեկների» մեջ բլոգների մեծ քանակությամբ (հիմնականում livejournal.com), որոնք, իհարկե, նժարը թեքում են դեպի արտասահման:

Դոմենների բաշխվածության ցուցակում փետրվարի համեմատ .am դոմենների ծավալը նույնպես նվազել է 1 տոկոսային կետով և կազմել 52%, ինչն, ինչպես և հոսթինգի դեպքում, հիմնականում պայմանավորված է «Circle.am»-ում գրանցված նոր կայքերով` մասնավորապես նրանց մեջ բլոգների առատությամբ: Այս ամենի հետևանքով, բնականաբար, աճել է .com դոմենների ցուցանիշը` շուրջ 1%-ով, և կազմել 28%: Նշենք, որ .ru դոմենների ծավալը կրկին կազմել է 8%, իսկ այլ դոմեն տիրույթներին բաժին է ընկնում 12%-ը:

Google «PageRank»-երի թարմացում

Ինտերնետի համաշխարհային առաջատար Google ընկերությունը PageRank-ի միջոցով ցուցադրում է տվյալ ինտերնետային ռեսուրսի կարևորությունը: PageRank-ը հաշվարկվում է Google-ի կողմից մշակված հատուկ բանաձևով` 10 բալային համակարգով: 8-ից բարձր` «Էլիտա», 6-7` «Միջինից բարձր կամ կարևոր», 3-5` «Միջին նշանակություն ունեցող», 0-2` «Միջինից ցածր կամ սկսնակներ»: Google-ի կողմից PageRank-երի վերջին թարմացումը կատարվել է ապրիլի սկզբին:

«Circle.am»-ի կայքերի PageRank-երը մինչ թարմացումը և թարմացումից հետո.

«Էլիտա» - 8 PageRank - մինչ թարմացումը` 0,2% (www.spyur.am, www.coe.am), թարմացումից հետո` 0,1% (www.coe.am):
«Կարևոր» - 7 PageRank - մինչ թարմացումը` 1,2%, թարմացումից հետո 0,9%: 6 PageRank - մինչ թարմացումը` 7%, թարմացումից հետո 7,7%: Ընդհանուրը - մինչ թարմացումը` 8,2%, թարմացումից հետո 8,6%:
«Միջին» - 5 PageRank - մինչ թարմացումը` 53%, թարմացումից հետո 46%: 4 PageRank - մինչ թարմացումը` 12%, թարմացումից հետո 25,8%: 3 PageRank - մինչ թարմացումը` 7,4%, թարմացումից հետո 8%: Ընդհանուրը - մինչ թարմացումը` 72,4%, թարմացումից հետո 79,9%:
«Ցածր» - 2 PageRank - մինչ թարմացումը` 1,8%, թարմացումից հետո 1,6%: 1 PageRank - մինչ թարմացումը` 1,2%, թարմացումից հետո 0,2%: 0 PageRank - մինչ թարմացումը` 16,2%, թարմացումից հետո 9,6%: Ընդհանուրը - մինչ թարմացումը` 19,2%, թարմացումից հետո 11,4%:

Բարձր PageRank-ով կայքերի թիվը չի փոխվել, իսկ միջին PageRank ունեցող կայքերի թիվը ցածր PageRank ունեցող կայքերի թվի հաշվին աճել է:

Webdesign ստուդիաներ


Հայկական առաջատար 100 կայքերի մարտ ամսվա ցուցակում առավել քանակի նախագծերով ներկայացված Webdesign ընկերությունների եռյակը 7-ական նախագծերով գլխավորում են «Sitemax» և «Smart Systems» ընկերությունները: Փետրվարի համեմատ Top 100 կայքերի ցուցակում երկու առաջատարների կողմից ներկայացված կայքերի թիվը նվազել է մեկական կայքով` դուրս են մղվել voice.am և taxinfo.am կայքերը: Երրորդ տեղում է «Helix» ընկերությունը` 3 նախագիծ:

ԳՈՎԱԶԴԸ ՀԱՅԿԱԿԱՆ ԻՆՏԵՐՆԵՏՈՒՄ

Ինչպես և փետրվարին, մարտ ամսվա ընթացքում ինտերնետային գովազդի Հայաստանի շուկան գնահատելու համար ուսումնասիրվել է մոտ 400 առաջատար կայք: Գովազդատու ընկերությունների վարկանիշային աղյուսակը կազմելիս հաշվի են առնվել վերոնշյալ կայքերում տեղադրված բաններների քանակը, չափը և տեղը, ինչպես նաև այն կայքերի փոխկապակցվածությունը, որոնցում տեղադրված են նույն գովազդները: Այս անգամ առաջատար գովազդատու ընկերություններից բացի անդրադարձ է կատարվել նաև այն գովազդային հարթակներին, որոնք օգտագործվում են հայկական կայքերի կողմից:

