Տնտեսական

USD BUY - 387.50+0.00 USD SELL - 391.00+0.00
EUR BUY - 436.00+0.00 EUR SELL - 443.00+0.00
OIL:  BRENT - 61.15+2.19 WTI - 58.00+2.17
COMEX:  GOLD - 3368.70+1.43 SILVER - 33.61+2.63
COMEX:  PLATINUM - 973.90+1.51
LME:  ALUMINIUM - 2431.50+0.64 COPPER - 9365.50+1.73
LME:  NICKEL - 15480.00+1.49 TIN - 30698.00+3.05
LME:  LEAD - 1934.50-0.87 ZINC - 2607.50+1.16
FOREX:  USD/JPY - 143.77-0.21 EUR/GBP - 1.1317+0.14
FOREX:  EUR/USD - 1.1317+0.14 GBP/USD - 1.3296+0.19
STOCKS RUS:  RTSI - 1132.49-1.07
STOCKS US: DOW JONES - 41218.83-0.24 NASDAQ - 17844.24-0.74
STOCKS US: S&P 500 - 5650.38-0.64
STOCKS JAPAN:  NIKKEI - 36830.69+0.00 TOPIX - 2687.78+0.00
STOCKS CHINA:  HANG SENG - 22662.71+0.70 SSEC - 3316.11+1.13
STOCKS EUR:  FTSE100 - 8598.51+0.03 CAC40 - 7689.06-1.05
STOCKS EUR:  DAX - 23006.33-0.35
06/05/2025  CBA:  USD - 389.46+0.00 GBP - 519.97+1.56
06/05/2025  CBA:  EURO - 440.99-0.85
06/05/2025  CBA:  GOLD - 40691.00+0.00 SILVER - 405.26+0.00
Կառավարության ծրագիր. Գործարար միջավայր՝ ներքին շուկաների ազատություն, արդար մրցակցություն
06/02/2019 16:04
Կիսվել

Կառավարության ծրագիր. Գործարար միջավայր՝ ներքին շուկաների ազատություն, արդար մրցակցություն

Հայաստանում ոչ մի գործոն չի կարող փոխհատուցել արդարության և մրցակցու-թյան պա¬կասը, ինչը շատ հստակ ապացուցվել է անցած տասնամյակներին երկրի զար-գացման իրողություններով։ Արդար մրցակցության  երաշխավորումը պետք է ամրագրվի և համընդհանուր ընկալվի որպես տնտեսական զարգացման անվիճարկելի հենասյուն:

Տնտեսության էական աճի ապահովման կարևորագույն գրավական է տնտեսական մրցակցությունը և արհեստական մենաշնորհների բացառումը։ Ըստ այդմ, Կառավարությունն ապահովելու է տնտեսական մրցակցության պաշտպանությունը՝ կարգավորիչ արդյունավետ մեխանիզմների գործարկման միջոցով:

Կարգավորող մեխանիզմներն ուղղված են լինելու շուկաներում կենտրո-նացվածության աստիճանի նվազեցմանը և մրցակցության ինտենսիվության բարձրացմանը։ Կառավարությունը հետևողական է լինելու ապրանքների և ծառայությունների շուկաներում նոր մասնակիցների մուտքը և առաջխաղացումը խրախուսելու հարցում։ Ապրանքների և ծառայությունների շուկաներում գործելու համար պետության կողմից սահմանված՝ ինստիտուցիոնալ կամ այլ տնտեսական (լիցենզավորման պահանջներ և այլն) արգելքները կամ սահմանափակումները կհասցվեն նվազագույնի և կորոշվեն բացառապես այնպիսի սահմաններում, որոնք ունեն կենսական կարևորություն։

Գործարար միջավայրի վրա պետական քաղաքականության ազդեցության գնահատումը կարևորվելու է ինչպես Հայաստանում քաղաքացիների ընկալումների, այնպես էլ միջազգային համեմատականների տեսանկյունից։ Այդ պատճառով, տնտեսական քաղաքականության որակի և գործարար միջավայրի վրա դրա ազդեցության գնահատականները դիտարկվելու են միջազգայնորեն ընդունված և ճանաչում ունեցող ընդհանրական ինդեքսների միջոցով։ Մասնավորապես, օգտագործվելու են Համաշխարհային տնտեսական ֆորումի Գլոբալ մրցունակության ինդեքսը և Ներառական զարգացման ինդեքսը, Համաշխարհային բանկի՝ «Գործարարությամբ զբաղվելը» զեկույցի գնահատումը և այլն։ Միաժամանակ, թիրախավորվելու են այն գործոնների բարելավման հարցերը, որոնք կարևորվում են նշված ընդհանրական ինդեքսների գնահատման մեթոդաբանությամբ։

Էլեկտրականության, գազի և ջրի օգտագործման թույլտվությունների ստացման հարցերին բիզնեսն առնչվում է հատկապես ընդլայնման շրջանում։ Համապատասխա¬նաբար, զարգացման ծրագրերի առաջխաղացումը մեծապես կախված է այն հանգամանքից, թե որքանով են կանխատեսելի և կառավարելի այն ռիսկերը, որոնք կապված են այդ ծառայություններից օգտվելու իրավունքների ստացման հետ։ Ենթակառուցվածքների հասանելիության սահմանափակումները չպետք է ստեղծեն այնպիսի իրավիճակ, երբ տնտեսավարողների միջև կարող են ստեղծել անհավասար մրցակցային պայմաններ։ Կարգավորումների հստակեցումը և դրանցով պահանջվող՝ ժամանակային և ֆինանսական ծախսերի առավելագույն կրճատումը պետք է լինի այս ուղղությամբ Կառավարության գերակայություններից մեկը։ 

Մեկ այլ կարևոր հարց է շինարարական թույլտվությունների ստացումը։ Արտա¬դրա¬կան կամ հասարակական նշանակության կառուցապատման առնչու¬թյամբ իրավունքների ստացումը Հայաստանում թեև ծախսատար չէ, սակայն ժամանակատար է և առնչվում է ընթակարգային զգալի անորոշությունների։ Պետական կառույցների կողմից Հայաստանի Հանրա¬պետության օրենսդրությամբ ամրագրված պարտավորու¬թյունների կատարման նկատմամբ ձևական մոտեցումները և արհեստական խոչընդոտների ստեղծումը երկար տարիների ընթացքում ձևավորել են այնպիսի իրավիճակ, որը սահմանված մեխանիզմները դարձրել է էապես անարդյունավետ։ Նշված ընթակարգերին առնչվող կազմակերպությունների և պետական կառույցների գործառույթների հստակեցումը լինելու է այս ուղղությամբ Կառավարության հիմնական թիրախներից մեկը։  

 Բիզնեսի զարգացման էական խոչընդոտ է, որ Հայաստանում անվճարու-նակության (սնանկացման) վարույթների ճնշող մեծամասնությունն ավարտվում է ձեռնարկությունների լուծարմամբ։ Ձախողված լինելու «վճիռը» մեծապես ճնշում է անհաջողություն կրած անձանց հետագա ձեռնարկատիրական նախաձեռնությունները, նրանց հանդեպ ստեղծում է անհանդուրժողականություն և կրճատում է գործարար ակտիվության ներուժը։ Կառավարությունը կարևորում է իրավիճակի շրջադարձային փոփոխու¬թյունը, խրախուսելու է այնպիսի օրենսդրական և ինստիտուցիոնալ փոփոխությունները, որոնց արդյունքում անվճարունակության վարույթներում հայտնված կազմակերպություններն ավելի հաճախ պետք է հասնեն ֆինանսական առողջացման և պահպանեն գործելու հետագա իրավունքը։

06/05/2025
դրամ
Դոլար (USD)
389.46
+0.00
Եվրո (EUR)
440.99
-0.85
Ռուբլի (RUR)
4.81
+0.01
Լարի (GEL)
141.93
+0.05
40691.00
+0.00
Արծաթ
405.26
+0.00