Տնտեսական

OIL:  BRENT - 41.37-0.62 WTI - 39.40-0.43
COMEX:  GOLD - 1890.60-1.36 SILVER - 23.63-4.76
COMEX:  PLATINUM - 859.20-3.59
LME:  ALUMINIUM - 1793.00+0.42 COPPER - 6804.50+0.05
LME:  NICKEL - 14736.00-1.52 TIN - 18129.00-0.17
LME:  LEAD - 1896.50-1.10 ZINC - 2501.50-1.13
FOREX:  USD/JPY - 105.06+0.52 EUR/GBP - 1.1676-0.76
FOREX:  EUR/USD - 1.1676-0.76 GBP/USD - 1.272-0.77
STOCKS RUS:  RTSI - 1193.06+1.00
STOCKS US: DOW JONES - 27288.18+0.52 NASDAQ - 10963.64+1.71
STOCKS US: S&P 500 - 3315.57+1.05
STOCKS JAPAN:  NIKKEI - 23346.49-0.06 TOPIX - 1644.25-0.13
STOCKS CHINA:  HANG SENG - 23742.51+0.11 SSEC - 3279.71+0.17
STOCKS EUR:  FTSE100 - 5829.46+0.43 CAC40 - 4772.84-0.40
STOCKS EUR:  DAX - 12594.39+0.41
23/09/2020  CBA:  USD - 485.29+0.00 GBP - 620.78+0.00
23/09/2020  CBA:  EURO - 569.58+0.00
23/09/2020  CBA:  GOLD - 29790.51+0.00 SILVER - 411.28+0.00
23/09/2020  CBA:  PLATINUM - 14151.41+0.00
engрус
Սեպտեմբեր, 2020
September 2020
M T W T F S S
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
Կառավարության ծրագիր. Հարկային համակարգ
06/02/2019 16:34

Կառավարության ծրագիր. Հարկային համակարգ

Ստվերային տնտեսության կրճատմանն ու մրցունակ բիզնես միջավայրի ձևավորմանն ուղղված հարկային քաղաքականությունը: Պետության կողմից իրականացվող հարկային քաղաքականությունը պետք է ուղղվի տնտեսության ներդրումային գրավչության բարձրացմանն ու տնտեսական ակտիվության մակարդակի բարելավմանը՝ դրանով իսկ ստեղծելով կայուն նախադրյալներ՝ արտահանման և երկարաժամկետ տնտեսական աճի, հանրային բարիքի վերաբաշխման և հարկաբյուջետային կայունության ամրապնդման համար: Այս նպատակների իրականացման տեսանկյունից կարևորվելու է ներդրողների համար արդար, ընկալելի և կանխատեսելի միջավայրի ձևավորումը:

Կառավարությունը երկարաժամկետ տնտեսական աճին նպաստելու նպատակով իրականացնելու է ուղղակի հարկերի բեռի նվազեցում՝ ի հաշիվ անուղղակի հարկերի: Այսպիսի քաղաքականությունը թույլ կտա բարձրացնել տնտեսության մրցունակությունը, ինչի արդյունքում հեռանկարային զարգացման տեսանկյունից կարևոր՝ արտահանելի հատվածում, կաճեն շահութաբերությունը և ներդրումների իրականացման խթանները: Մասնավորապես, Կառավարությունն իջեցնելու է շահութահարկի դրույքաչափը, սահմանելու է եկամտային հարկի համահարթ դրույքաչափ՝ աստիճանաբար իջեցնելով այն, օտարերկրացի ֆիզիկական անձանց շահաբաժինները հարկվելու են Հայաստանի Հանրա¬պետության քաղաքացիների շահաբաժինների հարկման միևնույն՝ ավելի ցածր դրույքաչափերով, աստիճանաբար բարձրացվելու են ակցիզային հարկի դրույքաչափերը։

Արդարացի հարկման նպատակով ձեռնարկվելու են քայլեր հարկային բեռը դեպի «վճարունակ հարկ վճարողներ» տեղափոխելու ուղղությամբ, մասնավորապես, սահմանվելու են անշարժ գույքի հարկը գույքի իրական՝ շուկայական արժեքի հիման վրա հաշվարկելու ընթացակարգեր, միաժամանակ՝ սահմանվելու է հավաքագրումների նկատմամբ հանրային հսկողության առցանց գործիքակազմ` ուղղված սոցիալական արդարության վերականգնմանը:

Միջազգային առևտրատնտեսական հարաբերությունները զարգացնելու նպատակով Կառավարությունն ընդլայնելու է կրկնակի հարկումը բացառող համաձայնագրերի աշխարհագրությունը: Երկրի ներսում ձևավորվող հարկման բազաների պաշտպանության նպատակով ներդրվելու են տրանսֆերային գնագոյացման կարգավորումներ և հարկման նպատակով տեղեկատվության փոխանակման համակարգեր:

Հարկային քաղաքականությանը զուգահեռ հարկային համակարգի վարչարարության պարզեցման միջոցով Կառավարությունը պետք է նպաստի ստվերի կրճատմանը և Հայաստանի Հանրա¬պետության պետական բյուջեի եկամուտների գենե-րացմանը՝ առանց հավելյալ խոչընդոտներ ստեղծելու տնտեսական գործունեության իրականացման համար: Այս նպատակների իրագործման համար Կառավարությունը, Հարկային օրենսգրքի բարելավմամբ, սահմանելու է ընկալելի և կանխատեսելի հարկային կանոններ, որոնք ներդրումային ծրագրերի, ծախսերի և եկամուտների տնօրինման գործընթացներում նպաստելու են արդյունավետ որոշումների կայացմանը:

Պատմականորեն, հարկային մարմինն ընկալվում է որպես Հայաստանի Հանրա-պետության պետական բյուջեի հարկային եկամուտներն ապահովող կամ հավաքագրող (հարկահավաք), որի խնդիրն է Հայաստանի Հանրա¬պետության պետական բյուջեի հարկային մուտքերի ծրագրային ցուցանիշի՝ պլանի կատարումը, ինչը իրականում խնդրահարույց է հարկային մարմնի առաքելության տեսակետից:

Հարկերը ձևավորվում են հարկային մարմնից անկախ՝ հարկ վճարողների գործունեության արդյունքում, և հարկ վճարողների պարտականությունն է հարկերի հայտարարագրումն ու դրանց վճարումը: Այս գործընթացում հարկային մարմնի խնդիրն է երաշխավորել հարկ վճարողների կողմից հարկային պարտավորությունների՝ ամբողջ ծավալով և ժամանակին հայտարարագրումն ու կատարումը: Հետևաբար՝ հարկային վարչարարության թիրախը պետք է լինի հարկ վճարողների կողմից հարկային պարտավորությունների՝ ամբողջ ծավալով և ժամանակին հայտարարագրման ու կատարման ապահովումը:

Ինչպես կոռուպցիան, այնպես էլ հարկային ստվերը ռիսկեր են, որոնք ուղղակի հակասում են մեր պետության և հասարակության ընդհանրական շահերին ու խոչընդոտում են բնականոն զարգացումը: Հետևաբար, հարկային մարմինը պետք է գործի այնպես, որպեսզի հարկ վճարողները չկարողանան և չձգտեն թաքցնել հարկերը:

Հարկային մարմնի կողմից պետք է մատուցվեն որակյալ ծառայություններ և պետք է իրականության մեջ ապահովվի հարկային վարչարարության ոչ խտրական լինելը:

Հարկային մարմինը չպետք է միջամտի օրինապահ հարկ վճարողների գործունեությանը՝ հաճախակի ստուգումներով և ավելորդ պարտավորություններով, օրինակ՝ չպետք է ծանրաբեռնի հարկ վճարողներին գերավճարներով կամ կանխավճար¬ներով: Այլ կերպ ասած՝ օրինապահ հարկ վճարողը պետք է չնկատի հարկային վարչա¬րարությունը, թեև անգամ օրինապահները պետք է ենթարկվեն մշտադիտարկման, որպեսզի երաշխավորվի վերջիններիս օրինապահ լինելը:

Մյուս կողմից՝ ակնհայտ է, որ սոցիալական, քաղաքական կամ որևէ այլ պատճառաբանությամբ հարկ չվճարող և դրա հաշվին օգուտ ստացող յուրաքանչյուր ոք ընդամենն օրինախախտ է, իսկ, այսպես կոչված, մեղմ վարչարարությունը կարող է և պետք է վերաբերի բացառապես օրինապահ հարկ վճարողներին: Հարկերից խուսափելու ցանկացած դրսևորում, անկախ հարկ վճարողի բնույթից՝ «խոշոր, միջին կամ փոքր», պետք է կանխվի. բոլոր այն դեպքերում, երբ առկա է հարկ չվճարելու ռիսկ, հարկային մարմինը պարտավոր է արձագանքել:

Հարկային մարմնի գործունեության արդյուքում հարկ վճարողները պետք է գիտակցեն, որ`

– բացի պարտադիր լինելուց, հարկ վճարելը նաև պատվաբեր է.

– հարկ չվճարելը ձեռնտու չէ, քանի որ կիրառվող պատասխանատվության միջոցներն անխուսափելի, անհամաչափ խիստ և թանկ են.

– հարկ թաքցնող գործարարն օրինախախտ է և ենթարկվելու է պատաս-խանատվության.

– չկան երաշխավորման այնպիսի մեխանիզմներ կամ անձինք, որոնք օրինախախտ հարկ վճարողին կապահովագրեն պատասխանատվության անխուսափելիությունից։

Այդպիսով կարմատավորվի հարկային պարտավորությունները կամավորության սկզբունքով կատարելու՝ հարկ վճարողների վարքագիծը:

Ստվերային շրջանառությունները կրճատելու համար առանձնակի կարևորվելու է տնտեսությունում բոլոր գործարքների լիարժեք փաստաթղթավորման ապահովումը, որը հնարավորություն կտա նաև լրացուցիչ եկամուտներ ապահովելու, ինչպես նաև նպաստելու հավասար մրցակցային պայմանների ձևավորմանը:

Մաքսային վարչարարության պարզեցմամբ՝ սահմանվելու են միջազգային առևտրային հոսքերի գրավիչ պայմաններ: Էլեկտրոնային կամ ազդարարման այլ հարթակների կիրառմամբ՝ գործարար համայնքը մշտապես իրազեկվելու է բարեփոխումների բովանդակության և Հայաստանի մրցակցային առավելությունների (այդ թվում՝ մարզերում գործունեության իրականացման արտոնությունների) վերաբերյալ: Ներդրումային գրավչության բարձրացման նպատակով հնարավորինս պարզեցվելու է մաքսային սահմանի անցման գործընթացը և նվազեցվելու է սահմանի անցման համար պահանջվող ժամանակը:

Այս առումով, կարևորվում է «Մեկ կանգառ, մեկ պատուհան» համակարգի վերջնական ներդրումը՝ մաքսային սահմանի անցման կետերում իրականացվող բիզնես-գործընթացների մասով: Նշված համակարգի ներդրման արդյունքում արտաքին առևտրի ոլորտում անձանց կողմից ներկայացվող տեղեկատվությունն ամբողջությամբ լինելու է էլեկտրոնային եղանակով, իսկ այն տեղեկատվությունը, որն արդեն առկա է համակարգում, չի պահանջվելու մյուս պետական մարմինների կողմից իրականացվող բիզնես-գործընթացների համար:

Նշված քայլերի արդյունքում Կառավարությունը հարկային վարչարարության արդյունավետության բարձրացման և ստվերային տնտեսության կրճատման ճանապարհով նախատեսում է ապահովել հարկեր/ՀՆԱ ցուցանիշի շարունակական աճ առավելագույն հնարավորի սահմաններում (հարկման ներուժից ընդունելի շեղման չափով):

Ucom - Լայնաշերտ ինտերնետ՝ սկսած 6000 դրամից:
Արտարժույթ
10:50 23/09 Առք Վաճառք
AMD / USD 484.50 487.50
AMD / EUR 565.00 570.00
AMD / RUR 6.35 6.49
դոլար
դոլար
ԿԲ Փոխարժեքներ
23/09/2020
Դոլար / Դրամ
485.29
+0.00
Եվրո / Դրամ
569.58
+0.00
Ռուբլի / Դրամ
6.39
+0.00
Ֆունտ / Դրամ
620.78
+0.00
ԿԲ Մետաղներ
23/09/2020
դրամ / գրամ
Ոսկի
29790.51
+0.00%
Արծաթ
411.28
+0.00%
Պլատին
14151.41
+0.00%
Ոսկու գին
23/09/2020
դրամ
999 հարգ
24k
29,790.51
958 հարգ
23k
28,549.24
916 հարգ
22k
27,307.97
720 հարգ
18k
22,342.88
625 հարգ
15k
18,619.07
585 հարգ
14k
17,377.80
500 հարգ
12k
14,895.26
417 հարգ
10k
12,412.71
375 հարգ
9k
11,171.44
FOREX
09:20 23/09
EUR/USD
1.1676
-0.76%
GBP/USD
1.272
-0.77%
USD/JPY
105.06
+0.52%
EUR/GBP
0.9178
+0.00%
Նավթ
09:20 23/09
դոլար / բարել
Brent
41.37
-0.62%
Light Sweet
39.40
-0.43%
COMEX
09:20 23/09
$ / տր. ունց.
Ոսկի
1890.60
-1.36%
Արծաթ
23.63
-4.76%
Պլատին
859.20
-3.59%
LME / 3M
09:20 23/09
դոլար / տոննա
Ալյումին
1793.00
+0.42%
Պղինձ
6804.50
+0.05%
Նիկել
14736.00
-1.52%
Անագ
18129.00
-0.17%
Կապար
1896.50
-1.10%
Ցինկ
2501.50
-1.13%
Մոլիբդեն
18585.00
-0.24%
Կոբալտ
34200.00
+0.00%
Ինդեքսներ
09:20 23/09
կետ
Dow Jones
27288.18
+0.52%
S&P 500
3315.57
+1.05%
NASDAQ
10963.64
+1.71%
FTSE
5829.46
+0.43%
CAC 40
4772.84
-0.40%
DAX
12594.39
+0.41%
RTSI
1193.06
+1.00%
Nikkei
23346.49
-0.06%
Topix
1644.25
-0.13%
Hang Seng
23742.51
+0.11%
SSEC
3279.71
+0.17%
Թվային արժույթներ
10:50 23/09
Կրիպտոարժույթներ
BTC/AMD
5,062,036
+0.10%
BTC/USD
10430.95
+0.10%
ETH/USD
338.89
-0.93%
BCH/USD
215.50
+1.01%
XRP/USD
0.23
+0.00%
LTC/USD
44.04
+1.47%
ETH/BTC
0.03248935
-1.02%
BCH/BTC
0.02066006
+0.92%
XRP/BTC
0.00002224
-0.31%
LTC/BTC
0.00422231
+1.38%
ԿԲ Տոկոսադրույքներ
23/09/2020
Վերաֆին. տոկ.
Վերաֆինանսավորման տոկոսադրույք
4.25
+0.00%
Լոմբ. ռեպո
Լոմբարդային ռեպո
5.75
+0.00%
Միջ. ներգր.
Դրամական միջողների ներգրավման տոկոսադրույք
2.75
+0.00%
Մակրոտնտեսական
03/2020
ՏԱՑ
Տնտեսական Ակտիվության Ցուցանիշ
-1.7
ԱԱԾ 3
Արդյունաբերական Արտադրանքի Ծավալ
585.21
+4.20%
Արտահանում 1
Արտահանում
692.5
-8.10%
Ներմուծում 1
Ներմուծում
1,323.4
-11.50%
ՍԳԻ
Սպառողական Գների Ինդեքս
+0.1
Աշխատ. 2
Միջին ամսական անվանական աշխատավարձը
191,623
+9.30%
Առևտուր 3
Առևտրի շրջանառություն
816.09
-8.60%
Գյուղտնտ. 3,4
Գյուղատնտեսության համախառն արտադրանքի ծավալ
73.62
+4.50%
Ծառայ. 3
Ծառայությունների ծավալ
585.44
+0.1%
Շին. 3
Շինարարության ծավալ
54.03
-21.9%
1 - մլն Դրամ, 2 - Դրամ, 3 - մլրդ Դրամ, 4 - եռամսյակային