Հայկական ինտերնետի առաջատար գովազդատու ընկերություններ


Ընկերությունների ցուցակն, ինչպես և փետրվար ամսին, գլխավորում են Հայաստանի 3 բջջային օպերատորները` Վիվասել-ՄՏՍ, Օրանժ Արմենիա, Beeline հերթականությամբ: Վիվասել-ՄՏՍ-ը կրկին առաջինն է: Իհարկե դժվար է թերագնահատել առաջատար բջջային օպերատորի դերը Հայաստանի ինտերնետային գովազդի շուկայի զարգացման գործում: Տարիներ առաջ Վիվասել-ՄՏՍ-ը հանդիսացավ առաջին խոշոր ընկերությունը, որը սկսեց մեծ ուշադրություն դարձնել ինտերնետային գովազդին և մինչ այժմ հաջողությամբ պահպանում է առաջատարի իր դիրքերը:

Բջջային եռյակին հետևում են բանկերը, որոնց մեջ առաջատար է Ամերիաբանկը: Ակտիվ են նաև Հայէկոնոմբանկը, Կոնվերս, Էյչ-Էս-Բի-Սի Հայաստան և ՎՏԲ Հայաստան բանկերը: Համակարգիչների վաճառքով զբաղվող ընկերություններից ամենաակտիվը iPhone.am-ն է: Գովազդվում են նաև «Ֆայն» և «LED» համակարգչային խանութները:

Ինչ վերաբերում է հայկական կայքերում արտասահմանյան ընկերությունների կամ նախագծերի գովազդներին, ապա բավական ակտիվորեն գովազդվում են բորսայական գործառնությունների «Alpari» ինտերնետային հարթակը, «Nokia Ovi» բջջային ծրագրերի պորտալը և «Grzoo.de» ինտերնետային խանութը: Հանդիպում են նաև Ճապոնական մեքենաների վաճառով զբաղվող զանազան աճուրդ-կայքերի գովազդներ:

Հատկանշական է, որ հայկական ինտերնետային նախագծերի մեջ հայաստանյան ընկերությունների գովազդների ներգրավման ծավալներով լրատվական կայքերի բացարձակ առավելությունը պահպանվում է:

Կցանկանայինք նաև խոսել Odnoklassniki.ru սոցիալական ցանցի մասին: Իհարկե, սույն սոցիալական ցանցը հայկական նախագիծ չէ, սակայն Հայաստանի համար առանձնացված գովազդային մեխանիզմի առկայությունը Odnoklassniki.ru-ն դարձնում է հայկական գովազդների տեղադրման առաջատար հարթակ: Սույն սոցիալական ցանցի միջոցով գովազդվող հայկական ընկերությունների թիվն առնվազն մի քանի անգամ գերազանցում է ամենահաջող հայկական կայքերի արձանագրած ցուցանիշները:

Ապրիլի սկզբից «Circle.am»-ը սկսել է ցուցադրել կայքերի այցելությունների Հայաստան/արտասահման հարաբերակցությունը: Հայաստանյան այցելությունների հրապարակումը կարող է օգտակար լինել նաև այն գովազդատու ընկերությունների համար, որոնք հիմնականում հետաքրքրված կլինեն հայաստանյան այցելություններով:

Գովազդային հարթակներ

Ինչպես ամբողջ աշխարհում, այնպես և հայկական ինտերնետում «Google Adsense» գովազդային հարթակը մնում է կայքերի գումար վաստակելու ամենատարածված միջոցը: «Google Adsense»-ի միջոցով գումարներ են աշխատում հիմնականում արտասահմանյան այցելուների մեծ քանակ ունեցող հայկական կայքերը:

Հայերեն պարունակությամբ և հայաստանյան այցելուներին նպատակաուղղված կայքերը «Google Adsense»-ում դեռևս չեն կարող ակնկալել մեծ շահույթներ: Սա պայմանավորված է այն հանգամանքով, որ հայաստանյան այցելություններով, նաև հայերեն գովազդով հետաքրքրված գովազդատու ընկերությունների քանակը դեռևս այդքան շատ չէ, որ առաջանա մրցակցություն, ինչի հետևանքով և կաճի «Google Adsense»-ի կողմից կայքերին վճարվող գումարների չափը:
Հարկ է նշել, որ բազմալեզու կայքերը, որոնց անգլերեն, ռուսերեն և այլ լեզուներով տարբերակները պահանջված են արտերկրում, կարող են «Google Adsense»-ի միջոցով զգալի եկամուտներ ակնկալել: Խոսքը բազմակողմ գովազդային քաղաքականության մասին է, երբ կայքի տարբերակներում օգտագործվում են գովազդային տարբեր գործիքներ: Եթե հաշվի առնենք, որ ինտերնետային գովազդի հայաստանյան շուկայի հիմնական գովազդատուները մեծամասամբ որպես թիրախ են ընտրում հայաստանյան այցելուներին, իսկ «Google Adsense»-ի օգտագործումը հայալեզու բովանդակությամբ էջերում մեծ օգուտներ չի խոստանում, ապա նշված մեխանիզմի կիրառումը կարող է հավելյալ օգուտներ բերել ինտերնետային նախագծերին:

«Google Adsense»-ի միջոցով գումարներ ստանալու գործընթացը Հայաստանի քաղաքացիների համար մնում է բավական բարդ (չեկերի ստացում` միջինը` երկու շաբաթ/ մեկ ամիս, չեկերի կանխիկացում` մոտ 15 000 դրամ և մեկ ամիս): Իհարկե, կարելի է հնարավորության դեպքում գումարները միջնորդավորված կերպով արագ ստանալ ԱՄՆ-ում, սակայն այդ դեպքում էլ «Google Adsense»-ով աշխատած գումարները հարկվում են մոտ 30%-ով: Այս պահի դրությամբ գումարները ստանալու (միջնորդավորված) ամենադյուրին տարբերակը Ռուսաստանն է, որտեղ գումարը կարելի է ստանալ հաշված օրերի ընթացքում և առանց հարկման:

Հայաստանյան այցելություններին միտված կայքերի համար «Google Adsense»-ի այլընտրանք կարող է հանդիսնանալ «AdBook» հայկական գովազդային հարթակը, որը բավական հաջող գործում է, ինչի հետևանքով «AdBook» հարթակի միջոցով գովազդներ ներգրավող կայքերի թիվը գնալով աճում է:

Զեկույցի հետագա զարգացման և կատարելագործման համար պատրաստ ենք համագործակցել բոլոր շահագրգիռ կողմերի հետ: Հարցեր կամ առաջարկներ ունենալու դեպքում խնդրում ենք գրել report@b24.am էլ. փոստի հասցեին: Զեկույցի պատրաստման աշխատանքներին աջակցելու համար շնորհակալություն ենք հայտնում Էդուարդ Այվազյանին:

Circle.am-ի մասին - Հայկական ինտերնետի առաջատար վարկանիշային համակարգ: Circle.am-ում են գրանցված հայկական կայքերի 30-35%,  սակայն եթե հաշվի առնենք այն հանգամանքը, որ համակարգում գրանցված են հայկական ինտերենտի առաջատար կայքերի բացարձակ մեծամասնությունը, ապա ստացվում է, որ  Circle.am համակարգի միջոցով հաշվարկվում է հայկական կայքերի այցելությունների 75-85%-ը:

«B24.am»-ի (Բիզնես 24) մասին - Ֆինանսատնտեսական լրատվության առաջատար էլեկտրոնային նախագիծ: «Բիզնես 24»-ի շրջանակներում լայն կերպով լուսաբանվում են Հայաստանի և աշխարհի ֆինանսական ու բանկային, հանքարդյունաբերական ու գյուղատնտեսության, հարկային ու մաքսային, հեռահաղորդակցության ու բարձր տեխնոլոգիաների, ավտոմեքենաշինության և այլ ոլորտներ:


** Hayland.am-ից էջերը հեռացնելու դեպքում օգտագործողի հաշվի username/password-ը համակարգից հեռացվում են մեկ ամսվա ընթացքում:

Vivacell-MTS - Անվտանգ ինտերնետ Ձեր երեխաների համար:
Ամրակցված ինտերնետի բաժանորդներ
Q2 2017 / Q2 2016-ի համեմատ
1. Beeline 142,379 / -228
2. Ucom 92,402 / +12,549
3. Rostelecom 42,210 / +6,391
4. Other* 10,000 / +0
- Total 286,991 / +18,712
Մասնաբաժիններ (%)
1. Beeline 49.61% / -3.55
2. Ucom 32.20% / +2.43
3. Rostelecom 14.71% / +1.36
4. Other* 3.48% / -0.24
Շարժական ինտերնետի բաժանորդներ
Q2 2017 / Q2 2016-ի համեմատ
1. Vivacell-MTS 1,355,949 / +97,343
2. Beeline 449,861 / +69,322
3. Ucom 399,427 / +13,631
- Total 2,205,237 / +180,296
Մասնաբաժիններ (%)
1. Vivacell-MTS 61.49% / -0.67
2. Beeline 20.40% / +1.61
3. Ucom 18.11 / -0.94
Շարժական ինտերնետի բաժանորդներ. Միայն հեռախոսով օգտվողներ
Q2 2017 / Q2 2016-ի համեմատ
1. Vivacell-MTS 1,283,151 / +92,150
2. Beeline 387,630 / +49,735
3. Ucom 270,315 / +5,342
- Total 1,941,096 / +147,227
Մասնաբաժիններ (%)
1. Vivacell-MTS 66.10% / -0.29
2. Beeline 19.97% / +1.13
3. Ucom 13.93% / -0.85
Շարժական ինտերնետի բաժանորդներ. Բացառությամբ հեռախոսով օգտվողների
Q2 2017 / Q2 2016-ի համեմատ
1. Ucom 129,112 / +8,289
2. Vivacell-MTS 72,798 / +5,193
3. Beeline 62,231 / +19,587
4. Total 264,141 / +33,069
Մասնաբաժիններ (%)
1. Ucom 48.88% / -3.41
2. Vivacell-MTS 27.56% / -1.70
3. Beeline 23.56% / +5.10
Բաժանորդների թիվ. Բացառությամբ հեռախոսով օգտվող շարժական բաժանորդների
Q2 2017 / Q2 2016-ի համեմատ
1. Ucom 221,514 / +20,838
2. Beeline 204,610 / +19,359
3. Vivacell-MTS 72,798 / +5,193
4. Rostelecom 42,210 / +6,391
5. Other* 10,000 / +0
6. Total 551,132 / +6,932
Մասնաբաժիններ (%)
1. Ucom 40.19% / +0.43
2. Beeline 37.12% / +0.41
3. Vivacell-MTS 13.21% / -0.19
4. Rostelecom 7.66% / +0.56
5. Other* (1.8%) 1.8% / -0.2
Բաժանորդների ակտիվություն. Ամրակցված ինտերնետ
Q2 2017 / Q2 2016-ի համեմատ
1. Beeline 46.57% / -0.2
2. Ucom 31.02% / -0.85
3. Rostelecom 18.91% / +1.05
4. Other (2%) 3.5%
MOaU, MbOU (mb)
1. Rostelecom 79,674 / +4,998
2. Ucom 59,695 / -93
3. Beeline 58,174 / +9,020
Բաժանորդների ակտիվություն. Շարժական ինտերնետ՝ բացառությամբ հեռախոսով օգտվողների
Q2 2017 / Q2 2016-ի համեմատ
1. Ucom 60.61% / +1.60
2. Vivacell-MTS 27.47% / -1.85
3. Beeline 11.92% / +0.25
MOaU, MbOU (mb)
1. Ucom 18,826 / +1,827
2. Vivacell-MTS 15,132 / +40
3. Beeline 7,685 / -1,842
Հասույթ. Ամրակցված ինտերնետ
Q2 2017 / Q2 2016-ի համեմատ (հազ. դր.)
1. Ucom 1,987,356 / +156,706
2. Beeline 1,581,711 / -186,009
3. Rostelecom 1,036,253 / +84,344
4. Other* 167,032 / +1,995
- Total 4,772,352 / +57,036
- Մասնաբաժիններ (%)
1. Ucom 41.64% / +2.82
2. Beeline 33.14% / -4.35
3. Rostelecom 21.71% / +1.53
Հասույթ. Շարժական ինտերնետ
Q2 2017 / Q2 2016-ի համեմատ (հազ. դր.)
1. Vivacell-MTS 3,581,995 / +877,695
2. Ucom 1,434,031 / +28,011
3. Beeline 995,539 / +269,526
- Total 6,011,565 / +1,175,232
Մասնաբաժիններ (%)
1. Vivacell-MTS 59.59% / +3.67
2. Ucom 20.40% / -5.22
3. Beeline 16.56 / +1.55
Հասույթ. Շարժական ինտերնետ՝ միայն հեռախոսով օգտվողներ
Q2 2017 / Q2 2016-ի համեմատ
1. Vivacell-MTS 3,022,328 / +845,713
2. Beeline 789,180 / +218,563
3. Ucom 402,225 / +23,538
- Total 4,213,733 / +87,418
- Մասնաբաժիններ (%)
1. Vivacell-MTS 71.73% / +2.09
2. Beeline 18.73% / +0.47
3. Ucom 9.55% / -2.57
Հասույթ. Շարժական ինտերնետ՝ բացառությամբ հեռախոսով օգտվողների
Q2 2017 / Q2 2016-ի համեմատ (հազ. դր.)
1. Ucom 1,031,806 / +4,473.00
2. Vivacell-MTS 559,667 / +31,982
3. Beeline 206,359 / +50,963
4. Total 1,797,832 / +87,418
Մասնաբաժիններ (%)
1. Ucom 57.39% / -2.67
2. Vivacell-MTS 31.13% / +0.28
3. Beeline 11.48% / +2.39
(*) մոտավոր գնահատական