Տնտեսական

USD BUY - 390.00+0.00 USD SELL - 395.00-2.00
EUR BUY - 409.00+0.00 EUR SELL - 416.00-2.00
OIL:  BRENT - 73.39-0.29 WTI - 70.01-0.38
COMEX:  GOLD - 2710.10-1.39 SILVER - 31.43-4.61
COMEX:  PLATINUM - 939.60-1.62
LME:  ALUMINIUM - 2599.50-0.06 COPPER - 9091.50-1.09
LME:  NICKEL - 16168.00+1.95 TIN - 29534.00-1.41
LME:  LEAD - 2005.50-1.84 ZINC - 3075.00-1.62
FOREX:  USD/JPY - 153.01+0.47 EUR/GBP - 1.0459-0.45
FOREX:  EUR/USD - 1.0459-0.45 GBP/USD - 1.2657-0.85
STOCKS RUS:  RTSI - 915.60+0.00
STOCKS US: DOW JONES - 43914.12-0.53 NASDAQ - 19902.84-0.66
STOCKS US: S&P 500 - 6051.25-0.54
STOCKS JAPAN:  NIKKEI - 39470.44-0.95 TOPIX - 2746.56-0.95
STOCKS CHINA:  HANG SENG - 19971.24-2.09 SSEC - 3391.88-2.01
STOCKS EUR:  FTSE100 - 8311.76+0.12 CAC40 - 7420.94-0.03
STOCKS EUR:  DAX - 20426.27+0.13
13/12/2024  CBA:  USD - 394.01-0.30 GBP - 498.30-4.13
13/12/2024  CBA:  EURO - 413.24-0.63
13/12/2024  CBA:  GOLD - 34004.58-293.38 SILVER - 403.85+1.98
Պարտիզանական մարքեթինգ
11/09/2015 22:18
Կիսվել

Պարտիզանական մարքեթինգ

Քանի որ ավանդական գովազդային խողովակներով գովազդի տարածումը գնալով ավելի մեծ ծավալների է հասնում, ապա հասարակության մոտ ավանդական գովազդի նկատմամբ «գովազդային կուրություն» է առաջանում, այսինքն` գովազդը տեսնում են, բայց ուշադրություն չեն դարձնում, չեն նկատում: Նման իրավիճակում կարող է օգնել պարտիզանական մարքեթինգը:

Պարտիզանական մարքեթինգը (guerrilla marketing) փոքր բյուջեով կամ առանց բյուջե մարքեթինգային գործողություններն են, որոնք մեծացնում են վաճառքները: Քանի որ պարտիզանական մարքեթինգի գլխավոր խնդիրը փոքր գումարով մեծ աղմուկ բարձրացնելն է, այդ պատճառով պարտիզանական մարքեթինգը նաև անվանում են փոքր բյուջեով մարքեթինգ:

Պարտիզանական մարքեթինգ եզրի հեղինակն ամերիկացի գովազդի մասնագետ Ջեյ Լևինսոնն է (Jay Levinson):  

Պարտիզանական մարքեթինգի գործունեության հիմնական առանձնահատկությունը ոչ ավանդական գովազդային խողովակներով հաղորդագրության տարածումն է: Օրինակ` ծաղկի սրահի հեռախոսահամարները եթե գրենք քաղցրավենիք, թխվածք  արտադրող ընկերության ապրանքի տուփի վրա, ապա մի կողմից գովազդը մատչելի կլինի, մյուս կողմից թխվածք գնող հաճախորդին կհուշենք, որ հյուր գնալիս թխվածքի հետ կարելի է նաև ծաղիկ գնել:

Պարտիզանական մարքեթինգ

Պարտիզանական մարքեթինգի մյուս առանձնահատկությունը արդյունքի արագությունն է: Եթե մարքեթինգի այլ գործիքները կարող են իրենց թույլ տալ, որ արդյունքն անմիջապես չլինի, ապա պարտիզանական մարքեթինգի դեպքում այդպես չէ, այս դեպքում արդյունքն արագ է լինում:

Պարտիզանական մարքեթինգի հիմնական երեք բնութագրիչներն են՝ յուրահատկությունը, մատչելիությունը և ավանդական գովազդներից տարբերվելը:

Պարտիզանական մարքեթինգի տեսակները մի քանիսն են, որոնց մասին կխոսենք ստորև.

Վիրուսային մարքեթինգ

Վիրուսային մարքեթինգն այնպիսի ակցիաների կազմակերպումն է, որոնք տարածվում ու կրկնվում են բազմաթիվ մարդկանց կողմից: Վիրուսային մարքեթինգի թարմ օրինակ է «Ice Bucket Challenge», որի ժամանակ մասնակիցներն իրենց վրա սառը ջուր են լցնում և մարտահրավեր են նետում այլ անձանց: Մարտահրավեր նետողը պետք է սկրելոզ հիվանդության դրսևորումներից մեկի թեմայով հետազոտություն իրականացնող ALS Association ֆոնդին 10 դոլար փոխանցեր, իսկ ով չի ընդունում մարտահրավերը` 100: Ակցիայի արդյունքում վերոնշյալ հիմնադրամը հավաքեց 100 000 000 դոլար: Ակցիային մասնակցեցին հազարավոր մարդիկ, այդ թվում՝ շատ հայտնիներ ինչպես ողջ աշխարհից, այնպես էլ  Հայաստանից:

Շրջակա միջավայրի մարքեթինգ (Ambient Marketing)

Այս դեպքում գովազդային նյութը տարածվում է շրջակա միջավայրի իրերի միջոցով:

Օրինակ, ստերև նկարում բարբիքյու պատվիրելու առաջարկ է գովազդվում, որը հարմարեցվել է շրջակա միջավայրին, ինչի արդյունքում ստացվել է շատ մատչելի և տպավորիչ:

 Պարտիզանական մարքեթինգ

Թաքնված մարքեթինգ (Undercover Marketing)

Թաքնված մարքեթինգի դեպքում լսարանին ներգրավվում են քննարկումների, խոսակցությունների` նպատակ ունենալով ներկայացնել պրոդուկտը: Այս պարագայում քննարկումների մասնակիցը չպետք է հասկանա, որ մասնակցում է կոմերցիոն պրոյեկտի: Նման քննարկումները կարող են լինել ինչպես օնլայն, այնպես էլ օֆլայն հարթակներում:

Օրինակ, 2002 թվականին Sony Ericson ընկերությունը, խնդիր ունենալով ներկայացնել իր նոր հեռախոսը, մոտ 60 դերասանի է վարձում, ովքեր փողոցում մոտենում են տարբեր մարդկանց և խնդրում են նոր հեռախոսով նկարել իրենց:

Թաքնված մարքեթինգի օրինակներ կան նաև Հայաստանում: Հայկական կոնյակի վարկանիշը բարձրացնելու համար ժամանակին Շուստովը ևս թաքնված մարքեթինգի մեթոդներով է գործել: Մասնավերապես, Շուստովը եվրոպական տարբեր երկրներում նա հայ ուսանողների է վարձել, նրանց տվել է թանկարժեք հագուստ և աքսեսուարներ և ուղարկել բարձրակարգ ռեստորաններ: Ուսանողներն այնտեղ պատվիրում են թանկարժեք ուտեստներ և բացառապես հայկական կոնյակ: Չգտնելով իրենց նախընտրած խմիչքը ուսանողները լքում էին ռեստորանը: Դրանից հետո ռեստորանների տերերը սկսեցին պատվիրել հայկական կոնյակ և քանի որ որակն իսկապես բարձր էր, ապա արդյունքում իրենց մենյուներում ֆրանսիականի կողքին ավելացնել նաև հայկական կոնյակները:

Պարտիզանական մարքեթինգը համացանցում

Համացանցում պարտիզանական մարքեթինգն արդյունավետ օգտագործելու համար անհրաժեշտ է մատչելի բովանդակություն ստեղծել, որը վիրուսային տարածման պոտենցիալ ունի: Սոցիալական ցանցերում միշտ առկա են ինչ-որ զվարճալի, հետաքրքիր, կրթական, փաստավավերագրական տեսանյութեր, որոնք տարածում են մեծ թվով սոցիալական ցանցերի օգտատերեր: Այս դեպքում նմանատիպ տեսանյութերի ու նկարների օգտագործելով անհրաժեշտ է տարածել վաճառվող ապրանքի մասին տեղեկատվությունը:

Համացանցում պարտիզանական մարքեթինգի գործիքներից է նաև ապրանքի առաջխաղացման համար լրատվական թրենդների օգտագործումը:

Ընդհանրացնելով կարելի է ասել, որ այն բոլոր մարքեթինգային տեխնոլոգիաները, որոնք մատչելի են և կրեատիվ և ավելացնում են վաճառքները` կարող են դասվել պարտիզանական մարքեթինգի շարքին: 

Վահրամ Միրաքյան

Ձեր հարցերը և մեկնաբանությունները կարող եք գրել ստորև կամ դրանք ուղարկել vmiraqyan@gmail.com էլ.փոստի հասցեով:

13/12/2024
դրամ
Դոլար (USD)
394.01
-0.30
Եվրո (EUR)
413.24
-0.63
Ռուբլի (RUR)
3.83
+0.02
Լարի (GEL)
139.72
+0.88
34004.58
-293.38
Արծաթ
403.85
+1.98