Աննա Զալինյան. Չինաստանի և Հայաստանի օրենսդիր մարմինների կառուցվածքները
Չինաստանի սահմանադրական դոկտրինում բացակայում է իշխանությունների բաժանման հայեցակարգը:
Սահմանադրության համաձայն՝ Չինաստանում տարբերում են պետական իշխանության մարմիններ («բարձրագույն» և «տեղական»), պետական կառավարման մարմիններ («ընդհանուր իրավասության բարձրագույն մարմին՝ կառավարություն», «տեղական՝ ժողովրդական ներկայացուցիչների ժողովների գործադիր կոմիտեներ»), դատական և դատախազական մարմիններ:
ՉԺՀ-ում ամբողջ իշխանությունը պատկանում է ժողովրդին, որն էլ պետական իշխանությունն իրականացնում է Ժողովրդական ներկայացուցիչների համաչինական ժողովի (ԺՆՀԺ) և տարբեր աստիճանի ընտրովի պետական իշխանության մարմինների՝ ժողովրդական ներկայացուցիչների տեղական ժողովների միջոցով (ՉԺՀ Սահմանադրություն, հ. 2, 3):
Համեմատության համար նշեմ, որ ՀՀ պետական իշխանությունն իրականացվում է օրենսդիր, գործադիր և դատական իշխանությունների բաժանման ու հավասարակշռման հիման վրա (ՀՀ Սահմանդրություն, հ.4): Հայաստանի Հանրապետությունում իշխանությունը պատկանում է ժողովրդին, որն էլ իր իշխանությունն իրականացնում է Սահմանադրությամբ նախատեսված պետական և տեղական ինքնակառավարման մարմինների ու պաշտոնատար անձանց միջոցով ՀՀ Սահմանդրություն, հ. 2:
ՉԺՀ պետական իշխանության բարձրագույն մարմինը Ժողովրդական ներկայացուցիչների համաչինական ժողովն է: ԺՆՀԺ-ն և նրա Մշտական կոմիտեն իրականացնում են օրենսդիր իշխանությունը երկրում: ՉԺՀ-ի կառավարման առանձնահատկությունը երկու օրենսդիր մարմինների՝ ԺՆԺՀ և նրա Մշտական կոմիտեի գոյությունն է: Փաստորեն, Չինաստանում առկա է 2 օրենսդիր մարմին, ինչի փորձը չկա աշխարհի որևէ պետությունում (ՉԺՀ Սահմանադրություն, հ. 57)։
Համեմատության համար նշեմ, որ Հայաստանի Հանրապետությունում Ազգային ժողովը ներկայացուցչական մարմին է, որն էլ իրականացնում է օրենսդիր իշխանությունը և միայն իրեն է վերապահված այդ գործառույթը (ՀՀ Սահմանդրություն, հ. 88):
Ժողովրդական ներկայացուցիչների համաչինական ժողովը՝ հանդիսանալով Չինաստանի պետական իշխանության բարձրագույն մարմինը, ունի կազմակերպական, կառուցվածքային և գործառութային իր առանձնահատկությունները: ԺՆՀԺ պատգամավորները պրոֆեսիոնալ պառլամենտականներ չեն, այլ համատեղում են պատգամավորական աշխատանքն արտադրությունում, տարբեր հիմնարկներում կամ այլ մասնագիտական աշխատանքի հետ: Համարվում է, որ նման կարգավիճակը թույլ է տալիս նրանց «լինել սերտ կապի մեջ հասարակության զանգվածների հետ, աշխատել նրանց հետ, տեղեկացված լինել նրանց տրամադրություններին և կարիքներին» (ՉԺՀ Սահմանադրություն, հ.57-78):
Ի տարբերություն վերը շարադրվածի՝ ՀՀ Ազգային ժողովի պատգամավորը չի կարող զբաղեցնել իր կարգավիճակով չպայմանավորված պաշտոն պետական կամ տեղական ինքնակառավարման այլ մարմիններում, որևէ պաշտոն` առևտրային կազմակերպություններում, զբաղվել ձեռնարկատիրական գործունեությամբ, կատարել վճարովի այլ աշխատանք՝ բացի գիտական, կրթական և ստեղծագործական աշխատանքից (ՀՀ Սահմանադրություն, հ. 95):
Չինագետ, տ.գ. թ. Աննա Զալինյան