Տնտեսական

USD BUY - 395.50+0.00 USD SELL - 398.00+0.00
EUR BUY - 406.00-3.00 EUR SELL - 414.00+0.00
OIL:  BRENT - 75.09+0.58 WTI - 71.44+0.53
COMEX:  GOLD - 2908.70+0.78 SILVER - 32.45+0.81
COMEX:  PLATINUM - 1014.50+0.50
LME:  ALUMINIUM - 2628.00+0.34 COPPER - 9407.50+1.41
LME:  NICKEL - 15756.00-0.35 TIN - 31109.00+0.35
LME:  LEAD - 1993.00+0.20 ZINC - 2840.00+0.78
FOREX:  USD/JPY - 151.79+0.26 EUR/GBP - 1.0313-0.14
FOREX:  EUR/USD - 1.0313-0.14 GBP/USD - 1.2403-0.05
STOCKS RUS:  RTSI - 915.60+0.00
STOCKS US: DOW JONES - 44303.40-1.27 NASDAQ - 19523.40-1.36
STOCKS US: S&P 500 - 6025.99-0.59
STOCKS JAPAN:  NIKKEI - 38801.17+0.04 TOPIX - 2733.01-0.15
STOCKS CHINA:  HANG SENG - 21521.98+1.84 SSEC - 3322.17+0.56
STOCKS EUR:  FTSE100 - 8700.53-0.31 CAC40 - 7973.03-0.43
STOCKS EUR:  DAX - 21787.00-0.53
10/02/2025  CBA:  USD - 396.41-0.35 GBP - 492.02-1.87
10/02/2025  CBA:  EURO - 409.45-2.35
10/02/2025  CBA:  GOLD - 36637.00+423.00 SILVER - 411.34+2.89
ՊԵՏԱԿԱՆ ԵԿԱՄՈՒՏՆԵՐԻ ԿՈՄԻՏԵ – ԱՆՀԱՏ ՏԱՔՍԻՍՏՆԵՐԸ ԽԱԹԱՐՈՒՄ ԵՆ ՈԼՈՐՏՈՒՄ ՏՆՏԵՍԱԿԱՆ ՄՐՑԱԿՑՈՒԹՅՈՒՆԸ
08/04/2009 09:22
Կիսվել

ՊԵՏԱԿԱՆ ԵԿԱՄՈՒՏՆԵՐԻ ԿՈՄԻՏԵ – ԱՆՀԱՏ ՏԱՔՍԻՍՏՆԵՐԸ ԽԱԹԱՐՈՒՄ ԵՆ ՈԼՈՐՏՈՒՄ ՏՆՏԵՍԱԿԱՆ ՄՐՑԱԿՑՈՒԹՅՈՒՆԸ

Անհատական տաքսի-ավտոմեքենաներով ուղևորափոխադ-րումների կազմակերպումն այսօր այն ոլորտներից է, որտեղ դեռևս մեծ թիվ են կազմում  ապօրինի ձեռնարկատիրական գործունեություն իրականացնող անձինք: Չնայած այն հանգամանքին, որ այս ոլորտում վերջին տարիներին ստեղծվել և գործում են իրավաբանական անձի կամ անհատ ձեռնարկատիրոջ կարգավիճակ ունեցող բազմաթիվ /ավելի քան 600/ տաքսի ծառայություններ, այնուամենայնիվ, բազմահազար քաղաքացիներ նույնպես այս ոլորտում  տարիներ շարունակ անձնական ավտոմեքենաներով մատուցել և շարունակում են մատուցել անհատական տաքսի ծառայություններ: Ընդ որում, նրանց գերակշիռ մասն իրականացնում է ապօրինի ձեռնարկատիրական գործունեություն: ՊԵԿ Հարկ վճարողների սպասարկման և հարկման ընթացակարգերի վարչության պետի տեղակալ Արմեն Թամազյանի հավաստմամբ` “նման իրավիճակում նախ և առաջ խաթարվում է այս ոլորտում տնտեսական մրցակցությունը: Բացի այդ, տարբեր պետական մարմինների համար հնարավորություն չի ստեղծվում պատշաճ հսկողություն իրականացնել այս ոլորտում ծառայությունների մատուցման որակի և ուղևորների անվտանգության պահպանման նկատմամբ, և  պետությունն էլ այս ոլորտում գործող անձանցից չի ստանում հարկեր և այլ պարտադիր վճարներ, որոնք ուղվում են տարբեր սոցիալական ծրագրերի իրագործմանը: Նշված ոլորտում ապօրինի ձեռնարկատիրական գործունեություն վարող անձանցից շատերը նման գործելակերպը հաճախ փորձում են արդարացնել տնտեսական ճգնաժամի ազդեցությամբ պայմանավորված իրենց տնտեսական /նյութական/ դժվարություններով, ինչն անընդունելի է, առավել ևս այն պարագայում, երբ անհատ տաքսիստների մի մասը վաղուց արդեն ստացել են լիցենզիաներ և գործում են օրինական դաշտում` պատշաճ կերպով կատարելով նաև իրենց հարկային պարտավորությունները: Այդ առումով ևս կարևորվում է  պետության դերը, որն է` պաշտպանել օրենքի դաշտում գործող բոլոր տնտեսվարող սուբյեկտների իրավունքները, օրինական շահերը, ապահովել մրցակցության հավասար պայմաններ: Ըստ Ա. Թամազյանի` ստեղծված իրավիճակում խիստ կարևորվում է նաև բիզնեսի տարբեր ոլորտներում ներգրավված քաղաքացիների հետ տարվող բացատրական աշխատանքը, որովհետև դժվարությունները շատ հաճախ ծագում են հենց օրենքի չիմացության հետևանքով: Մասնավորապես, անհատական` մեկ տաքսի-ավտոմեքենայով ուղևորափոխադրումներ իրականացնող անձինք նախ և առաջ պետք է ստանան պետական
գրանցում որպես անհատ ձեռնարկատեր, այնուհետև, մեկամսյա ժամկետում պետք է հաշվառման կանգնեն հարկային տեսչությունում` ստանալով հարկ վճարողի հաշվառման համար: Հետո արդեն վերջիններս պետք է դիմեն լիազոր մարմին և ստանան լիցենզիա` վերոհիշյալ գործունեությամբ զբաղվելու համար /լիցենզիա ստանալու համար պետք է վճարվի տարեկան պետական տուրք` 25 հազ. դրամի չափով/: Փաստացի գործունեությունը սկսելուց առաջ հարկային տեսչություւն պետք է ներկայացվի ելակետային տվյալների մասին հայտարարություն և յուրաքանչյուր ամիս պետք է վճարվի հաստատագրված վճար` Երևան քաղաքում – 6800 դրամ, Գյումրի և Վանաձոր քաղաքներում – 6200 դրամ, այլ բնակավայրերում – 5600 դրամ: Բացի հաստատագրված վճարից, անհատ ձեռնարկատերերը վճարում են նաև նվազագույն սոցիալական վճար` ամսական 5000 դրամի չափով. «Եթե կատարենք մի փոքր հաշվարկ, ապա կստանանք, որ բոլոր վճարումները միասին` պետբյուջե տարեկան վճարվող գումարը ԱՁ հանդիսացող տաքսու վարորդների կողմից կազմելու է շուրջ 170 հազ. դրամ կամ միջին ամսական` 14 հազ. դրամ: Արդյունքում, նրանք ընդամենը  պետբյուջե պետք է վճարեն միջին հաշվով օրական 400-450 դրամ»,-վստահեցրել է Ա. Թամազյանը:
Վերջինս հիշեցրել է նաև, որ ապօրինի ձեռնարկատիրական գործունեություն իրականացնող անձանց նկատմամբ «Հարկերի մասին» ՀՀ օրենքով սահմանված կարգով կիրառվում է տուգանք այդ գործունեության արդյունքում  ստացված համախառն եկամտի 50 տոկոսի չափով: Այսինքն, եթե  պետական գրանցում և լիցենզիա չունեցող վարորդն օրական միջին հաշվով վաստակում է օրինակ 5000 դրամ, ապա միայն մեկ ամսվա ապօրինի գործունեության համար նրանից հօգուտ բյուջեի կգանձվի տուգանք 90 հազ. դրամի չափով. «Այսպիսով, ապօրինի ձեռնարկատիրական գործունեություն վարող անձանց` մասնավորապես նման գործունեությամբ զբաղվող անհատ տաքսիստներին հարկման դաշտ բերելով, Պետական եկամուտների կոմիտեն նպատակ ունի` ապահովել տնտեսավարման և տնտեսական մրցակցության հավասար պայմաններ բոլոր տնտեսվարող սուբյեկտների միջև, հնարավորություն տալ` ապահովել բոլոր տնտեսվարողների կողմից հարկային կարգապահության պահպանումը` անկախ գործունեության ոլորտից, ստացվող եկամուտների մակարդակից և պետբյուջե վճարվող հարկերի ու այլ պարտադիր վճարների մեծությունից, ապահովել հարկերի, տուրքերի և այլ պարտադիր վճարների վճարման սահմանադրական պարտավորության կատարումը»,-ընդգծել է Ա.Թամազյանը:

10/02/2025
դրամ
Դոլար (USD)
396.41
-0.35
Եվրո (EUR)
409.45
-2.35
Ռուբլի (RUR)
4.09
-0.01
Լարի (GEL)
142.69
+0.78
36637.00
+423.00
Արծաթ
411.34
+2.89