Ֆինանսական

USD BUY - 393.00+0.00 USD SELL - 396.00+0.00
EUR BUY - 403.00+0.00 EUR SELL - 412.00-1.00
OIL:  BRENT - 86.71+3.25 WTI - 80.40+1.76
COMEX:  GOLD - 1790.20+2.17 SILVER - 22.51+4.89
COMEX:  PLATINUM - 1052.30+3.47
LME:  ALUMINIUM - 2477.50+4.12 COPPER - 8239.00+2.51
LME:  NICKEL - 26987.00+0.47 TIN - 22921.00+0.58
LME:  LEAD - 2193.00+2.74 ZINC - 3037.50+3.51
FOREX:  USD/JPY - 136.85-1.29 EUR/GBP - 1.0427+0.74
FOREX:  EUR/USD - 1.0427+0.74 GBP/USD - 1.2087+0.88
STOCKS RUS:  RTSI - 1125.14-0.32
STOCKS US: DOW JONES - 34589.77+2.18 NASDAQ - 11468.00+4.41
STOCKS US: S&P 500 - 4080.11+3.09
STOCKS JAPAN:  NIKKEI - 27968.99-0.21 TOPIX - 1985.57-0.37
STOCKS CHINA:  HANG SENG - 18597.23+2.16 SSEC - 3151.34+0.05
STOCKS EUR:  FTSE100 - 7573.05+0.81 CAC40 - 6738.55+1.04
STOCKS EUR:  DAX - 14397.04+0.29
30/11/2022  CBA:  USD - 394.87-0.25 GBP - 473.61-0.97
30/11/2022  CBA:  EURO - 408.89-1.36
30/11/2022  CBA:  GOLD - 22251.16+64.03 SILVER - 271.24-1.57
engрус
Դեկտեմբեր, 2022
December 2022
M T W T F S S
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
Լույս հիմնադրամ. 2023-2025 թվականների միջնաժամկետ ծախսերի ծրագրում շարունակվում է ընդգծվել կառավարության չհիմնավորված լավատեսությունը
14/07/2022 17:26

Լույս հիմնադրամ. 2023-2025 թվականների միջնաժամկետ ծախսերի ծրագրում շարունակվում է ընդգծվել կառավարության չհիմնավորված լավատեսությունը

Լույս հիմնադրամը ուսումնասիրել է 2023-2025թթ. միջնաժամկետ ծախսերի ծրագրի և «Կառավարության պարտքի բեռի նվազեցման 2022-2026թթ. վերանայված ծրագրի» հիմքում դրված հիմնական մակրոտնտեսական կանխատեսումները և հարկաբյուջետային քաղաքականության հիմնական ուղղությունները: Այսպես.

2023-2025թթ. ՄԺԾԾ-ը հիմնված է ոչ թե մակրոտնտեսական կանխատեսումների, այլ թիրախների վրա, ինչը բավական ռիսկային է

ՄԺԾԾ-ի հիմքում դրված է կայուն 7% տնտեսական աճի սցենար, որն էականորեն բարձր է բոլոր անկախ կառույցների կանխատեսումներից։ Նման բարձր աճի թիրախավորումը պայմանավորված է կառավարության գործող ծրագրին համապատասխանությունն ապահովելու նպատակով։ Սակայն հաշվի առնելով, որ այդ սցենարի հետևանքով նախատեսվում են իրական հնարավորություններից ավելի բարձր հարկեր և ծախսեր, ապա ակնհայտ է, որ թիրախների չապահովման պարագայում ավել նախատեսված այդ ծախսերը կֆինանսավորվեն պարտքով՝ էապես մեծացնելով հարկաբյուջետային կայունության ռիսկերը։

Միջազգային ֆինանսական կազմակերպությունները «չեն կիսում» ՀՀ կառավարության լավատեսությունը

ԱՄՀ կողմից ՀՀ տնտեսական աճի կանխատեսումները 2022թ. համար բավական պահպանողական են: Այսպես, ռուս-ուկրաինական հակամարտությունով պայմանավորված վերանայումից հետո, ՀՀ համար կանխատեսվում է 1.5% տնտեսական աճ, իսկ 2023-2025թթ.-ին՝ 4-4.5%: Լավատեսական չի կարելի համարել նաև ՀԲ կանխատեսման հունիսյան վերանայումը, որով Հայաստանի՝ 2022 թ.-ի համար ապրիլ ամսին կանխատեսված (Ուկրաինայում ռազմական գործողությունների հավանական ազդեցությունը հաշվի առնելով) 1.2% տնտեսական աճի տեմպը բարձրացվեց մինչև 3.5%-ի, սակայն այն, միևնույն է, կրկնակի ցածր է մնում կառավարության նախանշած թիրախային 7%-ից։

Ներդրումների վերաբերյալ կանխատեսումները բավարար հիմնավորված չեն

ՄԺԾԾ-ում նշվում է, որ առաջիկա 3 տարիներին իրականացվելիք հարկաբյուջետային քաղաքականությունը, միտված լինելով 7% տնտեսական աճի ապահովմանը, ինչպես նաև պարտքի կայունության պահպանմանը, պետք է շեշտադրի պետական ներդրումների մասնաբաժնի էական մեծացումը և ծախսերի իրականացման արդյունավետության բարձրացումը։ Հաշվի առնելով վերջին տարիներին ներդրումների աճի դինամիկան՝ տարակուսանքի տեղիք է տալիս այն լավատեսությունը, որ այդ ցուցանիշն ապահովելու համար 2022-2025թթ. հիմնական միջոցներում ներդրումները պետք է տարեկան աճեն միջին հաշվով շուրջ 15%-ով, այն դեպքում, երբ 2018-2021թթ. դրանք աճել են միջին հաշվով ընդամենը 3.5%-ով (2020թ. անկումը հաշվի չառնելու պարագայում միջին աճը կազմում է 5.2%): Նույն մտահոգությունը տեղին է և՛ պետական, և՛ մասնավոր ներդրումների համար։

Հարկային եկամուտներ/ՀՆԱ ցուցանիշի շարունակական աճի ապահովման կանխատեսումը ՄԺԾԾում բավական հավակնոտ է և ռիսկային՝ հաշվի առնելով նշված ցուցանիշի բարելավման պատմական միտումները

Կառավարությունը նախատեսում է միջնաժամկետ հորիզոնում «հարկային վարչարարության արդյունավետության բարձրացման և ստվերային տնտեսության կրճատման ճանապարհով» ապահովել հարկային եկամուտներ/ՀՆԱ ցուցանիշի շարունակական աճ: Հարկային եկամուտներ/ՀՆԱ ցուցանիշը 2019թ.-ին 2018-ի 20.9%-ից աճել է մինչև 22.4%, իսկ հետագա երկու տարիներին ընդհանուր առմամբ աճել է ընդամենը 0.3 տոկոսային կետով։ Այս իմաստով, վերոհիշյալ թիրախային ցուցանիշի (2025թ. ՀՆԱ-ի 24.8%-ը) ապահովումը բավական հավակնոտ է։ Անիրատեսական հարկային եկամուտների կանխատեսումը չափազանց վտանգավոր է, քանի որ դրանց հիման վրա կարող են նախատեսվել ծախսային պարտավորություններ, որոնք հարկային եկամուտների՝ սպասվածից ցածր լինելու պարագայում կվտանգեն հարկաբյուջետային կայունությունը:

Դժվար իրագործելի կլինի բյուջեի կապիտալ ծախսերի բավական բարձր աճի ապահովումը

ՄԺԾԾ-ով նախատեսվում է, որ ոչ ֆինանսական ակտիվների գծով ծախսեր/ՀՆԱ ցուցանիշը 2021թ. 3.1%-ից մինչև 2025թ. կաճի 3.2 տոկոսային կետով`կազմելով 6.3%։ Ընդ որում, ակնկալվում է, որ արդեն 2023թ. այդ ցուցանիշը կհասնի 5.7%-ի: 2018-2021թթ. ընթացքում վերոհիշյալ ցուցանիշը միջին հաշվով կազմել է 3.1% (2017թ. ցուցանիշից 1.2 տոկոսային կետով ցածր)։ Ավելին, հիշյալ ժամանակաշրջանում բոլոր տարիներին կապիտալ ծախսերը թերակատարվել են (տարեկան միջին հաշվով 17.8 տոկոսով)։ Նկատի ունենալով վերոգրյալը՝ մինչև 2025թ. կապիտալ ծախսերը ՀՆԱ-ի 6.3%-ին հասցնելու խնդիրը ևս դժվար իրագործելի է թվում։

Վերլուծությունն ամբողջությամբ հասանելի է հիմնադրամի պաշտանական կայքում հետևյալ հղումով՝ https://bit.ly/3P9CKgv

Արտարժույթ
10:30 30/11 Առք Վաճառք
AMD / USD 393.00 396.00
AMD / EUR 403.00 412.00
AMD / RUR 6.35 6.60
դոլար
դոլար
ԿԲ Փոխարժեքներ
30/11/2022
Դոլար / Դրամ
394.87
-0.25
Եվրո / Դրամ
408.89
-1.36
Ռուբլի / Դրամ
6.49
+0.00
Ֆունտ / Դրամ
473.61
-0.97
ԿԲ Մետաղներ
30/11/2022
դրամ / գրամ
22251.16
+64.03
Արծաթ
271.24
-1.57
Կրիպտոարժույթներ
10:30 30/11
BTC/AMD
6,664,513
+2.24%
BTC/USD
16867.06
+2.45%
ETH/USD
1269.90
+5.37%
BCH/USD
112.68
+0.51%
BIT/USD
0.306197
+3.80%
XRP/USD
0.402602
+2.60%
LTC/USD
78.42
+2.70%
BNB/USD
299.34
-1.05%
DOGE/USD
0.106547
+3.63%
ETH/BTC
0.075290341
+2.84%
BCH/BTC
0.006680851
-1.90%
BIT/BTC
0.006680851
+1.31%
XRP/BTC
0.00002387
+0.14%
LTC/BTC
0.004649512
+0.24%
BNB/BTC
0.017747342
-3.43%
DOGE/BTC
0.000006317
+1.14%
Ոսկու հարգեր
30/11/2022
դրամ
999 հարգ
24k
22,251.16
958 հարգ
23k
21,324.03
916 հարգ
22k
20,396.90
720 հարգ
18k
16,688.37
625 հարգ
15k
13,906.98
585 հարգ
14k
12,979.84
500 հարգ
12k
11,125.58
417 հարգ
10k
9,271.32
375 հարգ
9k
8,344.19
FOREX
08:42 01/12
EUR/USD
1.0427
+0.74%
GBP/USD
1.2087
+0.88%
USD/JPY
136.85
-1.29%
EUR/GBP
0.8627
-0.07%
Նավթ
08:42 01/12
դոլար / բարել
Brent
86.71
+3.25%
Light Sweet
80.40
+1.76%
COMEX
08:42 01/12
$ / տր. ունց.
Ոսկի
1790.20
+2.17%
Արծաթ
22.51
+4.89%
Պլատին
1052.30
+3.47%
LME / 3M
08:42 01/12
դոլար / տոննա
Ալյումին
2477.50
+4.12%
Պղինձ
8239.00
+2.51%
Նիկել
26987.00
+0.47%
Անագ
22921.00
+0.58%
Կապար
2193.00
+2.74%
Ցինկ
3037.50
+3.51%
Մոլիբդեն
44356.95
+0.40%
Կոբալտ
51955.00
+0.00%
Ինդեքսներ
08:42 01/12
կետ
Dow Jones
34589.77
+2.18%
S&P 500
4080.11
+3.09%
NASDAQ
11468.00
+4.41%
FTSE
7573.05
+0.81%
CAC 40
6738.55
+1.04%
DAX
14397.04
+0.29%
RTSI
1125.14
-0.32%
Nikkei
27968.99
-0.21%
Topix
1985.57
-0.37%
Hang Seng
18597.23
+2.16%
SSEC
3151.34
+0.05%
ԿԲ Տոկոսադրույքներ
30/11/2022
Վերաֆին. տոկ.
Վերաֆինանսավորման տոկոսադրույք
9.25
+0.00%
Լոմբ. ռեպո
Լոմբարդային ռեպո
10.75
+0.00%
Միջ. ներգր.
Դրամական միջողների ներգրավման տոկոսադրույք
7.75
+0.00%
Մակրոտնտեսական
10/2022
ՏԱՑ
Տնտեսական Ակտիվության Ցուցանիշ
+14.5%
ԱԱԾ 3
Արդյունաբերական Արտադրանքի Ծավալ
2,128.5
+9.9%
Արտահանում 1
Արտահանում
4,129.4
+71.2%
Ներմուծում 1
Ներմուծում
6,755.8
+63.5%
ՍԳԻ
Սպառողական Գների Ինդեքս
+8.70%
Աշխատ. 2
Միջին ամսական անվանական աշխատավարձը
226,621
+14.0%
Առևտուր 3
Առևտրի շրջանառություն
3,423.8
+15.50%
Գյուղտնտ. 3,4
Գյուղատնտեսության համախառն արտադրանքի ծավալ
672.82
-0.7%
Ծառայ. 3
Ծառայությունների ծավալ
2,074.3
+27.90%
Շին. 3
Շինարարության ծավալ
360,764
+14.4%
1 - մլն Դրամ, 2 - Դրամ, 3 - մլրդ Դրամ, 4 - եռամսյակային