Հայկ Եսայան. Ucom-ը խոստանում է ապահովել գերարագ բջջային ինտերնետ
Վերջին ամիսներին Հայաստանի ինտերնետ կապի շուկան գրանցում է հետաքրքիր միտումներ և փոփոխություններ: Շուկայի խոշոր խաղացողները հայտարարում են նոր և համարձակ ծառայությունների գործարկման մասին, զարգացում է ապրում բջջային ինտերնետը: Պարզելու համար, թե ինչպիսին է ընթացիկ տարին Ucom ընկերության համար, և թե ինչ առաջնային խնդիրներ է իր համար սահմանել ընկերությունը, «Բիզնես 24»-ը զրուցել է Ucom ընկերության տնօրեն Հայկ Եսայանի հետ:
– Պրն Եսայան, տարվա առաջին կեսն արդեն ացնել է: Ի՞նչ կարևոր զարգացումներ է Ucom ընկերությունը գրանցել այս վեց ամսվա ընթացքում:
– Այս տարվա առաջին կեսին մեր ընկերությունը գրանցել է մի շարք դրական միտումներ: Ինչպես նախորդ երկու տարվա ընթացքում, այս տարի ևս Հայաստանի ինտերնետ շուկան գրանցել է աճ, որին զուգահեռ Ucom-ը ևս գրանցել է ինտերնետի օգտագործելիության ցուցանիշների աճ: Այսօր ընկերությունն ունի ավելի քան 70 հազար բաժանորդ: Երևանի ինտերնետ շուկայում ընկերության մասնաբաժինը կազմում է մոտ 45%: Տարվա ընթացքում գրանցված կարևոր միտումներից հարկ է առանձնացնել այն, որ եթե մինչ այս բաժանորդները հիմնականում օգտվում էին միայն մեկ ծառայությունից, ապա տարվա ընթացքում աճել է այն բաժանորդների թիվը, որոնք միաժամանակ օգտվում են ընկերության երկու կամ երեք ծառայություններից: Վերջին վեց ամսվա ընթացքում Հայաստանի ինտերնետ շուկայում հետքրքիր զարգացում է գրանցվել նաև բջջային ինտերնետը ֆիքսված ինտերնետով փոխարինելու տեսանկյունից: Այսօր արդեն ինտերնետի օգտագործման որակական ցուցանիշների նկատմամբ բաժանորդների պահանջները փոխվել են, և նկատվում է բջջային ինտերնետից դեպի ֆիքսված կապին անցնելու միտում: Տարվա ընթացքում մեր ընկերությունը գրանցել է նաև քաղաքային հեռախոսակապի օգտագործելիության ցուցանիշների աճ: Նշեմ նաև, որ ընկերությունը բավական լավ դիրքեր է գրավում մեծածախ ինտերնետի շուկայում նույնպես:
– Ինչպե՞ս կգնահատեք հայաստանյան ինտերնետ շուկայում առկա մրցակցությունը, և Ձեր կանխատեսմամբ՝ ինչպիսի՞ն այն կլինի առաջիկա տարիներին:
– Ինտերնետ շուկան կարելի է դիտարկել որպես ամենամրցակցայինը Հայաստանում: Տարիների ընթացքում շուկայում ձևավորվել են խոշոր խաղացողներ, որոնց մրցակցության արդյունքում էլ ձևավորվում է գին-որակ հարաբերակցությունը: Այսօր շուկան թելադրում է բարձր որակ-մատչելի գին օպտիմալ հարաբերակցություն: Ցածր գնով ցածր որակի ծառայությունները շուկայում, կարելի է ասել, պահանջված չեն: Սրա մասին է խոսում այն միտումը, որ մեր ընկերությունը գրանցում է վերջին ամիսներին: Որոշ բաժանորդներ ցածր գնի պատճառով տեղափոխվում են այլ պրովայդերների մոտ, սակայն մատուցվող ծառայությունների ցածր որակը չի գոհացնում և բաժանորդները ետ են վերադառնում: Ինչ վերաբերում է շուկայի հնարավոր զարգացումներին, ապա կարելի է ասել, որ շուկայի խոշորացումը դադարել է և մրցակացությունը կշարունակվի 4-5 հիմնական խոշոր խաղացողների միջև: Շուկայի փոքր խաղացողները, որոնք չեն կարող ապահովել ծառայությունների նույն որակն, ինչ խոշորները, աստիճանաբար կսկսեն համագործակցել խոշորների հետ:
– Ընկերության աշխարհագրական ընդլայնումն ի՞նչ փուլում է գտնվում:
– Այսօր ընկերության ծառայությունները հասանելի են Երևանում, Վանաձոր և Աբովյան քաղաքներում: Մինչև տարվա վերջ մենք ծածկույթով կապահովենք նաև Կապան, Արմավիր և Վաղարշապատ քաղաքները: Այսօր Ucom ընկերությունը, շարժվելով տեխնոլոգիաներին ընդառաջ, իրականացնում է աշխատանքներ՝ ներհանրապետական ցանցի կառուցման ուղղությամբ, որը կապահովի մեծ թողունակություն ու հուսալիություն և հնարավորություն կտա Ucom ընկերության ծառայությունները հասանելի դարձնել հանրապետության ցանկացած քաղաքում:
– Ինչպե՞ս կգնահատեք Հայաստանում IP հեռուստատեսության զարգացման հնարավորությունները:
– Հայաստանում IP հեռուստատեսության սփռվածությունը աճում է, մատուցվում ծառայությունների օգտագործելիությունը՝ մեծանում: IP հեռուստատեսության ծառայությունների մատուցման ոլորտում մեր ընկերությունը գրանցել է հետաքրքիր զարգացում՝ բաժանորդների 25-30%-ը հեռուստաալիքներին եթերին չեն հետևում օնլայն, այլ օգտվում են եթերը կառավարելու հնարավորությունից և նախընտրած հաղորդումները դիտում են իրենց նախընտրած ժամանակ: Բացի այդ, բաժանորդների շրջանում աճում է նաև IP հեռուստատեսության ծառայությունների որակական չափանիշների նկատմամբ պահանջարկը: Այսօր Ucom ընկերությունն ունի հեռուստաալիքները HD որակով հեռարձակելու հնարավորությունը, և առաջիկայում մենք նախատեսում ենք բաժանորդներին առաջարկել HD որակով նոր արտասահմանյան հեռուստաալիքներ: Կարևոր է նաև նշել, որ մեր բաժանորդների շրջանում քիչ-քիչ աճում է նաև IP TV-ի հավելյալ ծառայությունների օգտագործելիությունը, և մենք մտադիր ենք այդ ծառայություններն ընդլայնել:
– Ի՞նչ կփոխի Beeline-ի և Rostelecom-ի մուտքը Հայաստանի IP հեռուստատեսության շուկա:
– Այս ընկերությունների մուտքով պայմանավորված շուկայում կտրուկ փոփոխություններ չեն լինի: Առաջարկվող ծառայությունները նույնն են, ինչ առաջարկում է Ucom-ը: Այս պարագայում ուղղակի կավելանա IP հեռուստատեսության ծառայությունների ծածկույթ:
– Ի՞նչով էր պայմանավորված Ucom ընկերության՝ բջջային ծառայությունների շուկա մուտք գործելու որոշումը:
– Հայաստանի բջջային կապի շուկա մուտք գործելու մեր առաջնային նպատակը մոբայլ-ինտերնետ ծառայությունների մատուցումն է: Այս շուկայում մեր խնդիրն է լինելու դառնալ գերարագ ինտերնետ տրամադրողներից մեկը: Ucom ընկերությունը մոբայլ-ինտերնետ ծառայությունների շուկայում ապահովելու է 100% LTE (4G) ծածկույթ: Այս ուղղությամբ այժմ իրականացվում են նախագծային աշխատանքներ: Շուտով կմեկնարկեն շինարարական աշխատանքները:
– Նշեցիք, որ աճել է ֆիքսված հեռախոսակապի օգտագործելիության ցուցանիշը: Ի՞նչ քայլեր է ընկերությունը ձեռնարկում քաղաքային հեռախոսակապի ծառայության և 011 կոդի առաջխաղացման համար:
– Այս տարվա ընթացքում 011 կոդով հեռախոսահամարների նկատմամբ պահանջարկը զգալի աճել է: Մեր բաժանորդների շուրջ 50%-ը օգտվում է քաղաքային հեռախոսակապի ծառայությունից: Հաշվի առնելով այս միտումը՝ Ucom-ը պատրաստվում է գործարկել նաև մարզային կոդեր, որոնք առայժմ հասանելի կլինեն այն քաղաքներում, որտեղ ընկերությունը ապահովում է ծածկույթ, մասնավորապես, Վանաձորում և Աբովյանում: Հետագայում այս քաղաքներին կմիանան նաև Կապանը, Արմավիրը և Վաղարշապատը:
– Փետրվարին ընկերությունը ֆիզիկական անձնանց համար գործարկեց նոր սակագնային պլան՝ U!Net Lite-ը, որն առաջարկում է մինչև 5 Մբ/վ ինտերնետ և արժե 6000դր./ամսական: Ինչպե՞ս է շուկան արձագանքել այս նորությանը: Ինչպիսի՞ն է բաժանորդների հետաքրքրվածությունը:
– Առաջին մի քանի ամսվա ընթացքում հետաքրքրվածությունը մեծ էր, սակայն հետագայում այդ հետաքրքրվածությունը անկում ապրեց՝ ինչպես և կանխատեսվում էր, քանի որ 5 Մբ/վ արագությամբ ինտերնետը տան համար քիչ է: Այսօր արդեն բաժանորդը միաժամանակ օգտվում է թե IP հեռուստատեսությունից, թե ինտերնետին միանում է սմարթֆոնով, պլանշետով ու համակարգչով, ինչը պահանջում է առավել բարձր որակի ծառայություն: Այս սակագնային պլանից օգտվող բաժանորդների թիվը այնքան էլ մեծ տոկոս չի կազմում: