«Հայաստանի էլեկտրական ցանցերը» համաձայն չէ ՏՄՊՊՀ-ի որոշման հետ
ՀՀ Տնտեսական պաշտպանության պետական հանձնաժողովը մայիսի 16-ին տուգանել է Հայաստանի էլեկտրական ցանցեր ՓԲ ընկերությանը 20 մլն դրամով: Վարույթի, ինչպես նաև դրան հետևող տուգանքի պատճառ է դարձել Երևանի Ծիծեռնակաբերդի խճուղի 1/3 շենքի մի քանի բնակիչների բողոքը, որոնք դիմել էին հանձնաժողով առ այն, որ ՀԷՑ-ի գործողությունների պատճառով չեն կարողանում տեղափոխվել իրենց բնակարաններ, քանի որ այնտեղ էլեկտրաէներգիա չկա:
ՀԷՑ-ը որոշ ժամանակ առաջ մանրամասն ներկայացրել է ընկերության դիրոքորոշումը ՏՄՊՊՀ-ին:
Նոր կամ վերակառուցվող սպառողների կայանքների միացման տեխնիկական պայմանները բաշխման ցանցերին առաջադրում է բաշխման գործունեության լիցենզիա ունեցող անձը, իսկ լրացուցիչ պայմանները` այն անձը, որի տեղակայանքներին միացվում է նոր կամ վերակառուցվող անձի կայանքները: Սպառողների բոլոր միացումները, ներառյալ` անհրաժեշտ նոր շինարարությունը կամ էներգատեղակայանքների վերազինումը, կատարվում են մատակարարման և օգտագործման կանոնների համաձայն («Էներգետիկայի մասին» ՀՀ օրենք, մ. 1, հ. 51),
Բազմաբնակարան շենքերի սպառման համակարգերը էլեկտրական ցանցին միացման համար դիմում ներկայացնում, մատակարարի հետ միացման պայմանագիր կնքում և միացման վճարները վճարում է կառուցապատողը (ՀՀ հանրային ծառայությունները կարգավորող հանձնաժողովի կողմից 27.12.2006թ. № 358-Ն որոշմամբ հաստատված էլեկտրական էներգիայի մատակարարման և օգտագործման կանոնների (այսուհետ՝ «ԷՄՕԿ») կ. 13.1),
Նախանշված իրավակարգավորումները, ինչպես նաև «Տնտեսական մրցակցության պաշտպանության մասին» ՀՀ օրենքի 7-րդ հոդվածի 2-րդ մասը հաշվի առնելով` գտնում ենք, որ Մատակարարի կողմից թույլ չի տրվել գերիշխող դիրքի չարաշահում, ավելին՝ Մատակարարը դիմողների հետ հարաբերություններում գործել է բացառապես սահմանված օրենսդրական պահանջների շրջանակում և զրկված է եղել Դիմողների հետ նոր սպառողի կամ սպառողի վերակառուցվող սպառման համակարգը էլեկտրական ցանցին միացնելու պայմանագիր կնքելու իրավական հնարավորությունից:
Տվյալ դեպքում միացման պայմանագրի կողմ կարող է հանդիսանալ միայն կառուցապատողը և անհիմն է Դիմողների (4 դիմող) այն փաստարկը, թե ՀԷՑ-ի կողմից կատարվել են գործողություններ, որոնք կարող են որակվել որպես մենաշնորհ (գերիշխող) դիրքի չարաշահման:
Ավելին, ընկերությունը, իր և Դիմողների իրավահարաբերությունները կարգավորելու նկատառումներից ելնելով, նախապես ստանալով Դիմողների գրավոր համաձայնությունը՝ 26.03.2014թ. դիմել է ՀՀ հանրային ծառայությունները կարգավորող հանձնաժողով՝ բազմաբնակարան շենքի տեխնոլոգիական միացման աշխատանքների իրականացման վերաբերյալ անհատական որոշում կայացնելու խնդրանքով: ՀԾԿՀ 09.04.2014թ. թիվ 79Ա որոշումը նախատեսել է բոլոր անհրաժեշտ քայլերն ու գործողությունները, այդ թվում նաև այն, որ բազմաբնակարան շենքի սպառման համակարգի էլեկտրական ցանցին միացման անհատական դիմումները ներկայացվում են սպառման համակարգի ընդհանուր օգտագործման էլեկտրական սարքավորումների՝ էլեկտրական ցանցին միացման վճարն ամբողջությամբ վճարելուց հետո: Սակայն, ի վերջո, սպառողները հրաժարվեցին ընկերության հետ պայմանագիր կնքելուց:
Սա միակ դեպքը չէ, երբ ընկերությունը մի շարք խնդիրներ է ունենում նորակառույց շենքի կառուցապատողի բացակայության պատճառով, և հարցեր են առաջանում խաբված գնորդների հետ: Նմանատիպ վիճակ է ստեղծվել նաև Երևանի Անտառային, Չաուշի, Այգեկցու փողոցներում տեղակայված շենքերի միացման հետ կապված: Այնուամենայնիվ, ընկերությունը միշտ էլ ելքեր է փնտրել իրավիճակից դուրս գալու և սպառողներին էլեկտրաէներգիայով ապահովելու համար: Բոլոր գործընթացներն իրականացվել են ՀԾԿՀ-ի հետ համաձայնեցնելուց հետո: Այս առումով ՀԷՑ-ի համար անհասկանալի է նաև վերը նշված երկու պետական կառույցների միջև օրենսդրությամբ սահմանված իրավասությունների տարանջատման սահմանը, որն էլ Ընկերությունը պատրաստվում է հստակեցնել մոտ ժամանակներս: