Տնտեսական

USD BUY - 390.00+0.00 USD SELL - 395.00-2.00
EUR BUY - 409.00+0.00 EUR SELL - 416.00-2.00
OIL:  BRENT - 73.39-0.29 WTI - 70.01-0.38
COMEX:  GOLD - 2710.10-1.39 SILVER - 31.43-4.61
COMEX:  PLATINUM - 939.60-1.62
LME:  ALUMINIUM - 2599.50-0.06 COPPER - 9091.50-1.09
LME:  NICKEL - 16168.00+1.95 TIN - 29534.00-1.41
LME:  LEAD - 2005.50-1.84 ZINC - 3075.00-1.62
FOREX:  USD/JPY - 153.01+0.47 EUR/GBP - 1.0459-0.45
FOREX:  EUR/USD - 1.0459-0.45 GBP/USD - 1.2657-0.85
STOCKS RUS:  RTSI - 915.60+0.00
STOCKS US: DOW JONES - 43914.12-0.53 NASDAQ - 19902.84-0.66
STOCKS US: S&P 500 - 6051.25-0.54
STOCKS JAPAN:  NIKKEI - 39849.14+1.21 TOPIX - 2773.03+0.86
STOCKS CHINA:  HANG SENG - 20397.05+1.20 SSEC - 3461.50+0.85
STOCKS EUR:  FTSE100 - 8311.76+0.12 CAC40 - 7420.94-0.03
STOCKS EUR:  DAX - 20426.27+0.13
12/12/2024  CBA:  USD - 394.31-0.04 GBP - 502.43+0.70
12/12/2024  CBA:  EURO - 413.87+0.00
12/12/2024  CBA:  GOLD - 34297.96+197.47 SILVER - 401.87-2.58
ՊԵՏԱԿԱՆ ԵԿԱՄՈՒՏՆԵՐԻ ԿՈՄԻՏԵ – ԱՆՀԱՏ ՏԱՔՍԻՍՏՆԵՐԸ ԽԱԹԱՐՈՒՄ ԵՆ ՈԼՈՐՏՈՒՄ ՏՆՏԵՍԱԿԱՆ ՄՐՑԱԿՑՈՒԹՅՈՒՆԸ
08/04/2009 09:22
Կիսվել

ՊԵՏԱԿԱՆ ԵԿԱՄՈՒՏՆԵՐԻ ԿՈՄԻՏԵ – ԱՆՀԱՏ ՏԱՔՍԻՍՏՆԵՐԸ ԽԱԹԱՐՈՒՄ ԵՆ ՈԼՈՐՏՈՒՄ ՏՆՏԵՍԱԿԱՆ ՄՐՑԱԿՑՈՒԹՅՈՒՆԸ

Անհատական տաքսի-ավտոմեքենաներով ուղևորափոխադ-րումների կազմակերպումն այսօր այն ոլորտներից է, որտեղ դեռևս մեծ թիվ են կազմում  ապօրինի ձեռնարկատիրական գործունեություն իրականացնող անձինք: Չնայած այն հանգամանքին, որ այս ոլորտում վերջին տարիներին ստեղծվել և գործում են իրավաբանական անձի կամ անհատ ձեռնարկատիրոջ կարգավիճակ ունեցող բազմաթիվ /ավելի քան 600/ տաքսի ծառայություններ, այնուամենայնիվ, բազմահազար քաղաքացիներ նույնպես այս ոլորտում  տարիներ շարունակ անձնական ավտոմեքենաներով մատուցել և շարունակում են մատուցել անհատական տաքսի ծառայություններ: Ընդ որում, նրանց գերակշիռ մասն իրականացնում է ապօրինի ձեռնարկատիրական գործունեություն: ՊԵԿ Հարկ վճարողների սպասարկման և հարկման ընթացակարգերի վարչության պետի տեղակալ Արմեն Թամազյանի հավաստմամբ` “նման իրավիճակում նախ և առաջ խաթարվում է այս ոլորտում տնտեսական մրցակցությունը: Բացի այդ, տարբեր պետական մարմինների համար հնարավորություն չի ստեղծվում պատշաճ հսկողություն իրականացնել այս ոլորտում ծառայությունների մատուցման որակի և ուղևորների անվտանգության պահպանման նկատմամբ, և  պետությունն էլ այս ոլորտում գործող անձանցից չի ստանում հարկեր և այլ պարտադիր վճարներ, որոնք ուղվում են տարբեր սոցիալական ծրագրերի իրագործմանը: Նշված ոլորտում ապօրինի ձեռնարկատիրական գործունեություն վարող անձանցից շատերը նման գործելակերպը հաճախ փորձում են արդարացնել տնտեսական ճգնաժամի ազդեցությամբ պայմանավորված իրենց տնտեսական /նյութական/ դժվարություններով, ինչն անընդունելի է, առավել ևս այն պարագայում, երբ անհատ տաքսիստների մի մասը վաղուց արդեն ստացել են լիցենզիաներ և գործում են օրինական դաշտում` պատշաճ կերպով կատարելով նաև իրենց հարկային պարտավորությունները: Այդ առումով ևս կարևորվում է  պետության դերը, որն է` պաշտպանել օրենքի դաշտում գործող բոլոր տնտեսվարող սուբյեկտների իրավունքները, օրինական շահերը, ապահովել մրցակցության հավասար պայմաններ: Ըստ Ա. Թամազյանի` ստեղծված իրավիճակում խիստ կարևորվում է նաև բիզնեսի տարբեր ոլորտներում ներգրավված քաղաքացիների հետ տարվող բացատրական աշխատանքը, որովհետև դժվարությունները շատ հաճախ ծագում են հենց օրենքի չիմացության հետևանքով: Մասնավորապես, անհատական` մեկ տաքսի-ավտոմեքենայով ուղևորափոխադրումներ իրականացնող անձինք նախ և առաջ պետք է ստանան պետական
գրանցում որպես անհատ ձեռնարկատեր, այնուհետև, մեկամսյա ժամկետում պետք է հաշվառման կանգնեն հարկային տեսչությունում` ստանալով հարկ վճարողի հաշվառման համար: Հետո արդեն վերջիններս պետք է դիմեն լիազոր մարմին և ստանան լիցենզիա` վերոհիշյալ գործունեությամբ զբաղվելու համար /լիցենզիա ստանալու համար պետք է վճարվի տարեկան պետական տուրք` 25 հազ. դրամի չափով/: Փաստացի գործունեությունը սկսելուց առաջ հարկային տեսչություւն պետք է ներկայացվի ելակետային տվյալների մասին հայտարարություն և յուրաքանչյուր ամիս պետք է վճարվի հաստատագրված վճար` Երևան քաղաքում – 6800 դրամ, Գյումրի և Վանաձոր քաղաքներում – 6200 դրամ, այլ բնակավայրերում – 5600 դրամ: Բացի հաստատագրված վճարից, անհատ ձեռնարկատերերը վճարում են նաև նվազագույն սոցիալական վճար` ամսական 5000 դրամի չափով. «Եթե կատարենք մի փոքր հաշվարկ, ապա կստանանք, որ բոլոր վճարումները միասին` պետբյուջե տարեկան վճարվող գումարը ԱՁ հանդիսացող տաքսու վարորդների կողմից կազմելու է շուրջ 170 հազ. դրամ կամ միջին ամսական` 14 հազ. դրամ: Արդյունքում, նրանք ընդամենը  պետբյուջե պետք է վճարեն միջին հաշվով օրական 400-450 դրամ»,-վստահեցրել է Ա. Թամազյանը:
Վերջինս հիշեցրել է նաև, որ ապօրինի ձեռնարկատիրական գործունեություն իրականացնող անձանց նկատմամբ «Հարկերի մասին» ՀՀ օրենքով սահմանված կարգով կիրառվում է տուգանք այդ գործունեության արդյունքում  ստացված համախառն եկամտի 50 տոկոսի չափով: Այսինքն, եթե  պետական գրանցում և լիցենզիա չունեցող վարորդն օրական միջին հաշվով վաստակում է օրինակ 5000 դրամ, ապա միայն մեկ ամսվա ապօրինի գործունեության համար նրանից հօգուտ բյուջեի կգանձվի տուգանք 90 հազ. դրամի չափով. «Այսպիսով, ապօրինի ձեռնարկատիրական գործունեություն վարող անձանց` մասնավորապես նման գործունեությամբ զբաղվող անհատ տաքսիստներին հարկման դաշտ բերելով, Պետական եկամուտների կոմիտեն նպատակ ունի` ապահովել տնտեսավարման և տնտեսական մրցակցության հավասար պայմաններ բոլոր տնտեսվարող սուբյեկտների միջև, հնարավորություն տալ` ապահովել բոլոր տնտեսվարողների կողմից հարկային կարգապահության պահպանումը` անկախ գործունեության ոլորտից, ստացվող եկամուտների մակարդակից և պետբյուջե վճարվող հարկերի ու այլ պարտադիր վճարների մեծությունից, ապահովել հարկերի, տուրքերի և այլ պարտադիր վճարների վճարման սահմանադրական պարտավորության կատարումը»,-ընդգծել է Ա.Թամազյանը:

12/12/2024
դրամ
Դոլար (USD)
394.31
-0.04
Եվրո (EUR)
413.87
+0.00
Ռուբլի (RUR)
3.81
+0.01
Լարի (GEL)
138.84
-0.95
34297.96
+197.47
Արծաթ
401.87
-2.58