ՆԱԽԱՐԱՐԸ ՆԵՐԿԱՅԱՑՐԵԼ Է ՄԵՐ ԵՐԿՐԻ ԿՐԹԱԿԱՆ ՀԱՄԱԿԱՐԳԻ ԳԼՈԲԱԼ ՄՐՑՈՒՆԱԿՈՒԹՅԱՆ ՑՈՒՑԱՆԻՇՆԵՐԸ
«Հակակոռուպցիոն ծրագրերի իրականացման ընթացքը և Հայաստանի կրթական համակարգը գլոբալ մրցունակության զեկույցում» թեմայով ՀՀ կրթության և գիտության նախարարությունում հրավիրվել էր մամուլի ասուլիս: Նախարար Արմեն Աշոտյանը ներկայացրել է ՀՀ վարչապետի հանձնարարականով 2010 թվականից գործող «Հակակոռուպցիոն ծրագրի» կրթության ոլորտին վերաբերող միջանկյալ հաշվետվությունը, ինչպես նաև Համաշխարհային տնտեսական ֆորումի կայքում զետեղված համաշխարհային մրցունակության զեկույցում Հայաստանի կրթական համակարգին վերաբերող տեղեկատվությունը:
Անդրադառնալով հակակոռուպցիոն գործողությունների ընթացքին` նախարարը նշել է, որ այս տարվա ընթացքում նշված ուղղությամբ իրականացվել են մի շարք քայլեր, մասնավորապես, նախնական (արհեստագործական) և միջին մասնագիտական ուսումնական հաստատություններում վերացվել են ընդունելության քննությունները, որը, ըստ նախարարի, հնարավորություն է ընձեռել առավել անարգել և ավելի մեծ թվով երիտասարդների ընտրել կրթության վերոնշյալ ձևը, ինչպես նաև կտրուկ նվազել են կոռուպցիոն ռիսկերը:
«Կրթական համակարգի և, առհասարակ, ողջ հանրության համար շոշափելի արդյունքներ են գրանցվել նաև բուհական ընդունելության քննությունների ընթացքում, որոնք այս տարի անցել են թափանցիկ և հանդարտ մթնոլորտում: Հիմնական առարկաների գծով շտեմարանային եղանակը քննությունները դարձրել է կանխատեսելի, կուտակվել է սոցիալական հավասարության մեծ պաշար, նվազել է կոռուպցիոն ռիսկը: Հետևաբար, մյուս տարի բոլոր առարկաների քննությունները կանցկացվեն շտեմարանային եղանակով, որպեսզի ընդունելության քննությունը դառնա սովորական գործընթաց`օբյեկտիվ, արդար, արժանահավատ, նվազագույն կոռուպցիոն ռիսկերով»,-շեշտել է նախարարը` հավելելով, որ այս համատեքստում իրականացվել են բուհերի գործունեությանը վերաբերող լրջագույն այլ փոփոփոխություններ, որոնք միտված են կոռուպցիոն ռիսկերի նվազեցմանը և ուսանողների իրավունքների պաշտպանությանը:
Ըստ այդմ` առաջին անգամ ուսանողներին հնարավորություն է տրվել բողոքարկել պետական ավարտական քննությունները, բացի այդ, ձայնագրվել, իսկ որոշ բուհերում նաև տեսագրվել է վերոնշյալ քննությունների ողջ ընթացքը: Պարզեցվել են նաև ուսանողների տեղափոխության, վերականգնման կարգերը. ընդհանուր առմամբ` համապատասխան փոփոխություններ են կատարվել շուրջ 100 իրավական ակտերում:
Արմեն Աշոտյանը տեղեկացրել է նաև, որ անհրաժեշտություն է առաջացել վերանայել բուհերի ֆինանսավորման մեխանիզմները. ըստ նախարարի` առաջիկա տարիների ընթացքում բուհերում ներդրվելու են արդյունքների վրա խարսխված ֆինանսավորման մեխանիզմներ, գործարկվելու է մրցակցային հիմադրամը, ավելին` արդեն հաջորդ շաբաթ կհրապարակվի անդրանիկ հայտարարությունը` բուհական լավագույն ծրագրի ֆինանսավորման վերաբերյալ:
«Բուհերում կոռուպցիոն ռիսկերն ավելի դանդաղ են նվազում, քանի որ ուսանողության մի որոշ հատված դեռևս շահագրգիռ է կոռուպցիայի առկայությամբ: Մինչև կրթության վերջնական սպառողը չկանգնի մեր կողքին, ինքը չպայքարի որակյալ կրթություն ստանալու համար, նախարարությանը միանձնյա դժվար կլինի արմատախիլ անել նշված դրսևորումները: Դիմում եմ բոլոր ուսանողներին, ծնողներին, հանրությանը` օգնեք մեզ, և ես երաշխավորում եմ նախարարության լիակատար աջակցությունը` օբյեկտիվությունը վերականգնելու հարցում»,-նշել է Արմեն Աշոտյանը` անդրադառնալով նաև հանրակրթական ուսումնական հաստատություններում կոռուպցիոն ռիսկերի դրսևորմանը:
Ի մի բերելով հակակոռուպցիոն գործողությունների հետևանքով իրականացված աշխատանքները` Արմեն Աշոտյանը նշել է, որ ՀՀ կառավարության սոցիոլոգիական հետազոտությունների համաձայն` կրթության ոլորտում կոռուպցիոն դրսևորումները նվազել են, սակայն գործընթացը, ընդհանուր առմամբ, դանդաղ է ընթանում: Արմեն Աշոտյանը հույս է հայտնել, որ առաջիկայում դրական միտումները կավելանան. նախարարությունը հաջորդ տարվա համար մշակում է հակակոռուպցիոն ռազմավարության նոր ծրագիր, որտեղ ուրվագծվելու են հստակ և արդյունավետ նոր գաղափարներ:
Մամուլի ասուլիսի ընթացքում նախարար Արմեն Աշոտյանն անդրադարձել է նաև համաշխարհային տնտեսական ֆորումի կայքում Հայաստանի կրթական համակարգին վերաբերող տեղեկատվությանը. ըստ այդմ` ներկայացված բոլոր գրաֆիկներում պատկերված են 2006 թվականից առ այսօր Հայաստանի կրթական համակարգի վերաբերյալ միջազգային զեկույցում զետեղված գնահատականները և վիճակագրական ցուցանիշները:
«Այս տարվա զեկույցում Հայաստանի ցուցանիշները լավագույնն են 2006 թվականից առ այսօր: Արձանագրել է 8 կետով աճ, հետընթաց` 2 ենթակետով, որոնցից մեկը վերաբերվում է ուսանողների թվին, որն անցյալ տարի շրջանավարտ չունենալու պատճառով օբյեկտիվ ցածր էր, իսկ մյուսը` տարրական դպրոցում սովորողների թվի սխալ տվյալներն են, քանի որ զեկույցում նշված են 2007 թվականի վիճակագրական տվյալները, մինչդեռ այսօր մենք տարրական դպրոցում ունենք շուրջ 96 տոկոս ընդգրկում: Գրեթե բոլոր ցուցանիշներով Հայաստանն ավելի բարձր տեղերում է` Հարավային Կովկասի մյուս երկրների համեմատ»,-նշել է նախարարը: